23948sdkhjf

Ny generation i front for Jørgen Jensen Distribution: - Der skal ikke nye boller på suppen

Et generationsskifte kan være startskuddet til at gøre op med det gamle og lægge stilen om. Men hos Jørgen Jensen Distribution forholdt det sig faktisk ganske modsat, da Dan Borg overtog styrepinden efter far Anders Borg.

Her lægger den unge direktør nemlig vægt på at værne om virksomhedens værdier og gode navn.

- Jeg har en meget ydmyg holdning til, hvad vores virksomhed står for. Sådan kommer det også til at være i fremtiden, for vores værdier er også vores styrke, som er med til at sikre vores plads i markedet, især når det kommer til samarbejde med kunder og leverandører. Det er noget af det, der gør, at vi skiller os ud, sammenlignet med nogle af vores konkurrenter, siger han til Transportmagasinet, og tilføjer:

- Der er selvfølgelig nogle fokusområder, som vi, både fornuftsmæssigt og i forhold til, hvad kunderne efterspørger, kommer til at kigge lidt mere på. Det kunne for eksempel være miljø og bæredygtighed, hvor der fremover vil være mere fokus. Men det kommer ikke på tale at virksomheden skal vendes på hovedet.

En langvarig proces
Generationsskiftet har været en løbende proces, der har strakt sig over de seneste 16 år. Dan Borgs rolle i virksomheden har været tiltagende over de senest 10 år, hvor han sammen med Anders Borg har kørt virksomheden i kompagniskab.

- I nogle af de mellemliggende år har vi været i produktionsmode, hvor tingene er gået lidt op og ned, så vi havde behov for at stabilisere forretningen over en længere periode. I slutningen af 2018 var vi ved at være på det spor, vi havde arbejdet på i nogle år, og så snakkede vi om, hvad der så skulle ske, siger Dan Borg.

Professionel bestyrelse
I samme ombæring gjorde far og søn nogle tanker om at få nogle professionelle bestyrelsesmedlemmer ind i foretagendet, som især skal støtte op om den fremtidige ledelse af virksomheden – efter ønske fra Dan Borg.

- Jeg har det godt med, at vi får tilført nogle professionelle kræfter til vores bestyrelse, med henblik på at drive virksomheden videre i fremtiden. Min far vil stadig være til stede i virksomheden de kommende år, men med tiden er det planen, at han skal begynde at drosle lidt ned, og så har jeg lagt vægt på, at jeg vil have nogen ind, som kan være med til at give en lidt bredere sparring, siger direktøren.

Ro i maven
Generationsskiftet trådte endeligt i kraft i slutningen af 2019.

- Jeg har snart været 16 år i virksomheden og ved ned i detaljen, hvad vi står for. Så på den måde er det ikke en stor omvæltning, udover at det selvfølgelig er mig, der står med flere af de endelige beslutninger. Når jeg tænker efter, så står jeg nu med et stort ansvar for en mellemstor virksomhed. Det er heldigvis ikke noget, jeg ligger vågen over om natten.

Selvom det er krisetider i Danmark, så er det ikke noget, der lægger en dæmper på den unge direktørs glæde over at træde til som næste generation. Han har tværtimod helt ro i maven over sin beslutning om at tage over:

- Det er dejligt, men jeg er ydmyg overfor det, og jeg kan mærke, det er den rigtige beslutning, både for mig og min far. Så det er jeg bestemt ikke ked af, siger han.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Karsten Beier: Jeg er helt og aldeles uforstående

Vognmand udtaler sig nu om den verserende sag mod Kurt Beier Transport

Kvindelige lastbilchauffører samler ind i sorgen over dræbt 24-årig kollega

En kvindelig lastbilchauffør mistede livet i en trafikulykke syd for Christiansfeld i sidste uge

Conaramte containerrederier vinker farvel til 35 pct. af aktieværdien

Danish Crown klar til at droppe Kurt Beier Transport ved dom

Fagforbundet 3F kritiserer de firmaer, der stadig bruger Kurt Beier Transport A/S

Coop køber Danmarks første el-lastbil til godstransport

Scania leverer el-lastbilen til efteråret

Nyhedsbrev

9.182 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Virksomheder bliver frataget krav om fartskrivere

Landets betonproducenter bliver fremover undtaget fra kravet om fartskrivere i lastbiler, der transporterer flydende beton

Online Avis Arkiv

DTL og SLD om vejpakke: En vigtig sejr

Vejpakkens vedtagelse er en milepæl og en positiv nyhed, der vil gavne transportbranchen langt ud i fremtiden, mener flere brancheaktører

Opkøbsmaskinen Scan Global Logistics havde flot 2019

EU's vejpakke er vedtaget: Regler skal stoppe postkasseselskaber og lønpres

Det vil være lettere for danske chauffører at klare sig med de nye EU-regler, siger transportminister

P. K. Justesen køber otte nye lastbiler

Kommune varsler tilsyn med overnatningslokaler i transportbranchen

20 ejendomsejere i Padborg er udvalgt til at få tilsynsbesøg fra Aabenraa Kommune i løbet af august

Vognmand kræves fængslet for grov udnyttelse af chauffører

Transportfirma kom i fokus, da det kom frem, at selskabets chauffører levede under usle kår nær grænsen

Hollandsk politi afslører torturcontainere brugt af kriminelle

Onsdag er knald eller fald for chaufførerne på Europas veje

Hvis et ændringsforslag bliver stemt igennem, så falder EU's vejpakke. Det vil være tragisk, mener politiker

Alpi investerede flittigt i 2019

Danske Vognmænd ekskluderer transportselskab

På grund af mistanke om ulovlig cabotagekørsel smides selskab ud af branchefællesskab

Udrykningskøretøjer undgår nu stærekassebøder

Rigspolitiet har fundet en løsning for uretmæssige stærekassebøder

Fødevarestyrelsen: Lastbiler kan slæbe svinepest med ind i Danmark

Nyt logistikcenter får op til 300 flere lastbiler til Horsens dagligt

Når DSV's nye logistikcenter i Lund står færdigt i 2026, forventer koncernen, at antallet af lastbiler, der dagligt kører til og fra det nye hovedsæde, stiger fra 700-800 til 800-1000

Scania åbner køreskole i Ishøj

Lastbilchauffører kan nu tage uddannelse direkte hos lastbilleverandør

Færre lastbiler bliver indregistreret

Der kom 260 nye lastbiler på vejene i juni, hvilket er 67 pct. færre end i samme måned sidste år

Transportmagasinet udkommer også i sommerferien

Grenaa Havn i ny udvidelse

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Biodiesel på seks Q8-stationer

Hjælper med at reducere brændstofforbruget

Vejpakken: Hjem til familien hver fjerde uge

Se kortet: Her er risikoen for fartbøder størst

Mærsk bag nyt institut: Skal gøre skibsfart klimaneutral

Ny overenskomst på plads mellem Krifa og ITD Arbejdsgiver

ATL: Chauffører på svinetransporter straffes for hårdt

Vejen er banet for klimaplan for transportbranchen

EU udsætter frister på kørekort og tilladelser

ITD: Affaldsaftale er et skridt mod flere udbud og fri konkurrence

Danmark får enormt grønt brintanlæg - Holland betaler

Nyt Proshop-lager får 70 robotter

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Fantastisk flot opbygning med finesser

Nyt vaskeanlæg hos Vognmand Svend Erik Brogaard A/S

Eliteleverandør til det offentlige

Udskydelse af AM-bidrag og A-skat for aug/sep/okt

Tacho uden bøvl!

Alt i stålwire og tilbehør - Fyns Kran Udstyr A/S

RID Sikkerhedsrådgiver, fornyelse

Ny Kel-Berg tiptrailer leveret til Anker Christensen Eftf.

Schmitz Cargobull Webinar i samarbejde med Siemens

DFD's helt egen shop er nu live

Robot fjerner triviel flaskehals i corona test

Hvornår skal du kassere dit rundsling?

Vi har åbent som normalt - hele sommeren! -Fyns Kran Udstyr

Manuelle taljer fra TOHO hos Carl Stahl A/S

ADR Sikkerhedsrådgiver, fornyelse

Ny Kel-Berg city gardintrailer til Ola Bjerregaard ApS

Hejs og montering af vinduer med C10 minikran

3D-felt øger opmærksomheden på fodgængere

Ny kran, ude eller inde? Vi er klar - Fyns Kran Udstyr A/S

NOS A/S - din specialist i test og eftersyn.

Kel-Berg tipkærre fra Lastas til Vognmand Klaus Wolf

En emballage der gør en forskel

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

HUSK! Vi har åbent som normalt hele sommeren!

Lej dit løftegrej hos Carl Stahl A/S

Send til en kollega

0.45