23948sdkhjf

Danish Agro investerer i fire Pacton-trailere

- Vi er overbevist om, at pris og kvalitet mere end passer sammen, siger transportchef

Den danskejede grovvarekoncern Danish Agro er blandt Danmarks største leverandører til landbruget i både Danmark og i udlandet. Det vidner en lang række tal om. Se bare her: 2,8 mio. ton foderblandinger, 1,4 mio. ton gødning, 6,7 mio. ton afgrøder.

Det giver en masse transport, og Danish Agro råder også over egen vognpark på langt over 100 lastbiler og lige så mange påhængskøretøjer. For nylig blev der tilføjet fire nye Pacton-trailere til den imponerende flåde.

- Det er første gang, vi investerer i Pacton-trailere. Det gør vi, fordi vi er overbevist om, at pris og kvalitet mere end passer sammen, siger Jan Erik Toft, der er transportchef hos Danish Agro.

- Vi regner med at have de nye trailere i flåden i mange år, hvor de kommer på hårdt arbejde. Det kræver høj kvalitet, tilføjer han.

Skal køre med alt
De nye Pacton-trailere skal køre med alt fra træpiller i bigbags over pallegods med vitaminer, kemi og mælkeerstatning til gummistøvler, beklædning og kontorartikler.

Danish Agro er faktisk leveringsdygtig i alt, en landmand har brug for til at drive moderne landbrug. Godset læsses på Danish Agros forskellige afdelinger over hele Danmark, og chaufførerne klarer selv aflæsning med medbringertruck ude hos kunderne.

- Ved specifikation af trailerne har vi lagt vægt på, at de skal være effektive, fleksible, nemme at arbejde med for chaufførerne og solide, siger Jan Erik Toft.

Høj punktbelastning
Danish Agros transportopgaver medfører høj punktbelastning både i side- og længderetningen, for de kører sjældent med jævne læs.

- Medbringer-trucken i bagenden stiller også store krav til styrken i chassiset, og det har vi selvfølgelig taget højde for ved konstruktionen, fastslår Henrik Korsdal fra Korsdal Trailer i Ans, der har leveret trailerne.

Chauffører med på råd
Hos Danish Agro er chaufførerne taget med på råd om opbygningen. Tridec tvangsstyring-styring på bageste aksel og mulighed for løft af tredje aksel også ved fuldt læs er valgt af hensyn til manøvreevnen.

Akslerne er placeret så lang tilbage som muligt, for at give den bedste vægt fordeling mellem bil og trailer. Desuden giver hurtig-opluk i begge sider samt hævetag mulighed for hurtigere læsning og losning til gavn for effektiviteten.

- Vi lagde ordren på de fire Pacton-trailere efter en god dialog med Henrik Korsdal. Han præsenterede et godt oplæg på trailernes egenskaber, så vi var trygge ved at skrive under på ordrebekræftelsen, siger Jan Erik Toft.

- Den tillid har han indtil videre levet op til, for de tre første trailere blev faktisk leveret før tid, og den sidste kom præcis til aftalt leveringsdato. Så samarbejdet er kommet rigtig godt fra start, slutter transportchefen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.16