Mens de fleste forventer, at private bilister vælger tunnelen frem for færge, bliver der hård kamp om den tunge trafik, når Femern-tunnelen åbner i 2029.
Over 750.000 lastbiler fragtes hvert år over Femern Bælt, og de skal vælge mellem færger og tunnelen, når de i fremtiden skal planlægge deres ruter.
Ifølge adm. direktør i DTL - Danske Vognmænd,...
Tunnel eller færge? Der bliver hård kamp om fragtkunderne på Femern
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/76650639.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1600&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=899&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=371&accessToken=1c313a3357bc4da31ddd9ad0887d44c14ec3ddf1bcb49f2504775780ae68e8cd)
Femern-forbindelsen vil kunne tages i brug i sommeren 2029; men allerede nu gør parterne klar til kamp om lastbiltrafikken. (Visualisering: Femern A/S)
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement