23948sdkhjf

Ingen krise her: Palles Fragt har rygende travlt

Palles Fragt, der er en del af Danske Fragtmænd, har præsenteret en flot millionforbedring på bundlinjen i deres seneste regnskab. Næstved-virksomhedens resultat før skat lander på 1,8 mio. kr. i 2019, mod 0,7 mio. kr. i 2018, og egenkapitalen er vokset fra 4,1 mio. kr. i 2018 til 5,2 mio. kr. sidste år.

Det gode resultat er ikke baseret på tilfældigheder, men er snarere udfaldet af et arbejde, der rækker flere år tilbage. Det fortæller direktør Michael Palle til Transportmagasinet.

- Det er en lang proces, der har stået på siden 2014. Hvis man kigger tilbage i tallene, så har det ikke været særlig godt, men det er stille og roligt blevet bedre, og i 2019 nåede vi et punkt, hvor det begyndte at give pote, siger han.

Ny køreplan
Processen, han hentyder til, at en større omlægning af den måde, godset bliver distribueret på. Fordi godsmængderne kommer ind til fragtmanden tidligere på natten end hidtil, er hele virksomhedens kørsel blevet effektiviseret.

- Det betyder, at hver bil kører flere ture om dagen, og dermed kunne vi med det samme skære syv biler fra, hvor vi flyttede chaufførerne til natkørsel. Så der er tale om en omlægning, hvor vi har set på, hvordan vi gør tingene mere rationelt, og deraf har nogle arbejdsgange har ændret sig, forklarer Michael Palle.

Corona-krisen har ikke betydet krisestemning hos Palles Fragt; tværtimod har danskernes omlagte vaner givet en hel del mere at se til.

- Vi har haft travlt. Folk har fundet ud af at handle på en anden måde, deraf mere på nettet, og det har vi mærket. Vi har ikke været helt gearet til det, men jeg synes, vi har formået at løse opgaven, siger direktøren.

Medarbejdere har knoklet
Han er spændt på, hvordan de kommende måneder kommer til at se ud – og om økonomien kan holdes oppe over sommeren, med tanke på de danskere, der har været hjemsendt eller fyret fra deres job under krisen.

- Vi har aldrig kørt så meget til private før, og det kan godt være, det er noget, vi skal blive ved med. Men jeg tænker, at det er synd for butikkerne og storcentrene, hvis folk begynder at handle på en ny måde mere permanent, siger Michael Palle.

Én ting er han sikker på: Virksomhedens vej gennem Corona-tiden var ikke gået uden dygtige medarbejdere.

- Vi har ikke kedet os, og jeg er sindssygt stolt af mit personale. De har virkelig knoklet igennem, og de har ydet en kæmpe indsats. Uden dem var det ikke gået, siger direktøren til Transportmagasinet.

Palles Fragt A/S
mio. kr. 2019 2018
Bruttofortjeneste 34,4 32,2
Resultat før finansielle poster 1,9 0,9
Resultat før skat 1,8 0,7
Årets resultat 1,4 0,6
Balancesum 19,5 19,1
Egenkapital 5,2 4,1
Antal ansatte 77 70
Regnskabsåret blev afsluttet 31. december 2019.
Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Onsdag er knald eller fald for chaufførerne på Europas veje

Hvis et ændringsforslag bliver stemt igennem, så falder EU's vejpakke. Det vil være tragisk, mener politiker

Kommune varsler tilsyn med overnatningslokaler i transportbranchen

20 ejendomsejere i Padborg er udvalgt til at få tilsynsbesøg fra Aabenraa Kommune i løbet af august

Hollandsk politi afslører torturcontainere brugt af kriminelle

Danske Vognmænd ekskluderer transportselskab

På grund af mistanke om ulovlig cabotagekørsel smides selskab ud af branchefællesskab

Alpi investerede flittigt i 2019

Nyhedsbrev

9.178 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Udrykningskøretøjer undgår nu stærekassebøder

Rigspolitiet har fundet en løsning for uretmæssige stærekassebøder

Online Avis Arkiv

Fødevarestyrelsen: Lastbiler kan slæbe svinepest med ind i Danmark

Nyt logistikcenter får op til 300 flere lastbiler til Horsens dagligt

Når DSV's nye logistikcenter i Lund står færdigt i 2026, forventer koncernen, at antallet af lastbiler, der dagligt kører til og fra det nye hovedsæde, stiger fra 700-800 til 800-1000

Scania åbner køreskole i Ishøj

Lastbilchauffører kan nu tage uddannelse direkte hos lastbilleverandør

Færre lastbiler bliver indregistreret

Der kom 260 nye lastbiler på vejene i juni, hvilket er 67 pct. færre end i samme måned sidste år

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Transportmagasinet udkommer også i sommerferien

Grenaa Havn i ny udvidelse

Ny V8’er til Herlufmagle

Rørby Johansens nye Scania R 580 V8 8x4*4 med JOAB-opbygning

Demstrup ser fremad efter udfordrende år

Hejselad til Vojens

Biodiesel på seks Q8-stationer

En lastbil er ikke bare en lastbil...

En lille Scania P 280 til vinduesfabrikken HåndværkerVinduet i Sundby Mors

Dansk transportkoncern får bøde for levering af kopimøbler

N&K Spedition gik frem trods bølgegang i markedet

Postnord får millionbeløb af staten til at dække postomdeling

Fynsk fragtmand fejrer 40-års jubilæum: Henrik er tredje generation

Nye leveringer

Herover er et udvalg af de seneste leveringer.

DSV opfører Europas største logistikcenter ved Horsens

Hjælper med at reducere brændstofforbruget

Vejpakken: Hjem til familien hver fjerde uge

Se kortet: Her er risikoen for fartbøder størst

Mærsk bag nyt institut: Skal gøre skibsfart klimaneutral

Ny overenskomst på plads mellem Krifa og ITD Arbejdsgiver

ATL: Chauffører på svinetransporter straffes for hårdt

Vejen er banet for klimaplan for transportbranchen

EU udsætter frister på kørekort og tilladelser

ITD: Affaldsaftale er et skridt mod flere udbud og fri konkurrence

Danmark får enormt grønt brintanlæg - Holland betaler

Nyt Proshop-lager får 70 robotter

Ny administrerende direktør til MAN Danmark

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hejs og montering af vinduer med C10 minikran

3D-felt øger opmærksomheden på fodgængere

Ny kran, ude eller inde? Vi er klar - Fyns Kran Udstyr A/S

NOS A/S - din specialist i test og eftersyn.

Kel-Berg tipkærre fra Lastas til Vognmand Klaus Wolf

En emballage der gør en forskel

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

HUSK! Vi har åbent som normalt hele sommeren!

Lej dit løftegrej hos Carl Stahl A/S

Simpel og sikker

Er du leverandør til Banedanmark?

Kel-Berg tiptrailer med suge/blæs til Ølsted & Allested

Sommerferie – men vi holder åbent

Leverandørsamarbejde er en tillidssag for Lindab

Produktnyhed hos Carl Stahl A/S: Ergolash surringer

Niels J. Philipsen Transport A/S nye Kel-Berg hejseladskærre

ISO 14001 Inspirationsseminar

NOS A/S – din faldsikrings specialist.

NOPA kærre leveret til Arkil

Vi bygger en Kran App - vil du hjælpe os?

Anna bygger outlet-butik til designmøbler

To identiske opbygning til Marius Pedersen A/S

Hvad er Dyneema®?

Hvorfor er der en blå label på dit løfteudstyr?

Løfteposer og værktøjsholdere hos Carl Stahl A/S

Send til en kollega

0.157