23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vognmand fra Hanstholm har vokseværk

Flere nye Scania'er er på¨vej til T. Søgaard Logistics A/S

Hos vognmand Thomas Søgaard i Hanstholm er der fart på - så meget at vognparken har vokseværk. Senest kom der i starten af januar en ny Scania R 500 A6x2/4 twinsteer-trækker til, og i den kommende tid får den følgeskab af endnu flere nye Scania fra Stiholt i Thisted.

- Vores flåde består af lidt af hvert. Vi har både Iveco, DAF og MAN, siger vognmanden og tilføjer: … men vi har flest Scania!

Thomas Søgaard har arbejdet med lastbiler hele sit professionelle liv - først som Iveco-mekaniker, derefter som chauffør og de seneste fire år som vognmand efter at have overtaget forældrenes forretning.

Han forklarer, at det er Scania’ernes fremragende brændstoføkonomi, der får ham til at investere i flere nye lastbiler fra den svenske østkyst – og så foretrækker de fleste af hans chauffører at køre Scania, hvis de selv kan vælge.

Thomas Søgaard har dog også nogle erfarne folk, der foretrækker at køre i de andre mærker, og så er alle jo glade! Det ses i øvrigt også af, at han i modsætning til nogle af sine kolleger i branchen ikke har de store problemer med at skaffe chauffører.

Store forventninger
Inden længe skal Stiholts lastbilsælger Lars Pedersen levere endnu en R 500, og senere i 2022 og starten af 2023 får vognmanden i alt fire af den nye Scania Super-model med 460 hk-motor.

- Dem har jeg ekstra store forventninger til, fastslår Thomas Søgaard, hvis vognmandsforretning kører Danmark tyndt. Han kører også internationalt med især fisk og fiskeprodukter under navnet T. Søgaard Logistics A/S.

Virksomheden råder i øjeblikket over 12 trækkende enheder og mere end dobbelt så mange trailere. De fleste er trækkere til almindelige 13,6 meter køletrailere, men der indgår også dobbeltdækker-trailere, dobbeltcompartment-trailere samt modulvogntog med trækker-link-trailer og forvogn-dolly-trailer i flåden.

- Vi er i alt 30 medarbejdere i firmaet, hvoraf de godt 20 er chauffører. Nogle af bilerne kører i to-holds skift, hvor to faste chauffører deler bilerne, men vi har også biler, der kører i rotation med tre chauffører på to biler.

- Det gælder om at kunne tilrettelægge kørslen optimalt. Og så gælder det om at have gode chauffører og gode lastbiler, for ellers går det i fisk (!), konstaterer han.

 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|