23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sanktioner: Næsten hver tredje trailer kan forsvinde fra DFDS' ruter på Østersøen

Sådan påvirkes DFDS’ Østersømarked af sanktionerne mod Rusland og krigen i Ukraine. Det danske rederi vendte hurtig den kolde skulder til russiske og hviderussiske lastbiler

Ruslands invasion af Ukraine og de deraf følgende massive sanktioner fra EU får store, negative konsekvenser for DFDS' rutenetværk i Østersøen; men de enkelte ruter vil blive påvirket forskelligt.

Det forklarer DFDS’ øverste chef for Østersømarkedet, Anders Refsgaard.

- Vi forventer det største impact på Kiel – Klaipeda-ruten. Her taler vi om et fald i volumen på omkring 30 pct. Vi var hurtigt ude og afvise russisk- og hviderussisk-registrerede lastbiler på vores skibe som en reaktion mod invasionen af Ukraine. Det har betydet, at vi har taget et af rutens tre skibe ud, ’Finlandia Seaways’.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156