23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 188-453465
Offentliggjort
28.09.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Fredericia Kommune

Udbud på fabriksnye elbiler til Fredericia Kommune


Fredericia Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredericia Kommune
CVR-nummer: 69116418
Postadresse: Gothersgade 20
By: Fredericia
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Malene Hall Frederiksen
E-mail: malene.h.frederiksen@fredericia.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/68c17c62-ace2-4ada-81d7-71df35785a32/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/68c17c62-ace2-4ada-81d7-71df35785a32/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/68c17c62-ace2-4ada-81d7-71df35785a32/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/68c17c62-ace2-4ada-81d7-71df35785a32/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud på fabriksnye elbiler til Fredericia Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34000000 Transportudstyr og transporthjælpemidler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud på fabriksnye elbiler til Fredericia Kommune.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fredericia Kommune udbyder rammeaftale på levering af fabriksnye person elbiler.

Elbilerne skal anvendes i Fredericia Kommunes drift og være klar til 1. levering hos Fredericia Kommune (Industrivej 8, 7000 Fredericia) til at indgå i driften senest pr. 1. maj 2021.

Derudover ønskes der option på tilkøbsdele, serviceaftale og låne bil jf. bilag 1 - kravsspecifikation og tilbudsliste.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/12/2020
Slut: 30/11/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Aftaleperioden vil være fra 15. december 2020 til 30. november 2022. Fredericia Kommune har mulighed for at forlænge aftalen med yderligere 2 gange med 12 måneder af gangen. Dette skal ske med min. 30 dages skriftligt varsel før rammeaftalens udløb.

Fredericia Kommune kan, i rammeaftalens løbetid, opsige rammeaftalen med 6 måneders skriftlig varsel.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftaleperioden vil være fra 15. december 2020 til 30. november 2022. Fredericia Kommune har mulighed for at forlænge aftalen med yderligere 2 gange med 12 måneder af gangen. Dette skal ske med min. 30 dages skriftligt varsel før rammeaftalens udløb.

Derudover ønskes der option på tilkøbsdele, serviceaftale og låne bil jf. bilag 1 - kravsspecifikation og tilbudsliste.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Der vil ske udelukkelse af tilbudsgiveren, såfremt tilbudsgiveren eller personer i dennes ledelse ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som fremgår af udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136, herunder at der kan påvises en interessekonflikt, en konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse, eller at der er afgivet groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller at tilbudsgiveren ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene.

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Økonomisk og finansiel formåen

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142 – Besvar ESPD:

- Tilbudsgivere skal som minimum have en samlet omsætning på 10 mio. DKK i seneste disponible regnskabsår.

- Tilbudsgiver skal bekræfte at besidde en gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring ved rammeaftalens start med en forsikringssum på 10 mio. DKK pr. år, med en maximal udbetaling til 3. part på 10 % ved aftalens start.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Teknisk og/eller faglig formåen:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

- Tilbudsgivere skal som minimum have 2 referencer vedrørende levering af minimum levering af 15 fabriksnye biler på én gang.

De tilbudte referencer skal være igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år, jf. udbudslovens § 155, nr. 2. Referencens alder regnes fra referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud.

Tilbudsgiver bedes anføre, om de udførte referencer har været udført i samarbejde med andre virksomheder, og i bekræftende fald hvem og hvilke dele af referencen, tilbudsgiver selv har udført.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/10/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/10/2020
Tidspunkt: 12:05
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at overvære åbning af bud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/09/2020

Send til en kollega

0.081