23948sdkhjf

Opfølger til storsælgende lastvognsdæk

Siden Euromaster i 2018 introducerede BFGoodrich som et nyt mellemklassedæk for lastbilkunder herhjemme, har det Michelin-ejede dækmærke været et af de mest solgte og populære mærker. Og nu kommer der to nye BFGoodrich-dæk – og de viser allerede gode takter hos dansk transportør.

Det fastslår Benjamin Eriksen, der er Key Account Manager hos Euromaster.

- Da Michelin i 2018 lavede om i produktprogrammet til lastvogne, betød det et farvel til dækmærkerne Kormoran og Taurus i Danmark. Ind kom i stedet BFGoodrich – og det var en beslutning, der har vist sig af være populær hos de danske transportvirksomheder.

- BF Goodrich er kvalitetsmæssigt er et mellemklassedæk og har et mere tidssvarende program, forklarer han, og nu er programmet udvidet med to nye dækversioner, som vi har store forventninger til – ikke mindst fordi transportørerne er meget optaget af at søge efter optimeringer i dækbudgettet.

De nye lastbildæk udmærker sig på robusthed og rækkevidde – og så er de samtidig 3PMSF-mærkede og er dermed godkendt til vinterlige vejrforhold.

Testet i Sønderjylland

De nye lastvognsdæk hedder BFGoodrich Route Control S2/D2 og BFGoodrich Cross Control S2/D2. Sidstnævnte er blevet testet af den sønderjyske transportvirksomhed Harm Mammen & Sønner med imponerende resultater.

- Det er lykkedes mig at trække 168.000 km. ud af dækkene, og det er imponerende i forhold til tidligere resultater på trækakslen, fortæller Flemming Jessen, chauffør hos Harm Mammen & Sønner.

- Jeg kører selvfølgelig pænt og ordentligt, men med den containerkørsel jeg har, så skal der også nogle dæk med gode terrænegenskaber og stærke karkasser til at levere de tal. Desuden er jeg sikker på, at det også har hjulpet, at jeg er meget opmærksom på at få jævnlig kontrol af dæktryk og skader.

Smides ud før tid

– Når vi kigger i bunkerne med nedslidte dæk, ser vi, at mange af de billigere dæk faktisk kasseres inden de er slidt helt ned, siger Benjamin Eriksen.

- Derfor er de nye dæk fra BFGoodrich et godt alternativ, hvor man for en lille merpris i langt højere grad ville kunne slide dækkene ned til sidste millimeter. Desuden er mulighederne for at regummiere dækkene, når de er slidt ned, bedre. Det kan også være med til at give en økonomisk besparelse i en tid, hvor budgettet er under pres.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141