Fakta om udbudet
Udbyder
Skanderborg Kommune
Aftale om ændring af kontrakt på personbefordring, som følge af covid-19
Skanderborg Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189633
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Flodgaard Lindbæk
E-mail: tfl@skanderborg.dk
Telefon: +45 87947182
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/130830476.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/
Del II: Genstand
Aftale om ændring af kontrakt på personbefordring, som følge af covid-19
Som følge af covid-19 og dertilhørende øgede krav til rengøring, herunder afspritning af overflader, samt afstandskrav mellem borgerne har Skanderborg Kommune behov for, at indgå en aftale om ændring af kontrakt.
Kravene til befordring, herunder rengørings- og afstandskrav, fremgår af Sundhedsstyrelsens vejledning og instruks samt Transport- og Boligministeriets "Generelle opfordringer i forbindelse med længerevarende skolebuskørsel og anden transport af børn i lyset af COVID-19 af 10. april 2020."
Aftalen indgås under henvisning til udbudslovens § 183 og bekendtgørelse om ændring er offentliggjort jf. udbudslovens § 184.
Skanderborg Kommune.
Skanderborg Kommune indgår, som følge af øgede krav til rengøring, herunder afspritning af overflader, samt afstandskrav mellem borgerne en aftale om ændring af kontrakterne med kommunens nuværende leverandør af personbefordring. Det oprindelige udbud er opdelt i 2 delaftaler (Delaftale 1: Specialskole og dagcenter samt delaftale 2: Genoptræning, læge og speciallæge.), som begge blev vundet af samme leverandør. Ændringen berører begge delkontrakter.
Kravene til befordring, herunder rengørings- og afstandskrav, fremgår af Sundhedsstyrelsens vejledning og instruks samt Transport- og Boligministeriets "Generelle opfordringer i forbindelse med længerevarende skolebuskørsel og anden transport af børn i lyset af COVID-19 af 10. april 2020."
Skanderborg Kommune indgår derfor en aftale vedrørende
1) en ineffektivitetsfaktor, som tillægges det antal kilometer borger skal fragtes (korteste rute).
2) en kompensationsmodel, for så vidt angår de børn, som fragtes af deres forældre. Aftalen indgås under henvisning til udbudslovens § 183 og bekendtgørelse om ændring er offentliggjort jf. udbudslovens § 184.
Det estimerede forbrug er opgjort for perioden den 15. april 2020 til 30. september 2020, begge dage inkl. Dog fratrækkes 6 ugers sommerferie. Behovet kan dog være for en kortere eller længere periode end det oplyste, hvorved forbruget kan blive højere eller lavere end det estimerede.
Nærværende ændring af kontrakt indgås i overensstemmelse med udbudslovens § 183, idet
Skanderborg Kommune opfylder betingelserne herfor. Bekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 184 er offentliggjort ved EUT S 2020/S 100-242352.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Skanderborg Kommune indgår en aftale vedrørende:
1) en ineffektivitetsfaktor, som tillægges det antal kilometer borger skal fragtes (korteste rute).
2) en kompensationsmodel, for så vidt angår de børn, som fragtes af deres forældre.
Som følge af covid-19 og dertilhørende øgede krav til rengøring, herunder afspritning af overflader, samt afstandskrav mellem borgerne har Skanderborg Kommune behov for, at indgå en midlertidig aftale om ændring af kontrakt. Dette kunne ordregiver ikke have forudset. Kravene til befordring, herunder rengørings- og afstandskrav, fremgår af Sundhedsstyrelsens vejledning og instruks samt Transport- og Boligministeriets Generelle opfordringer i forbindelse med længerevarende skolebuskørsel og anden transport af børn i lyset af COVID-19 af 10. april 2020.
Nærværende ændring af kontrakt indgås i overensstemmelse med udbudslovens § 183, idet Skanderborg Kommune opfylder betingelserne på følgende måde:
- § 183, stk. 1, nr. 1 er opfyldt, idet ordregiver ikke har kunne eller burde kunne forudse de øgede rengørings- og afstandskrav, som følge af Sundhedsstyrelsens vejledning og instruks samt Transport- og Boligministeriets opfordring.
- § 183, stk. 1, nr. 2 er opfyldt, idet der, som udgangspunkt, fortsat skal udføres den ordinære befordring, men der er behov for øget betaling for de ændrede rengørings- og afstandskrav, som følge af covid-19. Ændringen består i betaling for ineffektivitet i kørselsplanlægning, som følge af lavere belægningsgrad i busserne, børn der fragtes af forældre samt øget rengøring af busser.
- § 183, stk. 1, nr. 3 er opfyldt, idet den samlede værdi af den oprindelige kontrakt i henhold til bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt udgør 90 000 000 DKK, hvorfor ændringen kan udgøre op til 45 000 000 DKK. Der er tidligere bekendtgjort følgende omkring kontrakten: 2017/S 069-130442 (udbudsbekendtgørelse) og 2017/S 160-330793 (bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt).Bekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 184 er offentliggjort ved EUT S 2020/S 100-242352.
Del V: Kontrakttildeling
Aftale om ændring af kontrakten vedrørende personbefordring, som følge af covid-19
CVR-nummer: 65864010
Postadresse: Korskildelund 2
By: Greve
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 2670
Land: Danmark
E-mail: kontakt@hb-care.dk
Telefon: +45 36721010
Internetadresse: https://hb-care.dk/
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende ændring af kontrakt indgås i overensstemmelse med udbudslovens § 183, idet Skanderborg Kommune opfylder betingelserne på følgende måde:
- § 183, stk. 1, nr. 1 er opfyldt, idet ordregiver ikke har kunne eller burde kunne forudse de øgede rengørings- og afstandskrav, som følge af Sundhedsstyrelsens vejledning og instruks samt Transport- og Boligministeriets opfordring.
- § 183, stk. 1, nr. 2 er opfyldt, idet der, som udgangspunkt, fortsat skal udføres den ordinære befordring, men der er behov for øget betaling for de ændrede rengørings- og afstandskrav, som følge af covid-19. Ændringen består i betaling for ineffektivitet i kørselsplanlægning, som følge af lavere belægningsgrad i busserne, børn der fragtes af forældre samt øget rengøring af busser.
- § 183, stk. 1, nr. 3 er opfyldt, idet den samlede værdi af den oprindelige kontrakt i henhold til bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt udgør 90 000 000 DKK, hvorfor ændringen kan udgøre op til 45 000 000 DKK. Der er tidligere bekendtgjort følgende omkring kontrakten: 2017/S 069-130442 (udbudsbekendtgørelse) og 2017/S 160-330793 (bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt). Bekendtgørelse i henhold til udbudslovens § 184 er offentliggjort ved EUT S 2020/S 100-242352.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk