Fakta om udbudet
Udbyder
Kystdirektoratet
Kystfodring og oprensning
Kystdirektoratet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33157274
Postadresse: Højbovej 1
By: Lemvig
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 7620
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Rasmussen
E-mail: kdi@kyst.dk
Telefon: +45 99636363
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kyst.dk
Del II: Genstand
Kystfodring og oprensning
Arbejdet omfatter kystfodring på den jyske Vestkyst og oprensning i havnebassiner, indsejlinger og sejlløb primært langs den jyske Vestkyst og i Limfjorden.
Årlig mængde sand til levering som kystfodring er ca. 4 mio. m3. Årlig mængde sand og sediment til oprensning er ca. 1,7 mio. m3 og 380 000 TDS.
Arbejdet omfatter kystfodring på den jyske Vestkyst og oprensning i havnebassiner, indsejlinger og sejlløb primært langs den jyske Vestkyst og i Limfjorden.
Kontrakten indgås for en 5-årig kontraktperiode, og der vil være mulighed for forlængelse af kontrakten i yderligere et år.
Arbejdet med kystfodring vil omfatte strandfodring og kystnær fodring. Ved strandfodring skal sandet indpumpes og fordeles jævnt på stranden. Ved kystnær fodring skal sandet leveres kystnært indenfor -6 m dybdekurven. Metoden er valgfri og kan fx være ved splitfartøj, ved rainbowing, ved indpumpning gennem rørledning eller andet. Fodringsstrækningerne og placering af sandet i kystprofilet vil være nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Der gælder særlige begrænsninger for arbejdet med kystfodring (fx begrænsning i max. døgnkapacitet, antal fartøjer samtidig m.fl.); dette er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Sandet til kystfodring skal indvindes i indvindingsområder i Nordsøen. Endvidere skal en del af sandet til kystfodring indvindes i Thyborøn kanal på lav vanddybde.
Der må kun anvendes TSHD, dvs. slæbesugning, ved indvindingen. Ved kystfodring er den årlige mængde, som skal leveres på flere forskellige strækninger på Vestkysten mellem Nymindegab og Agger, anslået til at være ca. 4 mio. m3 sand.
Oprensningen vil skulle foregå i både store og små sejlløb og indsejlinger (fx Grådyb og Sælhundeholmløb) og i både store og små havnebassiner, som fx i Esbjerg Havn og i Rømø Havn. Lokaliteterne vil være nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Der er krav om anvendelse af særlig miljøgrab ved nogle oprensningsopgaver.
Den anslåede samlede årlige mængde sand og havnesediment for alle oprensningsopgaver vil være ca. 1,7 mio. m3 og 380.000 TDS, men mængden er afhængig af vejr- og strømningsforhold og kan derfor variere meget fra år til år.
Såfremt bygherren ønsker det, kan bygherren bestille sø-opmåling af entreprenøren.
Arbejdet udbydes som en 5-årig kontrakt, idet den skal afdække politisk aftale mellem staten og de 4 berørte kommuner om kystbeskyttelse på strækningen Lodbjerg-Nymindegab på den jyske Vestkyst. Den politiske aftale har en varighed af 5 år.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kystfodring og oprensning
CVR-nummer: 19685535
Postadresse: Nyhavn 20
By: København
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 1051
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk