23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sådan lagde Schenker produktionen om

Schenker A/S er tilbage på indtjeningssporet, og det bliver bare bedre de kommende år. Sådan lyder forventningerne fra adm. direktør Henrik Dam Larsen.

- Nej. Det er ikke rekord; men det er det bedste resultat i mange år. Vi er tilbage på sporet - og det i sådan en grad, at vi har store forventninger til resultaterne i både 2020 og 2021 - på trods af COVID-19 situationen.

Sådan lyder det glade budskab fra Henrik Dam Larsen, adm. direktør i Schenker A/S - den danske division af den tyske transportgigant DB Schenker, ejet af selveste de tyske statsjernbaner, Deutsche Bahn.

Man kan sige kort. Omsætningen i Schenker A/S faldt med 100 mio. kr. i 2019. Til gengæld blev resultatet (EBIT) løftet med 24 millioner kroner til et plus på 19,3 millioner kroner.

- Det er vi naturligvis meget tilfredse med. Faktisk kunne overskuddet have været endnu højere, hvis ikke sø- og luftfragt havde været så konkurrencepræget sidste år. Specielt gik søfragten i den gale retning. Det er et meget konkurrencepræget marked, hvor der er andre aktører, som er meget større end os, der vil have en bid af kagen.

- Uanset forklaringerne er vi ikke tilfredse med resultaterne. Vi mener, vi har bedre muligheder. Derfor har vi fået en ny søfragtschef, som nu skal tage os videre.

- Det, vi skal leve af, er de små og mellemstore kunder. Vi skal ikke bare hjælpe dem med at få containerne hjem fra oversøiske destinationer; men vi skal også ind og lave såkaldt "added value," hvor vi for eksempel sortere varerne op og distribuerer dem rundt i Norden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.183|instance-web01