23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Penge til ø-færger

I Det Grønne Transportforlig fra januar 2009 blev der etableret en færgepulje til småøer.
Annonce

I Det Grønne Transportforlig fra januar 2009 blev der etableret en færgepulje til småøer.

Der blev afsat 200 mio. kr. sammen med 60 mio. kr., som tidligere var blevet afsat. Efter kommunalreformen blev det kommunerne, der skal drive de mindre færgeselskaber, men det kan knibe med råd til nødvendige investeringer. Derfor var puljen en velkommen mulighed, og der har været stor rift om midlerne, skriver Danske Havne i sit nyhedsbrev.

Annonce

Folketingets partier, som stod bag transportforliget, har nu udmøntet størstedelen af puljen. De kommuner der får statslig støtte til investeringer i ø-færger er:

Annonce

Kalundborg (Nekselø): 19,7 mio. kr.

Slagelse (Agersø): 40,1 mio. kr.

Faaborg-Midtfyn (Avernakø/Lyø): 49,9 mio. kr.

Langeland (Strynø): 36 mio. kr.

Annonce

Struer (Venø): 43,4 mio. kr.

Hedensted (Hjarnø): 10 mio. kr.

Skive (Fur): 17 mio. kr.

Ærø (Ærø-Als): 14 mio. kr.

Annonce
Annonce
Supply Chain Management Se tema
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04