23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 134-330238
Offentliggjort
14.07.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Rigspolitiet v/ Den Nationale Operative Stab (NOST - NSR)

Transportaftale vedrørende kritiske forsyninger


Rigspolitiet v/ Den Nationale Operative Stab (NOST - NSR)

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rigspolitiet v/ Den Nationale Operative Stab (NOST - NSR)
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
E-mail: cgr013@politi.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.politi.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Transportaftale vedrørende kritiske forsyninger

Sagsnr.: 2020-041054
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rigspolitiet udbyder på vegne af Den Nationale Operative Stab (NOST) en rammeaftale på transport af kritiske varer under pandemien COVID-19, herunder værnemidler mv. for at sikre forsyningssikkerheden for det kritiske gods indtil leveringssituationen med leverandørerne igen er normaliseret. Rammeaftalen omfatter A-Z håndtering af ordrer fra klarmelding til endelig levering.

Aftalen har beredskabsmæssig karakter og vil blive anvendt i tilfælde af, at de sædvanlige forsyningsveje ikke kan genoprettes inden for aftalens løbetid. Ordregivers oplysninger om forventet mængde på rammeaftalen er baseret på ordregivers bedste skøn, men er grundet aftalens afhængighed af de sædvanlige forsyningskilder meget svær at forudse.

Aftalen indgås af Rigspolitiet på vegne af Den Nationale Operative Stab (NOST). Alle Danmarks regioner, kommuner og samtlige ministerområder med underliggende styrelser, er imidlertid berettiget til at anvende aftalen til indkøb af leverancer på aftalens vilkår.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 85 500 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60400000 Lufttransport
60600000 Transporttjenester ad vandvejen
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rigspolitiet udbyder på vegne af Den Nationale Operative Stab (NOST) en rammeaftale på transport af kritisk udstyr, medicin, værnemidler mv. under pandemien COVID-19.

Den Nationale Operative Stab består af Rigspolitiet, Forsvarskommandoen og Beredskabsstyrelsen. I forbindelse med pandemien COVID-19 har NOST nedsat National Samfundsrobusthed (NSR).

Udbuddet omfatter NOST-NSRs transporter af kritisk udstyr indtil leveringssituationen på markedet igen er normaliseret. Rammeaftalen skal sikre NOST-NSR 100 % kontrol under hele transporten.

Under normale forhold er indkøb af bl.a. medicin og værnemidler decentraliseret i de 5 danske regioner. Med udbruddet af COVID-19 og nedlukning af grænser, cancellering af normale rutefly, samt et eksploderet behov for værnemidler, har NOST- NSR været nødsaget til at tage en koordineret styring af opgaven omkring at sikre forsyningskæden.

Rammeaftalen omfatter A-Z håndtering af ordrer fra klarmelding til endelig levering, herunder inkluderet, men ikke begrænset til:

- Ordre-opfølgningssystem med fuld gennemskuelighed og opdatering

- Al transport – værende sig både chartring af fragtfly, direkte IATA- sendinger, søfragt både fulde containere og stykgods, distribution i Danmark til centrallagre, samt

- ad hoc sendinger, og lagerhåndtering herunder sortering af ordre til de enkelte regioner.

Det er et krav, at leverandøren kan håndtere Ab fabrik forsendelser i de af aftalen omfattede lande under egen repræsentation, i form af lokale kontorer, og det vil være leverandørens ansvar, at sikre kontinuerlighed og samarbejde med de lokale myndigheder, herunder sikre slot-tider, indmeldelse til toldmyndigheder etc.

Primær transport er air charter fra Kina til Danmark, men forventning om, at hvis den nuværende udvikling fortsætter, vil en stor del af mængden kunne flyttes over på søfragt og med knap så markant et tidspres. Derudover kan transporten også omfatte landene Sydkorea, Japan, Vietnam, Thailand, Singapore og Malaysia.

Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet, for nærmere beskrivelse af udbuddet og opgaven.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
Hasteprocedure
Begrundelse:

Grundet COVID-19 er der tale om et akut behov for transport af kritisk udstyr og værnemidler og det akutte behov medfører, at det ikke er muligt for ordregiver at gennemføre udbuddet ved brug af udbudslovens minimumsfrister.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 093-222384
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Transportaftale vedrørende kritiske forsyninger

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
10/06/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: DSV Air & Sea A/S
Postadresse: Hovedgaden 630
By: Hedehusene
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2640
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 85 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/07/2020

Send til en kollega

0.063