23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Scania vil reducere udslip i hele forsyningskæden

Nu skal CO2-aftrykket fra underleverandørerne også regnes med i Scanias klimamål

Den svenske lastbilproducent Scania vil nu til at rapportere klimaaftrykket fra hele sin forsyningskæde efter de videnskabeligt baserede klimamål (Science Based Targets).

Scania gør det i forvejen for sin produktion af lastbiler og for køretøjernes brug hos kunderne; men at hele forsyningskæden også skal det, betyder at man skal indregne den klimapåvirkning, som leverandørerne står for.

- Visse dele af Scanias forsyningskæde, såsom batteri- og stålproduktion, forårsager store emissioner og står for en væsentlig del af vores samlede CO2-fodaftryk. Det vil vi rapportere, fortæller Andreas Follér, der er Head of Sustainability hos Scania.

- De største kilder til emissioner er batterier, stål, aluminium og jern. Baseret på en livscyklusanalyse har vi designet en strategi for reduktion af CO2 i vores europæiske produktionskæde, herunder mål for 2030, der går fra en reduktion på 35 til 90 procent for de forskellige materialer og komponenter.

- Dette er kun begyndelsen på vores rejse mod reduceret CO2-udledning i forsyningskæden, siger Andreas Follér og tilføjer at der i fremtiden også være en tydeligere sammenhæng mellem virksomhedens klimamål og udbetalingen af bonus til ledende medarbejdere. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141