23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maersk bygger første grønne logistikcenter i Kina

Om halvandet år kan Mærsk tage et stort, moderne logistikcenter i brug i Shanghais nye frihandelsområde, Li-Gang.

Logistikcentret bliver Mærsks første grønne logistikcenter i Kina og vil efter færdiggørelsen netto udlede nul-emissioner. Det kommer til at bestå af fire 3-etagers bygninger og et højlager, der rager 24 meter op. Det bliver samtidig et af Mærsks mest automatiserede lagre udstyret med såkaldte AS/RS-systemer, der automatisk placerer og genfinder varerne på specifikke lokationer.

- Lageret vil give vores kunde en bred vifte af integrerede logistiktjenester som international eksportkonsolidering, regional og global ordreopfyldelse og distribution samt grænseoverskridende e-handel og andre værdiskabende logistiktjenester, forklarer Caroline Wu, der er direktør for Maersk Greater China.

Milliard-investering

Lin-gang logistikcenter vil dække et areal på 113.000 kvm og bliver designet til at have et lagerareal på 150.000 kvm. Det repræsenterer en investering på 174 US-dollars. Det svarer til 1,2 milliarder danske kroner.

- Vi forbedrer løbende mulighederne for at tilbyde integrerede end-to-end-løsninger til vores kunder over hele verden, oplyser Caroline Wu.

- Shanghai spiller en afgørende rolle for vores globale netværk, og med Lin-Gangs nærhed til Shanghai og til havnen i Yangshan vil vi kunne forenkle og effektivisere vores kunders forsyningskæder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.143