23948sdkhjf

Go’ cocktail til Jesper Saaby

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

En ny Scania R 520 til vognmand Jesper Saaby i Solbjerg på Mors.

Go’ service, dygtig sælger, godt produkt. Det er den cocktail, der gør, at vognmand Jesper Saaby fra Solbjerg på Mors igen og igen kører til Stiholt, når der skal handles lastbil. Senest har Jesper Saaby investeret i en Scania R 520 B8x4*4 af nyeste aftapning til hans vognmandsforretning, der nu består af fire fine Scania.

- Jeg er jo lidt af en Scania-mand, men bilen gør det ikke alene. Hos Stiholt får jeg desuden en rigtig go’ service på værkstedet og go’ behandling i salgsafdelingen, fastslår Jesper Saaby.

Det er Stiholts værksted i Thisted og lastbilsælger Lars Pedersen, der får de pæne ord med på vejen. Og netop veje er Jesper Saabys specialitet, for både den nye R 520’er og hans øvrige lastbiler er hovedsalig beskæftiget med asfaltkørsel i det midt- og nordjyske i sommersæsonen og snerydning/saltning af de lokale veje omkring Mors om vinteren.

- Det er chauffør Michael Glentborg, der har fået den nye bil. Han har selv været inde over med hensyn til opbygningen, så han - inden for rimelighedens grænser - har fået det, som han vil have det. Det gælder også i CR20N-førerhuset med normalt tag, hvor han tit overnatter 3-4 dage om ugen, forklarer vognmanden.

R 520’eren er opbygget med wirehejs af Sawo i Nørresundby, mens Mosegaards Autolakering har stået for maling af chassiset, mens førerhuset er fabrikslakeret efter Scanias MCC-koncept (Multi Colour Concept) og desuden har fået en tur indvendigt af Buur & Thomsen i Vraa.

Læs også: Super-Scania til Grønland

Bilen er desuden udstyret med trækbjælke og VBG-træktøj fra fabrikken, for til hverdag skal bilen også køre med en 3-akslet kærre og ca. 56 tons vogntogsvægt.

Lige som med sine andre Scania’er har Jesper Saaby tegnet en serviceaftale hos Stiholt på hele 10 år/max. 1,2 mio. km på den nye R 520.

Mere om: Jesper Saaby | Stiholt
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Sløje tider for vinterkørsel

Fragtmænd til forskere: - Vi skifter ikke bare 1.600 lastbiler ud

Nye miljøregler kan tvinge brændstofforbruget for lastbiler op

Lastbiler tvinges til at få monteret filtre, der vil øge brændstofforbruget. Og det selvom de ikke forurener mere end andre lastbiler med fri adgang til storbyerne

Det højeste marked i nyere tid

Dekra Bilsyn udvider igen

Nyhedsbrev

9.084 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Online Avis Arkiv

Lastvognsmekanikere skal konkurrere ved DM i Skills for første gang

Rumæner fængslet for tyveri fra lastbiltrailer

Nye brandbiler har været to år undervejs: Redder effektivt i højden

Sikke noget rod: Kontrol af svensk chauffør som taget ud af Monty Python

Kroghejsopbygning til Kims Containerservice

Kombineret slamsuger og spuler til Brdr. Nørulf

Test
Skal det være 540 R6 eller 520 V8?

Fremtidens Transport
Kom med bag rattet på fremtidens tunge el-lastbiler

Transportmagasinet var blandt de første danske medier til at prøve Volvo Trucks nye el-lastbiler til entreprenør- og regionaltransport

Fremtidens Transport
Volvo tror på en blanding af drivmidler

- Vi er leveringsdygtige i alt, siger Matz Franzén, strategidirektør for forbrændingsmotorer hos Volvo Trucks

Ny opbygning fra Sawo til Munck Forsyningsledninger

Fremtidens Transport
Store ord beskriver transatlantisk makkerskab: "Vi er sjælevenner"

Amerikanske Nikola Motors og italienske Iveco er langt i arbejdet med at tilbyde en brintlastbil i Europa, bygget på basis af Ivecos nye S-Way lastbil

Kommunerne stiller grønne krav til håndværkernes varebiler

Nye donationer fra FDE Fonden

Kel-Berg sværlasttrailer til Midt-Trans

Frugtbart partnerskab forener smedearbejde med containerhandel

Test
Lastbiltest: Scania får ros for et ’kærkomment grænsetilfælde’

TEST: Scania har netop lanceret topmodellen blandt deres 13-liters motorer med 540 hk - med 300 kg. større nyttelast end den mindste V8-motor

Fremtidens Transport
COOP: Store udfordringer med el-lastbiler

Oldermandens nytårshilsen: Vi bevæger os i den rigtige retning

Dekra på opkøbstogt i Jylland

Nu vil Dekra uddanne ledere

Johnson i sejrstale: Kursen er sat mod brexit i januar

Kæmpe julegave: Rekordordre til MAN Odense

Aftale om nye skraldevogne på plads

Vejdirektoratet sparer på lyset på hovedlandevejene

Volvo lancerer vidensbank for transportbranchen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Uhing EasyLock ® fra Manicus Teknik

Leverandøraudits, procesoptimering & samarbejdsudvikling

Hejs og kran til entreprenørforretning i Vils

Du har stadig chancen - cind en LEGO TECHNIC® mobilkran!

Få styr på reglerne for offentlige udbud i 2020

Ny Kel-Berg tiptrailer leveret til Sejer & Sønnichsen A/S

Løfte grej fra KLC A/S

Oprettersæt 10 ton hydraulisk fra AJ-Engros A/S

To Ultima kroghejs fra SAWO

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

ProcureTech Forum: Få indblik i fremtidens udbudsteknologi

Tilpassede løsninger til præcis dit behov

Konkurrence - Vind en LEGO TECHNIC® mobilkran!

Kel-Berg maxi flexi gardintrailer til Bulk-Transport A/S

Manicus Teknik præsenterer KTR koblinger til pumpeteknologi

Hvordan griber du leverandørstyring an?

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

Vejledning til håndtering af din flåde

European BIM week: Future construction technology

Medbringertruck til Jelling

Jens Buhl & Sønner A/S nye Kel-Berg overføringsanhænger

NY programmerbar tryksensor

Hvordan bygger du en bro fra OHSAS 18001 til ISO 45001?

NOS A/S har stålwirer i mange størrelser og konstruktioner

Send til en kollega

0.156