23948sdkhjf

Blue Water-direktør: - Man kan godt tale en krise i gang

Transportbranchen står ofte for skud, når de frie markedskræfter arbejder. Det er ikke for sjov, at man i metaforisk forstand taler om at ”holde gang i hjulene” – det er vitterlig i transportbranchen, man først får en fornemmelse af, hvordan det står til med samfundskonjunkturerne.

Det er et vilkår i branchen på både godt og ondt, som ikke lader sig ændre på – og det er de hos Blue Water meget opmærksomme på.

Som én af landets største transportkoncerner, består Blue Waters forretning af seks hovedområder: Generel godstransport, olie- og gasindustri, havneaktiviteter, vindlogistik, reeferlogisitk og marinelogistik. Det giver mange ben at stå på, som selvfølgelig kræver stort overblik for at få til at marchere i samme takt – men samtidig giver det en soliditet til koncernen, vurderer administrerende direktør Søren Nørgaard Thomsen.

 - Vi har et godt aktivitetsniveau på alle fronter, og jeg synes helt klart, det er en fordel med mange forretningsområder. Det gør os mindre sårbare overfor konjunkturer i markedet, for hvis vi oplever nedgang på et område, har vi mulighed for at skrue lidt på knapperne, så pengene kan hentes ind et andet sted, hvor vi måske har ramt mere rigtigt.

Svært at spå - især om fremtiden
I disse tider er det ekstra spændende at følge med i, hvordan det globale marked udvikler sig med Brexit, den Amerikansk-Kinesiske Handelskrig og den tyske økonomi.

- Med for eksempel Brexit er det svært at sige, hvad der kommer til at ske, og i hvilket omfang det kommer til at påvirke vores forretning. Derfor er vores tilgang, at vi må forberede os bedst muligt. ”Prepare for the worst and hope for the best”, plejer jeg at sige. Så kan man selvfølgelig sige ”hope is not a strategy”, og det er det egentlig heller ikke her, men det er bare umuligt at sige, hvad der kommer til at ske, siger Søren Nørgaard Thomsen, og fortsætter:

- Vi følger udviklingen tæt, men vi skal også passe på at se alt for negativt på tingene. Jeg tror på, at man godt kan tale en recession i gang. Og vi har jo i Blue Water så mange ben at stå på, at Brexit selvfølgelig kommer til at påvirke os på en eller anden måde, men vi prøver samtidig at se muligheder for vores forretning i det.

Helt konkret forbereder de sig hos Blue Water på en eventuel no-deal Brexit ved at informere og supportere kunderne, så de på forhånd ved, hvordan de skal agere. Som Søren Nørgaard Thomsen pointerer, så skal borgerne i Storbritannien jo stadig bruge varer udefra, men processen omkring handel med Storbritannien bliver selvfølgelig besværet, hvilket kan virke afskrækkende for især små- og mellemstore virksomheder.

Derfor vil Blue Water tage ansvar for at sikre, at kunderne er godt klædt på og kan navigere i en verden efter Brexit, forklarer direktøren.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Farverig vognmand fordobler indtjeningen

Fynsk transportfirma leverer nyt millionoverskud

Nu er PEMA blevet TIP

Thygesen Transport lukkede kranafdeling: - Nu skal vi finde vores leje

Grønt lys til studenterkørsel

Nyhedsbrev

9.162 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Ditte giver mange lastbiler den sidste finish inden levering

Online Avis Arkiv

Arbejdsulykker: Her er de 10 farligste brancher

DSV kræver stor CO2-reduktion af sine leverandører

Trods tilskud på 45 millioner: Postnord Logistics går igen i rødt

Fornyelser på HMF’s populæreste kran

Vognfabrik med flotte kornopbygninger: Forskellen ligger i detaljen

Østjysk vognmand vokser med travl byggebranche

Dekra sætter skub i antallet af faglærte chauffører

Svenske problemer rammer Skanol på bundlinjen

Nye leveringer

Vognmandsforretning lukker efter 83 år: Konkurrencen er for hård

Danmark åbner grænsen for tyske, islandske og norske turister

HC Container præsterer største overskud i otte år

Kranproduktion på halv kraft

Selv om corona-virussen har betydet store udfordringer for HMF, har produktionen på intet tidspunkt været lukket ned

DFDS indfører nye tiltag forud for genåbning af Oslo-ruten

Narkosmuglere sendte kilovis af kokain med fragtfirma

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Test
TEST af el-lastbiler: Kort, koncentreret bykørsel

To Scanianitter på pension

Minister åbner mulighed for smuthul i miljøzonesag

Fremtidens surringsbånd er her

OK's første vaskehal for lastbiler

Østjysk vognmand holder kursen

De rykker ud når lastbilen bryder ned

Dansk containerskib er blevet ramt af coronavirus

Vestjysk transportvirksomhed lægger million til bundlinjen

Lastbilsalg ramt af corona

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

DTL foreslår: Sådan kan politikere redde vognmænd fra økonomisk klemme

Daimler henter topchef hos Scania

DTL: Ny bestyrelse

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Stort sortiment af hydraulisk værktøj hos Carl Stahl A/S

Langtidsholdbare vejstriber øger bilisternes reaktionstid

Tør du tage springet?

Optimering medfører 10-20 % besparelser på affaldsindsamling

Klemme- aggregater

Kel-Berg tipkærre med truckbeslag i front til HH Multi ApS

Britiske Autodesk vælger bott

Løft sikkert med kæde

Se hvorfor du ikke kan undvære en MIG-opkorter til kædesæt!

Får du efterset dit faldsikringsudstyr?

Rotatorer til alle behov

Ny Kel-Berg overføringsanhænger til Demstrup Autotransport

Intelligent optimering til cementproducenter

Få et stærkt diagnoseværktøj til AGV-diagnose!

Endnu et wirehejs flytter ud fra Støvring

Optimering til tømning af Omrins nedgravede containere

NOS A/S udfører test og eftersyn

NYHED: Automatisk adgang til hele vores webinar-bibliotek!

Hold styr på dokumentationen på løftegrejet med CS-Portalen

Oudrup Stenleje I/S nye Kel-Berg tipkærre med 3-vejs tip

Tænker du på et salg

Når standard-modellen bliver opgraderet

Har du fået din udgave af NOS A/S nye katalog?

Holder du dig opdateret inden for dit felt?

Transportoptimering & distribution af cement

Send til en kollega

0.219