23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Leman mærket af lavere indtjening: Nu sætter de fart på væksten

Lemans opnåede i 2019 en omsætning på DKK 2,27 mia. mod DKK 2,44 mia. i 2018, og årets resultat før skat blev DKK 23 mio. mod DKK 32 mio. året før. Det fremgår af virksomhedens årsrapport.

Bag resultatet ligger blandt andet en ændret regnskabspraksis i USA, planlagt konsolidering af logistiklagre i Norden samt optimering af det operationelle setup i Storbritannien. Samtidig afspejler resultatet den påbegyndte afskrivning på et nyt, globalt flådestyringssystem, som forventes fuldt implementeret i 2020.

- 2019-resultatet lever ikke helt op til vores forventninger, selvom det afspejler markedssituationen. Vi må erkende, at lave marginer er blevet et branchevilkår, og at vi navigerer i et yderst konkurrencepræget marked med beskeden vækst, udtaler CEO for Leman Group, Thomas Krøyer.

Et stærkt fundament
- Vores tidligere strategi er kommet stærkt i mål, og vi har nu skabt et stærkt fundament for Leman. Vi har optimeret organisationen og ledelsesstrukturen, og vi er derfor klar til næste kapitel i vores strategiske vækstrejse, fortæller Thomas Krøyer og tilføjer:

- Vi er agile, vi har dygtige og fleksible medarbejdere, og vi kan hurtigt tilpasse vores forretning til forandringer.

Leman har derfor lanceret en ny strategi, som allerede i første kvartal 2020 har resulteret i nye forretningseventyr, herunder et nyt kontor i Grønland samt etablering af en luftbro fra Kina til Norden. De to tiltag var ikke var på tegnebrættet i 2019, men er nu blevet realiseret takket være stor grad af innovation og omstillingsparathed blandt medarbejderne.

Ny strategi skal bane vej for grøn vækst
- Grundet COVID-19 kigger vi ind i et udfordret marked, der på verdensplan vil blive præget af recession. Jeg forventer, at den globale efterspørgsel vil normalisere sig i slutningen af året og i løbet af 2021. COVID-19 får derfor ikke indvirkning på vores stærke, finansielle position eller vores strategiske retning, fortæller Thomas Krøyer og fortsætter:

- Vi vil indfri målene i vores nye forretningsstrategi, hvor fokus er at skabe langsigtet vækst gennem blandt andet kvalitet og produktudbud. Vi vil fortsat optimere processer og investere bredt i organisationen og dermed sikre, at vi forbliver konkurrencedygtige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|