23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

HPT sætter strøm på

Naturen er blevet sparet for 320 tons CO2.
Annonce

Naturen er blevet sparet for 320 tons CO2.

Transportvirksomheden HPT i Padborg slår et nyt slag for miljøet. Virksomheden har i mange år investeret i de nyeste modeller af lastbiler og kølemaskiner, der har et optimalt miljøvenligt forbrug, ligesom dieselforbruget per transportenhed følges meget nøjagtig (med bonusordning for chauffører). HPT har også installeret et helt nyt miljø- og omkostningsbesparende energianlæg i virksomheden.

Annonce

Alle disse tiltag og den daglige opmærksomhed blandt vore medarbejdere fører til, at vore medarbejdere kommer med gode og konstruktive ideer, skriver HPT i en pressemeddelelse. Således fik værkstedschef Mikael Liljegren den idé, at installere el-forbindelse til samtlige kølemaskiner, når de står på pladsen i Padborg.

Annonce

- Det var i første omgang en forholdsvis ret stor investering, men en efterkalkulation af investeringerne samt indkalkulering af det miljøvenlige heri gjorde, at vi ret hurtigt fik installeret disse el-stik, oplyser HPT.

Annonce

Så snart en kølemaskine, der er i funktion, stilles på pladsen ved HPT bliver den sluttet til el-nettet og kører ikke på diesel, som normalt. På den måde sparer HPT naturen for ca. 320 tons CO2.

Direktør Mogens Therkelsen vurderer, at det er en meget ”konstruktiv og fornuftig” måde at tackle klima- og miljødebatten.

Annonce

- Så når man også de største mål, siger han.

Annonce
Supply Chain Management Se tema
Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.111|instance-web01