Fakta om udbudet
Udbyder
Vestbanen A/S
Udbud af infrastrukturforvalter til Vestbanen
Vestbanen A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 35606319
Postadresse: Østergade 17
By: Oksbøl
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6840
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louise Nielsen
E-mail: mrne@cowi.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vestbanen.dk/
Del II: Genstand
Udbud af infrastrukturforvalter til Vestbanen
Infrastrukturforvalteren skal udføre alle opgaver vedrørende forvaltning, kapacitetstildeling, trafikstyring, drift og vedligeholdelse (herunder renholdelse af perroner og bygninger) samt administration af infrastrukturen herunder også eventuelle anlæg, som tilkommer under forvaltningsperioden.
Den udbudte opgave vedrører varetagelsen af opgaven som Infrastrukturforvalter, der omfatter drift af infrastrukturejerens Infrastruktur med regulerings- og sikkerhedssystemer, samt tildeling af infrastrukturkapacitet jf. lov nr. 686 af 27. maj 2015 Jernbaneloven med senere ændringer, samt bekendtgørelse nr. 147 af 30. januar 2017 om sikkerhedsgodkendelse og sikkerhedscertifikat på jernbaneområdet med tilhørende bilag. (samt bekendtgørelse 13 af 4. januar 2007 om sikkerhedsgodkendelse af infrastrukturforvaltere i det omfang, den måtte være relevant).
I aftaleperioden skal Infrastrukturforvalteren udføre alle opgaver vedrørende forvaltning, kapacitetstildeling, trafikstyring, drift og vedligeholdelse (herunder renholdelse af perroner og bygninger) samt administration af infrastrukturen herunder også eventuelle anlæg, som tilkommer under forvaltningsperioden
Option på forlængelse i henhold til afsnit II.2.7).
Ordregiver har ikke opdelt kontrakten i delkontrakter, da den lovmæssige regulering af ydelsen forhindrer en opdeling, samt at ordregiver vurderer at en opdeling vil vanskeliggøre den efterfølgende kontraktadministration uforholdsmæssigt meget
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af infrastrukturforvalter til Vestbanen
Del VI: Supplerende oplysninger
Vestbanen A/S har ikke modtaget tilbud i forbindelse med denne udbudsprocedure. Udbudsmaterialet har ligget offentligt tilgængeligt på iBinder.dk under det link, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen. Der er ikke modtaget spørgsmål i forbindelse med udbudsprocessen. Dette tyder på, at det ikke er udbudsmaterialets indhold, som har afholdt de relevante aktører fra at byde på opgaven.
I henhold til artikel 50 litra a i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU, kan ordregiver benytte udbudsformen udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse, hvis der ikke er modtaget tilbud i forbindelse med udbuddet.
Vestbanen A/S har dermed valgt at overgå til et udbud med forhandling uden forudgående indkaldelse af tilbud i henhold til artikel 50 litra a i direktiv 2014/25/EU.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: https://www.kfst.dk/