23948sdkhjf

Bring bliver ”first-mover” på retur-logistik: Tilbyder ny service i Danmark

Har du før prøvet at købe en varer på nettet, der ikke helt var, som du havde troet? Så skal den ofte ombyttes eller returneres, men vejen tilbage til afsender er ikke altid lige gennemskueligt.

Ifølge Bring kommer pakke- og kurervirksomheden derfor nu til at tilbyde en meget efterspurgt løsning blandt danskerne. Nu kan pakken nemlig returneres via samme Nærboks, som den blev hentet i.

Løsningen er et resultat af et strategisk samarbejde mellem Bring og Nordic Infrastructure, der blandt andet er stiftet af SwipBox og står bag Nærboks, og giver nu danskerne mulighed for at bestille og indlevere deres returpakke via Nærboks, som ikke tidligere har været muligt.

- Retur er en vigtig del af købsoplevelsen når danskerne handler på nettet. Ofte ser vi, at hvis ikke returdelen opleves som smidig og god, er danskerne mere tilbøjelige til at handle i en anden netbutik næste gang.

- Vi har fjernet mange af de friktioner, som hindrer forbrugerne i at returnere, selvom de egentligt har intentionen, og i stedet skabt en returløsning der forbedrer hele kundeoplevelsen, fortæller Per Buus, Direktør for E-handel og Logistik, Bring i Danmark.

Arbejder på videre udvikling

Hvis en vare ønskes returneret bestilles servicen direkte i Nærboks-app’en, hvorefter pakken indleveres i den valgte boks inden 24 timer.

- Returlogistik er altid en naturlig og integreret del af vores tjenesteudvikling. Lige nu arbejder vi på at gøre det muligt, at returnere fra Nærboks med vores pakkekode, hvilket sparer returlabelen og gør processen endnu mere gnidningsfri for både netbutik og slutmodtager, siger Jens Lauge, Forretningsudvikler i Division E-handel og Logistik, Bring i Danmark.

Bring er den første pakkedistributør, der nu kan tilbyde returnering fra en Nærboks, på sigt, bliver det også muligt for andre pakkedistributører at tilbyde returnering fra en Nærboks.

- Vi og vores mange tusinde daglige brugere af Nærboks har længe set frem til, at den første distributør udvider med returløsningen. Den er meget efterspurgt, og Bring bliver dermed first mover med servicen til det største danske netværk af pakkebokse, siger Lars Simons, CEO Nordic Infrastructure, der står bag Nærboks.

Bring er i dag koblet til ca. 200 Nærbokse og tilgængelige bokse vises automatisk for kunden, når der bestilles returnering.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094