På trods af et år, der har budt på blandt andet corona-udfordringer, er Super Dæk Service netop kommet ud med et regnskab, der viser overskud, en styrket udvikling på indtjeningssiden og en omsætning, der har slået ny rekord, fortæller dæk- og værkstedskædens adm. direktør Peter Skriver.
- Vi er med alle medarbejdernes stærke indsats lykkedes med at komme ud med overskud efter et krævende år, hvor vi som følge af coronaen mærkede mindre aktivitet på vejene samt et svækket bilsalg. Alle medarbejdere har udnyttet de muligheder, vi har haft i en svær tid og har været gode til at holde alle vores 62 afdelinger i gang, siger direktør i Super Dæk Service, Peter Skriver.
Mere effektiv drift
At sikre en profitabel drift og øge kundetilfredsheden er blandt de fokusområder, man har haft hos værkstedskæden i det netop overståede regnskabsår, lyder det fra topchefen.
- Fokus har været konsolidering, omkostningsoptimering og en profitabel drift af vores afdelinger rundt omkring i landet. Vi er lykkedes langt henad vejen med at blive mere effektive og stærke på driften, og det er fortsat mange indsatsområder, der arbejdes videre på. Derudover arbejder vi hele tiden på at sikre en bedre kundeoplevelse og øge kundetilfredsheden, siger Peter skriver.
Kunden i centrum
Blandt de tiltag, man har indført i værkstedskæden for styrke kundeoplevelsen- og tilfredsheden, nævner direktøren indførsel af nye produkter og endnu større fokus på måling af kundetilfredsheden.
- Vi bliver bedømt hver dag af vores kunder, som blandt andet giver os anmeldelser på Trustpilot og andre steder. Den feedback tager vi meget alvorligt, og vi har i året der er gået, haft meget fokus på at bruge kundernes feedback til hele tiden at blive bedre, fordi vi har målet om at kundetilfredshedens skal ligge i top og være branchens bedste, siger Peter Skriver og fortsætter:
- Desuden har vi blandt andet indført den digitale løsning MacsDIA, så kunderne opnår endnu højere tryghed som kunde hos os, fordi alt arbejde – uanset ved hvilken afdeling, de benytter sig af – registreres i bilens originale servicebog, og kunderne får hundrede procent gennemsigtighed i arbejdet, der er udført på deres bil. Derudover udviklede vi vores koncept med service- og reparationsaftaler, som vi netop har rullet ud. Det har til formål at give vores kunder 100 procent budgetsikkerhed, der gør, at man ikke bliver overrasket af voldsomme værkstedsregninger, lyder det fra værkstedskæde-direktøren.
Rekruttering i fokus
I det nye regnskabsår har man ifølge direktøren planer om fortsat at optimere og udvikle værkstedskæden med kunden og medarbejderne i centrum.
- Vi har masser af områder, vi skal arbejde videre med i det nye år. Vi skal fortsætte med at arbejde for at højne kundetilfredsheden og levere attraktive totalløsninger for vores privat såvel som erhvervskunder. Vi vil fortsat have fokus på lønsomheden, og derudover ikke mindst rekruttering, siger han.
- I regnskabsåret slog vi ny rekord for antallet af ansatte, som nu er oppe på over 400 medarbejdere, men vi får fortsat brug for dygtige mekanikere, afdelingsledere og dækfolk og mange andre i fremtiden, som vi tilbyder grundig uddannelse og udviklingsmuligheder hos os. Så vi er altid åbne fra at høre fra dygtige, potentielle medarbejdere, der kunne være interesseret i at blive del af vores team.
Super Dæk Service med millionoverskud trods udfordringer
Dæk- og værkstedskæden Super Dæk Service kommer ud af seneste regnskabsår med et overskud på fem millioner kroner.