23948sdkhjf

Dinex på den røde løber

Dinex er kommet i rampelyset. Sammen med professionelle filmfolk er Sydbank i gang med at banke på hos en lang række erhvervskunder i Danmark for at lave kampagnefilm, der vil blive vist på TV2 News og andre steder.

Nu er Sydbank nået til clean-tech teknologivirksomheden Dinex i Middelfart. Virksomheden er specialiseret i luftrensning af diesel og gas.

Dinex A/S har for tiden rigtig travlt med at holde gang i udvikling, drift og eksport til 16 lande; men lige i disse dage har de også travlt med at tale til kamera og vise filmholdet fra Sydbank rundt i det store lager, testcentret og udviklingsafdeling tæt på havnen i Middelfart.

- Det er ikke hver dag, man kommer på landsdækkende tv, siger adm. direktør, Torben Dinesen, Dinex.

- Jeg er glad for, at jeg og mine medarbejdere sagde ja tak til at medvirke, for jeg havde mine betænkeligheder i starten. Selv om vi normalt er meget snakkesalige og gerne deler ud af vores viden, er det noget helt andet, når kamera- og lys-folk er i hælene på én over flere dage.

Verdens førende

Dinex er i toppen blandt verdens førende producenter af emissionssystemer, som reducerer udledningen af skadelige partikler fra store dieselmotorer i busser, lastbiler og entreprenørkøretøjer.

Med en omsætning på 2 milliarder kroner udvikler og producerer den familieejede virksomhed katalysatorer og partikelfiltre til verdens største vognbrands som Mercedes-Benz, Volvo og Caterpillar samt Kamaz i Rusland, DongFong i Kina og Ashok Leyland i Indien.

Flot gave

- Vi har lavet film tidligere, men ikke om os selv på den her måde. Så det er virkelig et positivt og friskt initiativ og en meget flot gave for os at få, siger Torben Dinesen.

- Selv om det ikke har noget med corona-krisen at gøre, ser vi filmen lidt som en ny begyndelse til forhåbentlig mere forår i luften.

- Vi har haft særdeles travlt under corona’en og øget omsætningen med 15 procent i 2020. Vores strategi er at fordoble omsætningen i 2025, for der er stadig meget lang tid til, at el-drevne køretøjer overtager dieselmotorernes dominans på verdensplan.

Ud af komfortzonen

Som led i Sydbanks storstilede kampagne, Danmarks Erhvervsbank, har Danmarks tredjestørsteerhvervsbank med hovedsæde i Aabenraa, siden januar 2021 inviteret sine erhvervskunder ind i filmens verden, så de kan få lavet en film om sig selv og deres virksomhed.

- Det er første gang, vi har et så kreativt samarbejde med vores erhvervskunder, siger områdedirektør, Steen Streubel Hansen fra Corporate Banking and Finance-afdeling i Sydbank.

- Normalt drejer vores samtaler sig om bankfaglige, investeringsmæssige og finansielle emner. Her under denne filmoptagelse har vi været langt fra normalen og hverdagen; men det er kun til det bedre. Det er godt at komme ud af sin komfortzone af og til.

- Med kampagnen gør det, som vi gør til daglig, nemlig at sætte kunden i centrum. Samtidig har vi selv kun en diskret og underspillet rolle – også selvom vi betaler regningen.

Alle virksomhedsejere er mere eller mindre med til at planlægge indholdet, så de kan genkende sig selv i den færdige film. Når filmen er færdigklippet og farvebehandlet, får hver virksomhed – helt uden omkostninger – overrakt et flot og langvarigt filmisk visitkort fra Sydbank. Og så vises den på TV2 New2s og andre steder.

Filmen om Dinex er den niende i rækken af kampagnefilm.

Sydbanks Danmarks Erhvervsbanks-film kan ses her: https://www.sydbank.dk/erhverv/danmarks-erhvervsbank

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11