23948sdkhjf

Leman åbner nyt kontor

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

I går torsdag den 2. april fik Leman fysisk tilstedeværelse i Grønland. Det skete med åbningen af et kontor i Nuuk. Målet med den fysiske tilstedeværelse er at rykke endnu tættere på de grønlandske kunder og skabe fundament for fremtidig vækst.

- Vi har over 20 års erfaring med transporter til og fra Grønland og er blandt de største speditører på grønlandstrafikken. Åbningen af kontoret i Nuuk skal være med til at udvikle vores trafikker endnu mere, siger adm. direktør Thomas Krøyer, Leman.

- Der er et stort potentiale, som vi vil være bedre i stand til at dyrke ved at have vores egne folk deroppe. Det behøver ikke være trafikker mellem Grønland og Danmark. Det kan også være trafikker til andre lande og markeder. Vi har for eksempel eget selskab i USA. Jeg tænker, at der godt kunne udvikles nogle forbindelser der.

Kontoret i Nuuk bliver bemandet med to personer, hvoraf den ene er Jesper S. Øraker, der har arbejdet i Grønland i snart 10 år. Han har blandt andet været ansvarlig for Blue Water Shippings aktiviteter på Grønland.

Lemans kontor i Aalborg vil fortsat være platform for grønlandstrafikken og yde support til det nye kontor i Nuuk.

Bliver i Aalborg 

Transportmagasinet: Hvad sker der, når grønlandshavnen flytter fra Aalborg til Århus om nogle år?

Læs også: Dansk speditør har vigtig rolle i kampen mod corona

- Der sker ikke noget. Vi bliver i Aalborg. Vi har overhovedet ikke overvejet at flytte. Vi har nogle superdygtige folk i Aalborg, og grønlandstrafikken har intet med lokation at gøre. Vi kan sagtens drive grønlandstrafik herfra.

- Tværtimod har vi gjort det helt rigtige i at fastholde vores lokation i Aalborg i mange år. Der er andre i speditionsbranchen, som er flyttet væk – og det har de fortrudt.

Påvirket af corona-krisen 

Transportmagasinet: Hvor hårdt ramt er Leman af corona-krisen?

- Selvfølgelig berører den os og har påvirket vores aktivitetsniveau. Selv om det er en midlertidig situation, så kommer den desværre nok til at tage lidt længere tid, end vi alle håber på, siger Thomas Krøyer.

- Vi har selvfølgelig en fordel i at være ”asset light.” Vi har ikke så mange trækkende enheder selv. Vi arbejder med underleverandører, så vi kan skalere op og ned efter behov.

Læs også: Super-Scania til Grønland

- Der er selvfølgelig også mindre gods at flytte. Lande som Italien og Spanien har lukket det meste ned. Her ligger aktivitetsniveauet måske på 20 procent i forhold til det normale.

 Italien og Frankrig vigtige markeder

Transportmagasinet: Er Sydeuropa et vigtigt marked for jer?

- Ja, vi er faktisk ret stærke på de markeder. De er ikke vores hovedmarkeder, men både Frankrig og Italien er vi ret godt kørende på. Så corona-krisen har en stor påvirkning på os her.

- Men jeg synes, at vi får lavet nogle gode løsninger for vores kunder, både på biltrafikkerne og luftfragt – også selv om luftfartsselskaberne virkelig har reduceret deres kapacitet den sidste halvanden uges tid.

Kina på vej tilbage

Transportmagasinet Er der overhovedet mulighed for luftfragt for tiden?

- Ja, der er. Man kan stadig finde gode løsninger, men det er ikke altid direkte løsninger. Man må via andre gateways og hubs.

Læs også: Leman frygter ikke Brexit

- Der er stadig kunder, som importerer og eksporterer – og som har brug for at få gods til og fra en lang række markeder.

- I den forbindelse er det positivt at se, at Kina er på vej tilbage igen. Markedet er ved at genopstå, og bookingerne kommer ind i markant stigende antal. Så det er ikke alt, der ser sort ud.

- Derfor håber vi, at denne periode med usikkerhed bliver så kort som muligt. Og den uvished, er bare noget vi må forholde os til og håndtere på bedste vis; men den er selvfølgelig ikke rar, slutter Thomas Krøyer.

 

Mere om: Grønland | Leman
Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

DSV kræver stor CO2-reduktion af sine leverandører

Trods tilskud på 45 millioner: Postnord Logistics går igen i rødt

Skive Køletransport tjener mere: Mange års arbejde betaler sig

Ancotrans overvejer indtog i nye lande efter rekordregnskab

ATL: Anden bølge kan ramme os hårdere

Nyhedsbrev

9.160 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Freja går frem i Norge og Finland - og er klar til opkøb

Online Avis Arkiv

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

Tidligere topchef ryger helt ud af NTG

Danmark risikerer retssag om omstridt regel for lastbiler

Blue Water satte rekord i 2019: Største overskud nogensinde

Kim Johansen International tjente fem gange så meget i 2019

Rekord for Dachser i Norden

Ancotrans planter træer når containerbilerne ruller ud

Blue Water og SAS sikrer direkte fragtfly mellem Danmark og Kina

Aftale mellem Blue Water Shipping og SAS Cargo åbner for direkte luftfragt mellem Europa og Kina

Lastbilkonvoj fra Kina

DSV Panalpina i stor sparerunde: Varsler danske afskedigelser

3000 stillinger nedlægges hos den danske transportkoncern DSV Panalpina. Omkring to procent bliver i Danmark

Lastbilerne triller videre trods corona

Dansk speditør har vigtig rolle i kampen mod corona

DTL: Særtransporter syltes

Dachser: Sådan holder vi netværket intakt

18 store broer og tunneler over hele landet renoveres i år

Ny direktion hos Dachser

DSV har været i banken: Forbereder sig på hård tid

Dansk Erhverv: Gratis Storebæltsbro kan hjælpe trængt transporterhverv

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Få et tilbud på en ny ABUS Traverskran! - Fyns Kran Udstyr

Tre flotte nye Kel-Berg tiptrailere til Kurt Holm & Sønner

Skal du certificeres af Nohrcon til efteråret?

Grøn software til dine klimamål

Ny Kel-Berg city gardintrailer til Kronborg Transport ApS

Forårstilbud - spar 3.000,00 - Nederman støvfri Sandblæser.

Lad os levere dine næste støttebensplader - Fyns Kran Udstyr

Stort sortiment af hydraulisk værktøj hos Carl Stahl A/S

Langtidsholdbare vejstriber øger bilisternes reaktionstid

Tør du tage springet?

Optimering medfører 10-20 % besparelser på affaldsindsamling

Klemme- aggregater

Kel-Berg tipkærre med truckbeslag i front til HH Multi ApS

Britiske Autodesk vælger bott

Løft sikkert med kæde

Se hvorfor du ikke kan undvære en MIG-opkorter til kædesæt!

Får du efterset dit faldsikringsudstyr?

Rotatorer til alle behov

Ny Kel-Berg overføringsanhænger til Demstrup Autotransport

Intelligent optimering til cementproducenter

Få et stærkt diagnoseværktøj til AGV-diagnose!

Endnu et wirehejs flytter ud fra Støvring

Optimering til tømning af Omrins nedgravede containere

NOS A/S udfører test og eftersyn

NYHED: Automatisk adgang til hele vores webinar-bibliotek!

Send til en kollega

0.25