Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet v/ Den Nationale Operative Stab (NOST - NSR)
Transportaftale vedrørende kritiske forsyninger
Rigspolitiet v/ Den Nationale Operative Stab (NOST - NSR)
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
E-mail: cgr013@politi.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Transportaftale vedrørende kritiske forsyninger
Rigspolitiet udbyder på vegne af Den Nationale Operative Stab (NOST) en rammeaftale på transport af kritiske varer under pandemien COVID-19, herunder værnemidler mv. for at sikre forsyningssikkerheden for det kritiske gods indtil leveringssituationen med leverandørerne igen er normaliseret. Rammeaftalen omfatter A-Z håndtering af ordrer fra klarmelding til endelig levering.
Aftalen har beredskabsmæssig karakter og vil blive anvendt i tilfælde af, at de sædvanlige forsyningsveje ikke kan genoprettes inden for aftalens løbetid. Ordregivers oplysninger om forventet mængde på rammeaftalen er baseret på ordregivers bedste skøn, men er grundet aftalens afhængighed af de sædvanlige forsyningskilder meget svær at forudse.
Aftalen indgås af Rigspolitiet på vegne af Den Nationale Operative Stab (NOST). Alle Danmarks regioner, kommuner og samtlige ministerområder med underliggende styrelser, er imidlertid berettiget til at anvende aftalen til indkøb af leverancer på aftalens vilkår.
Rigspolitiet udbyder på vegne af Den Nationale Operative Stab (NOST) en rammeaftale på transport af kritisk udstyr, medicin, værnemidler mv. under pandemien COVID-19.
Den Nationale Operative Stab består af Rigspolitiet, Forsvarskommandoen og Beredskabsstyrelsen. I forbindelse med pandemien COVID-19 har NOST nedsat National Samfundsrobusthed (NSR).
Udbuddet omfatter NOST-NSRs transporter af kritisk udstyr indtil leveringssituationen på markedet igen er normaliseret. Rammeaftalen skal sikre NOST-NSR 100 % kontrol under hele transporten.
Under normale forhold er indkøb af bl.a. medicin og værnemidler decentraliseret i de 5 danske regioner. Med udbruddet af COVID-19 og nedlukning af grænser, cancellering af normale rutefly, samt et eksploderet behov for værnemidler, har NOST- NSR været nødsaget til at tage en koordineret styring af opgaven omkring at sikre forsyningskæden.
Rammeaftalen omfatter A-Z håndtering af ordrer fra klarmelding til endelig levering, herunder inkluderet, men ikke begrænset til:
- Ordre-opfølgningssystem med fuld gennemskuelighed og opdatering
- Al transport – værende sig både chartring af fragtfly, direkte IATA- sendinger, søfragt både fulde containere og stykgods, distribution i Danmark til centrallagre, samt
- ad hoc sendinger, og lagerhåndtering herunder sortering af ordre til de enkelte regioner.
Det er et krav, at leverandøren kan håndtere Ab fabrik forsendelser i de af aftalen omfattede lande under egen repræsentation, i form af lokale kontorer, og det vil være leverandørens ansvar, at sikre kontinuerlighed og samarbejde med de lokale myndigheder, herunder sikre slot-tider, indmeldelse til toldmyndigheder etc.
Primær transport er air charter fra Kina til Danmark, men forventning om, at hvis den nuværende udvikling fortsætter, vil en stor del af mængden kunne flyttes over på søfragt og med knap så markant et tidspres. Derudover kan transporten også omfatte landene Sydkorea, Japan, Vietnam, Thailand, Singapore og Malaysia.
Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet, for nærmere beskrivelse af udbuddet og opgaven.
Del IV: Procedure
Grundet COVID-19 er der tale om et akut behov for transport af kritisk udstyr og værnemidler og det akutte behov medfører, at det ikke er muligt for ordregiver at gennemføre udbuddet ved brug af udbudslovens minimumsfrister.
Del V: Kontrakttildeling
Transportaftale vedrørende kritiske forsyninger
Postadresse: Hovedgaden 630
By: Hedehusene
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2640
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk