23948sdkhjf

Poul Schou trimmer butikken: Gør klar til nye opkøb

30. september kunne ledelsen i Poul Schou A/S lægge sidste hånd på virksomhedens seneste årsrapport – og ifølge administrerende direktør Poul Henrik Schou er det lidt mere beskedne tal, den fynske miljø- og vognmandsvirksomhed kommer til at offentliggøre i det nye år.

I løbet af året er den fynske vognmand fusioneret med Bruun & Nielsen, som Poul Schou A/S opkøbte i november 2018. Men det er ikke kun i fusionsomkostninger, der præger året, fortæller administrerende direktør i Poul Schou, Poul Henrik Schou.

- Det koster penge at vækste. Jeg har taget nogle fejlbeslutninger i løbet af året, og så er der nogle omkostninger i forbindelse med omlægning af IT, telefoni, værksteds- og indkøbsaftaler, nu hvor vi fysisk er flyttet sammen (med Bruun & Nielsen, red.). I det kommende år skal vi trimme virksomheden, så vi får styr på omkostningerne, siger direktøren.

Synergier lader vente på sig
Synergierne fra opkøbet er først ved at vise sig nu, hvor virksomhederne er lagt sammen, forklarer Poul Henrik Schou:

- Det kan tage længere tid, end man først forventer, når man går i gang med så stor en omlægning. Vi vil hele tiden se på og vurdere, hvad der er bedst for firmaet. Indtil nu har vi arbejdet med at få organisationerne og menneskerne omstillet til den nye virkelighed, og nu skal vi så dykke ned i afdelingerne og få dem gearet til at tjene nogle penge, siger han, og uddyber:

- Vi har sagt farvel til nogle kunder de seneste måneder, som ikke var indtægtsgivende, og det kommer som en konsekvens af, at vi har nået en vis størrelse, men simpelthen ikke tjener nok penge. Derfor bliver vi nødt til at kigge indad og se, hvilke områder, der ikke fungerer længere, og få dem skåret til.

Hård vinter kan blive dyr
En anden ting, der kan få en stor indflydelse på økonomien i det igangværende regnskabsår, er vejrliget i vinterhalvåret.

- Vi er meget spændt på, hvordan vinteren bliver. Bliver det en hård vinter, påvirker det os meget, fordi vi kan risikere, at bilerne kommer til at holde stille. Og det koster dyre penge. Så længe vores kran og renovation kører, så kan vi klare os, men bider vinteren sig rigtigt fast, bliver det noget skidt.


Der er dog også overskud nok til at begynde at tænke i nye muligheder, når der kommer til eventuelt fremtidige opkøb, afslører den fynske vognmand:

 

- Nu begynder vi at have kræfter til at kigge ud igen, og vi begynder også at lede efter nye opkøb og virksomheder, der kunne passe sammen med og supplere vores nuværende forretning, siger Poul Henrik Schou.

 

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Branchen optimistisk over vejpakken

Johnson i sejrstale: Kursen er sat mod brexit i januar

Contino leverede en halv million juletræer i fjor

Nye Rema 1000-trailere køler med CO2 i stedet for diesel

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Nyhedsbrev

9.056 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Polsk lastbilchauffør gemte magnet i underbukserne

Online Avis Arkiv

Vejpakken er i hus: Huller i EU's transportregler lukkes efter langvarig strid

DFDS udvider med logistikopkøb

Stort bilskib indvier Esbjerg Havns nye multiterminal

Lindø tager nyt havneområde i brug

Hæderkronet vognmandsforretning solgt til Uglehøj Holding

Nye leveringer

Kæmpe julegave: Rekordordre til MAN Odense

Koldings borgmester afblæser havnelukning

Den politiske opbakning til at lukke Kolding Havn er blevet for snæver, siger borgmester til Jyske Vestkysten

EU-vejpakke kan sætte endeligt punktum for underbetalte lastbilchauffører

HK-klubformand: - Vognmænd var ikke postvirksomheder

16 transportorganisationer slår i bordet med krav om aftale nu!

Støtter 'Gadens Børn' med specialtrailere

'Glem det', siger DTL: - I skal ikke hente pengene hos os!

Tyvebander går målrettet efter lastbiler

Schenker bygger bro mellem Asien og Europa

Fire byrødder trækker støtte til havnelukning i Kolding

Havnevirksomhederne skal have lov at blive på havnen, lyder det fra fire byrådspolitikere i Kolding, der nu trækker deres støtte til lukning

November-salg er faldet - men samlet set stiger salg af lastbiler

Tungvognskontrol: Hjullås på flere udenlandske lastbiler

Rekordår: Dobbelt op på konkurser i transportbranchen

Aftale om nye skraldevogne på plads

Tredje spor over Fyn sparer trafikanter for 152.000 rejsetimer hvert år

Vejdirektoratet sparer på lyset på hovedlandevejene

SDK Shipping køber Odense-selskab

Mærsk har taget hul på global fyringsrunde

Trods stort fokus: Kvinder fylder stadig lidt i bestyrelser

Flere tomme lagerlokaler for første gang i syv år

Volvo lancerer vidensbank for transportbranchen

Hollandsk chauffør dømt for at smugle over 50 kg hash

800 meter længere pr. liter

Hiab udvider garantien

Se alle Medlemmernes egne nyheder

VIDEO: Se hvordan man spoler over 3 kilometer stålwire!

260 tons specialdesignet kran til Storstrømsbro projektet

Nohrcon lancerer Den praktiske byggelederuddannelse i 2020

To nye Kel-Berg 3 aks. tipkærrer til Poul Schou A/S

Ny Serie 3000 magnetventiler fra PNEUMAX

Leverer du ind til den danske dagligvarehandel?

Encodere og slæberinge til Industri 4.0/IIoT

Brug boblefolie som emballage til indpakningen

VM Tarm kan nu holde styr på dine serviceeftersyn

Kel-Berg 4 akslet tiptrailer til Vognmand Torben Bøgh ApS

Bell hus fra KTR

Har din virksomhed vedtaget en cirkulær forretningsmodel?

NOS A/S tilbyder løfteklør fra TERRIER

Nyhed Online: Pladeklo / Pladegaffel til trapezplader

Kel-Berg tipkærre fra Lastas til Harald Røgen & Sønner A/S

Første etape af fremtidens superkaj står klar

Hvordan finder du vej til ISO 45001?

HIAB kraner med Just Easy Tools

FSTYR vejledning sikkerhedskritiske fejl og mangler

+6.650 har allerede ét - skal du ikke også have et login?

NOS A/S tilbyder lodslejder

To nye Kel-Berg bokstrailere til Vognmand Susanne Henriksen

ROTEX elastisk klo-kobling fra KTR

PDF-scanning af fakturaer

Vil du gøre 400+ erhvervsfolk selskab den 9. januar?

Send til en kollega

0.204