23948sdkhjf

Fremtidens surringsbånd er her

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

Tid er penge - og det ved man i transportbranchen, der er presset fra mange sider. Selv små tidsbesparelser kan have stor indflydelse på vognmandens bundlinje. Især når den lille besparelse foregår mange gange dagligt.

Netop her komme Jesper Skalshøis nye surringsbånd, ErgoLash, ind i billedet.



- En chauffør, der kører indenrigstransport, har ofte flere leverancer hver dag. Det betyder typisk, at nogle eller alle surringsbånd skal løsnes og spændes igen i forbindelse med aflæsningen, forklarer han.

- Som de gængse surringsbånd ser ud i dag, skal det lange surringsbånd trækkes gennem skralden, forsendelsen skal frigøres, og bagefter skal de enkelte surringsbånd igen fastgøres. Det er en proces, der tager tid, ofte med slidte ender, der skal føres ind og trækkes hele vejen gennem skralden, inden surringsbåndet kan strammes op.

- På ErgoLash har vi designet skralden, så chaufføren ikke skal føre det lange surringsbånd ind fra enden, men ind fra siden, forklarer Jesper Skalshøi.

- Man fører båndet ind i skralden præcis dér, hvor opstramningen skal ske. Det gør operationen 35 procent hurtigere. Så der er oceaner af tid at spare, hvis man skal gøre det mange gange om dagen.

- Chaufførens hverdag bliver meget nemmere, når han ikke skal nørkle med slidte og flossede surringsbånd, måske endda i dårligt vejr. Med ErgoLash kan arbejdet endda nemt udføres med arbejdshandsker på.

Meget simpel idé
Jesper Skalshøi har arbejdet med og troet på ideen bag ErgoLash i mange år.

- Ideen er meget simpel, siger han. I virkeligheden har vi bare fjernet 5 mm stål og skabt en slidse, hvor surringsbåndet kan føres ind fra siden; men det har taget flere års udviklingsarbejde at komme så langt.

- Jeg har vist produktet til Poul Henrik Schou, indehaver af den fynske vognmandsvirksomhed Poul Schou A/S. Hans reaktion var: Hvorfor er der ingen, der har tænkt på det før!

- I dag er ErgoLash patenteret i hele verden, og nu er vi klar til at indtage markedet, siger Jesper Skalshøi og slår fast, at chaufføren vil kunne glæde sig over, at det daglige arbejde lettes betydeligt, mens vognmanden kan glæde sig over den markante tidsbesparelse, der medfører, at både chaufføren og lastbilen kan udnyttes mere optimalt.

- Et forsigtigt skøn er, at en vognmand med 15 lastbiler kan have en nettobesparelse på 150.000 kroner om året.

- Vi har udarbejdet en besparelses-kalkulator på vores hjemmeside. Her kan den enkelte vognmand indsætte sine egne nøgletal og derefter få sin besparelse præsenteret. Se den på www.ergolash.dk.

Mere om: ergolash
Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Karsten Beier: Jeg er helt og aldeles uforstående

Vognmand udtaler sig nu om den verserende sag mod Kurt Beier Transport

Kvindelige lastbilchauffører samler ind i sorgen over dræbt 24-årig kollega

En kvindelig lastbilchauffør mistede livet i en trafikulykke syd for Christiansfeld i sidste uge

Conaramte containerrederier vinker farvel til 35 pct. af aktieværdien

Coop køber Danmarks første el-lastbil til godstransport

Scania leverer el-lastbilen til efteråret

DTL og SLD om vejpakke: En vigtig sejr

Vejpakkens vedtagelse er en milepæl og en positiv nyhed, der vil gavne transportbranchen langt ud i fremtiden, mener flere brancheaktører

Nyhedsbrev

9.182 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

EU's vejpakke er vedtaget: Regler skal stoppe postkasseselskaber og lønpres

Det vil være lettere for danske chauffører at klare sig med de nye EU-regler, siger transportminister

Online Avis Arkiv

Danish Crown klar til at droppe Kurt Beier Transport ved dom

Fagforbundet 3F kritiserer de firmaer, der stadig bruger Kurt Beier Transport A/S

Virksomheder bliver frataget krav om fartskrivere

Landets betonproducenter bliver fremover undtaget fra kravet om fartskrivere i lastbiler, der transporterer flydende beton

Opkøbsmaskinen Scan Global Logistics havde flot 2019

Vognmand kræves fængslet for grov udnyttelse af chauffører

Transportfirma kom i fokus, da det kom frem, at selskabets chauffører levede under usle kår nær grænsen

P. K. Justesen køber otte nye lastbiler

Kommune varsler tilsyn med overnatningslokaler i transportbranchen

20 ejendomsejere i Padborg er udvalgt til at få tilsynsbesøg fra Aabenraa Kommune i løbet af august

Hollandsk politi afslører torturcontainere brugt af kriminelle

Onsdag er knald eller fald for chaufførerne på Europas veje

Hvis et ændringsforslag bliver stemt igennem, så falder EU's vejpakke. Det vil være tragisk, mener politiker

Alpi investerede flittigt i 2019

Udrykningskøretøjer undgår nu stærekassebøder

Rigspolitiet har fundet en løsning for uretmæssige stærekassebøder

Fødevarestyrelsen: Lastbiler kan slæbe svinepest med ind i Danmark

Danske Vognmænd ekskluderer transportselskab

På grund af mistanke om ulovlig cabotagekørsel smides selskab ud af branchefællesskab

Nyt logistikcenter får op til 300 flere lastbiler til Horsens dagligt

Når DSV's nye logistikcenter i Lund står færdigt i 2026, forventer koncernen, at antallet af lastbiler, der dagligt kører til og fra det nye hovedsæde, stiger fra 700-800 til 800-1000

Scania åbner køreskole i Ishøj

Lastbilchauffører kan nu tage uddannelse direkte hos lastbilleverandør

Færre lastbiler bliver indregistreret

Der kom 260 nye lastbiler på vejene i juni, hvilket er 67 pct. færre end i samme måned sidste år

Transportmagasinet udkommer også i sommerferien

Grenaa Havn i ny udvidelse

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Biodiesel på seks Q8-stationer

Hjælper med at reducere brændstofforbruget

Vejpakken: Hjem til familien hver fjerde uge

Se kortet: Her er risikoen for fartbøder størst

Mærsk bag nyt institut: Skal gøre skibsfart klimaneutral

Ny overenskomst på plads mellem Krifa og ITD Arbejdsgiver

ATL: Chauffører på svinetransporter straffes for hårdt

Vejen er banet for klimaplan for transportbranchen

EU udsætter frister på kørekort og tilladelser

ITD: Affaldsaftale er et skridt mod flere udbud og fri konkurrence

Danmark får enormt grønt brintanlæg - Holland betaler

Nyt Proshop-lager får 70 robotter

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Fantastisk flot opbygning med finesser

Nyt vaskeanlæg hos Vognmand Svend Erik Brogaard A/S

Eliteleverandør til det offentlige

Udskydelse af AM-bidrag og A-skat for aug/sep/okt

Tacho uden bøvl!

Alt i stålwire og tilbehør - Fyns Kran Udstyr A/S

RID Sikkerhedsrådgiver, fornyelse

Ny Kel-Berg tiptrailer leveret til Anker Christensen Eftf.

Schmitz Cargobull Webinar i samarbejde med Siemens

DFD's helt egen shop er nu live

Robot fjerner triviel flaskehals i corona test

Hvornår skal du kassere dit rundsling?

Vi har åbent som normalt - hele sommeren! -Fyns Kran Udstyr

Manuelle taljer fra TOHO hos Carl Stahl A/S

ADR Sikkerhedsrådgiver, fornyelse

Ny Kel-Berg city gardintrailer til Ola Bjerregaard ApS

Hejs og montering af vinduer med C10 minikran

3D-felt øger opmærksomheden på fodgængere

Ny kran, ude eller inde? Vi er klar - Fyns Kran Udstyr A/S

NOS A/S - din specialist i test og eftersyn.

Kel-Berg tipkærre fra Lastas til Vognmand Klaus Wolf

En emballage der gør en forskel

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

HUSK! Vi har åbent som normalt hele sommeren!

Lej dit løftegrej hos Carl Stahl A/S

Send til en kollega

0.203