23948sdkhjf

Danmarks første S-Way

Den nye Iveco S-Way, som havde Danmarkspremiere i december, er nu leveret til den første danske kunde, nemlig L.M. Transports i Ans.

Indehaver Leif Møller, der sammen med sin datter Maria Møller står i spidsen for transportvirksomheden med omkring 100 lastbiler, fortæller, at den nye bil skal bruges til at køre termoruder rundt i landet.

L.M. Transports nye Iveco er leveret og klargjort af Bache A/S. Den har en 480 hk Cursor 11 motor og er udstyret med stort Active Space førerhus, der blandt andet åbner for 20 procent mere opbevaringsplads til chaufføren end sammenlignelige modeller.

Derudover har bilen luksusførersæde, drejeligt luftaffjedret passagersæde og 12-trins automatgearkasse. Den har samtidig Hi-Cruise GPS-baseret fartpilot, der sikrer optimale gearskift, samt adaptiv fartpilot, der bidrager til en bedre køreoplevelse.

Masser af online-tilslutning

Den nye Iveco S-Way byder på hidtil usete muligheder for online-tilslutning og opkobling. Både ejer og chauffør kan tilgå en lang række parametre og foreslå forbedringer på både bil og kørselsmønster i form af DSE - Real Time kørestilsanalyse. Værkstedet kan også overvåge og opdatere bilen via realtidsdata, uden at den skal tages ud af drift.

Den indbyggede Connectivity Box er en effektiv netværkscomputer, som indsamler, behandler og udveksler data fra såvel chauffør, køretøj som opbygning i realtid.

Realtidsdata bruges proaktivt

- Modellen udmærker sig især ved at tilbyde en luksusoplevelse bag rattet og åbne for helt nye måder at bruge realtidsdata proaktivt på, forklarer Jonas Kirkegaard, transportkonsulent for tunge lastbiler Jonas Kirkegaard fra Bache A/S, som mener, at det giver langt bedre udnyttelse af ressourcerne.

- Samtidig reduceres de totale ejeromkostninger på sigt.

 Bedst for chaufføren

Leif Møller er meget spændt på at se, hvilken betydning det får for både køreoplevelsen og økonomien, at bilen har så mange muligheder for opkobling og tilslutning.

- De vigtigste er, at den nye S-Way giver god komfort for chaufførerne. De skal have en behagelig arbejdsdag bag rattet og opleve, at der er plads omkring dem, og at der er en fornuftig indretning af førerhuset.

- Indtil videre har tilbagemeldingerne fra chaufførerne været meget positive, så det ser fornuftigt ud, slutter Leif Møller.

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078