23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 194-469223
Offentliggjort
06.10.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Viborg Kommune

Vindere

Delaftale 2 - skolebuskørsel distrikt 2 - øst

(19.02.2021)
P.P.BUSSELSKAB A/S
Birkegårdsvej 32
8361 Hasselager

Delaftale 5 - skolebuskørsel - distrikt 5 - vest+midt

(19.02.2021)
Midtbus Jylland A/S
Herredsvejen106
9632 Møldrup

Delaftale 7 - anden kørsel - distrikt 2 - øst

(19.02.2021)
Terndrup Taxa og Turistbusser A/S
Industrivej 4
9575 Terndrup

Delaftale 1 - skolebuskørsel distrikt 1 - nord

(19.02.2021)
Midtbus Jylland A/S
Herredsvejen106
9632 Møldrup

Delaftale 6 - anden kørsel - distrikt 1 - nord

(19.02.2021)
HB-CARE A/S
Fabriksparken 19
2600 Glostrup

Delaftale 10 - anden kørsel - distrikt 5 - vest+midt

(19.02.2021)
HB-Care A/S
Fabriksparken 19
2600 Glostrup

EU-udbud på levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune


Viborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Viborg Kommune
CVR-nummer: 29189846
Postadresse: Prinsens Alle 5
By: Viborg
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: askja@viborg.dk
Telefon: +45 87878787

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/136743837.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://viborg.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/136743837.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/136743837.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud på levering af borgerrettet kørsel til Viborg Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60100000 Vejtransport
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Viborg Kommune udbyder en række borgerrettede kommunale kørsler inden for Børn & Unge, Social, Sundhed & Omsorg samt beskæftigelse. Den udbudte kørsel omhandler følgende kørselstyper:

— Skolebuskørsel (delaftale 1-5), herunder:

— Kørsel til og fra undervisning på kommunens folkeskoler

— Fagklassekørsel (herunder emneuger og tværsuger) og svømmekørsel

— Arrangementskørsel

— Anden kørsel (delaftale 6-10), herunder:

— Variabel skolekørsel

— Specialskolekørsel, herunder svømmekørsel, fagklassekørsel og kørsel til og fra konfirmandundervisning

— Specialkørsel til dag- og klubtilbud

— Kørsel af borgere til dagcentre og genoptræning.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 297 300 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 10
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1 - Skolebuskørsel distrikt 1 - nord

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Skolebuskørsel til Vestervang skole, Løgstrup skole, Ulbjerg skole, Skals Skole, Møldrup Skole og

Brattingsborgskolen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 34 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 - Skolebuskørsel distrikt 2 - øst

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Skolebuskørsel til Nordre Skole, Houlkærskolen, Sødalskolen, Ørum Skole, Hammershøj Skole.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 19 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3 - Skolebuskørsel distrikt 3 - syd/øst

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Skolebuskørsel til Bøgeskovskolen, Egeskovskolen, Rødkærsbro Skole, Møllehøjskolen og

Overlund Skole.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 19 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4 - skolebuskørsel - distrikt 4 - syd/vest

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Skolebuskørsel til Karup Skole, Frederiks Skole, Hald Ege Skole, Søndre Skole, Finderuphøj Skole.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 300 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5 - skolebuskørsel - distrikt 5 - vest+midt

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Skolebuskørsel til Vestfjends Skole, Stoholm Skole, Mønsted Skole, Sparkær Skole, Vestre Skole.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 19 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 6 - anden kørsel - distrikt 1 - nord

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

- Udførelse af anden kørsel i distrikt 1 - nord.

- Estimeret årligt omfang: 592 176 km.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 44 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 7 - anden kørsel - distrikt 2 - øst

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

- Udførelse af anden kørsel i distrikt 2 - øst.

- Estimeret årligt omfang: 425 204 km.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 31 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 8 - anden kørsel - distrikt 3 - syd/øst

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

- Udførelse af anden kørsel i distrikt 3 - syd/øst.

- Estimeret årligt omfang: 514 592 km.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 38 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 9 - anden kørsel - distrikt 4 - syd/vest

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

- Udførelse af anden kørsel i distrikt 4 - syd/vest.

- Estimeret årligt omfang: 492 804 km.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 36 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 10 - anden kørsel - distrikt 5 - vest+midt

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60112000 Offentlig vejtransport
60120000 Taxikørsel
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Viborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

- Udførelse af anden kørsel i distrikt 5 - vest+midt.

- Estimeret årligt omfang: 361 608 km.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet (herunder organisering og planlægning) / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 41 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2021
Slut: 31/07/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

— Tilbudsgiver skal oplyse sin soliditetsgrad for det seneste afsluttede årsregnskab.

— Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital for det seneste afsluttede årsregnskab.

— Tilbudsgiver skal oplyse sin samlede omsætning i det seneste afsluttede årsregnskab.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

Det er et mindstekrav, at soliditetsgraden har været 10 % i det senest afsluttede årsregnskab før 1. marts 2020. Soliditetsgraden beregnes efter formlen: Soliditetsgrad = egenkapital x 100 / aktiver/. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver.

Det er et mindstekrav, at egenkapitalen har været positiv i det senest afsluttede årsregnskab før 1. marts 2020. For skolekørsel er det et mindstekrav, at omsætningen for det senest afsluttede årsregnskab før 1. marts 2020, i forhold til antal delaftaler der bydes på, er følgende:

- Bydes der på 1 delaftale indenfor skolekørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 2 mio. DKK.

- Bydes der på 2 delaftaler indenfor skolekørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 5 mio. DKK.

- Bydes der på 3 delaftaler indenfor skolekørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 9 mio. DKK.

- Bydes der på 4 delaftaler indenfor skolekørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 14 mio. DKK.

- Bydes der på 5 delaftaler indenfor skolekørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 20 mio. DKK.

For anden kørsel er det et mindstekrav, at omsætningen for det seneste afsluttede regnskabsår, i forhold til antal delaftaler der bydes på, er følgende:

- Bydes der på 1 delaftale indenfor anden kørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 5 mio. DKK.

- Bydes der på 2 delaftaler indenfor anden kørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 11 mio. DKK.

- Bydes der på 3 delaftaler indenfor anden kørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 21 mio. DKK.

- Bydes der på 4 delaftaler indenfor anden kørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 34 mio. DKK.

- Bydes der på 5 delaftaler indenfor anden kørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 50 mio. DKK.

Bydes der på delaftaler indenfor både skolekørsel og anden kørsel, skal mindstekravene til omsætning lægges sammen.

Bydes der eksempelvis på 1 delaftale med skolekørsel og 1 delaftale med anden kørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 7 mio. DKK.

Bydes der eksempelvis på 2 delaftaler indenfor skolekørsel og 3 delaftaler indenfor anden kørsel, skal tilbudsgiver minimum have en omsætning på 26 mio. DKK.

Det er tilbudsgivers ansvar at sikre sig, at man har den fornødne omsætning til at afgive tilbud på det givne antal delaftaler, der bydes på jf. ovenfor. Bydes der på flere delaftaler end tilbudsgiver samlet set har omsætning til, vil hele tilbuddet på alle delaftaler blive udelukket fra deltagelse i konkurrencen.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der er krav til referencer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

For delaftale 1-5:

Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige opgaver der er udført i løbet af de sidste 3 år:

— Tilbudsgiver skal som minimum vedlægge 1 sammenlignelig reference for skolebuskørsel.

— En sammenlignelig reference skal svare til det antal km/ture der køres i forhold til den delaftale der bydes på. Bydes der på flere delaftaler, skal referencerne svare til antal km/ture for alle delaftaler, der bydes på. Der må gerne fremsendes flere referencer, som tilsammen svarer til antal km/ture til den/de pågældende delaftale(r).

— Til brug for vurdering af referencernes sammenlignelighed, bedes referencerne indeholde en kort beskrivelse af befordringen, kontraktperioden, antal årlige km, kontraktværdi pr. år og kontaktoplysninger hos referencerne. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer.

For delaftale 6-10:

Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige opgaver der er udført i løbet af de sidste 3 år:

— Tilbudsgiver skal som minimum vedlægge 1 sammenlignelig reference for anden kørsel.

— En sammenlignelig reference skal svare til det antal km/ture der køres i forhold til den delaftale der bydes på. Bydes der på flere delaftaler, skal referencerne svare til antal km/ture for alle delaftaler, der bydes på. Der må gerne fremsendes flere referencer, som tilsammen svarer til antal km/ture til den/de pågældende delaftale(r).

— Til brug for vurdering af referencernes sammenlignelighed, bedes referencerne indeholde en kort beskrivelse af befordringen (kørselstype, kompleksitet, passagertyper), kontraktperioden, antal årlige km, kontraktværdi pr. år og kontaktoplysninger hos referencerne. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Særligt for kontrakten gælder, at kørsel med taxi kan ske på baggrund af taxabevilling, mens kørsel med øvrige køretøjer kræver tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter lovbekendtgørelse om buskørsel nr. 1050 af 12. november 2012 med senere ændringer.

Vindende tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausuler i forbindelse med opfyldelse af aftalen, jf. udkast til kontrakt afsnit 18.

Leverandøren er i hele kontraktens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervsansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 5 mio. DKK pr. år for personskader og minimum 10 mio. DKK pr. år for tingskader.

Ordregiver kan maksimalt ændre kontraktens omfang i nedadgående retning op til 20 % for hele kontraktperioden. Dette gælder bl.a. ved ændring/lukning af ruter, ændret serviceniveau mv., som vil bringe bestemmelsen i anvendelse.

Se desuden "yderligere oplysninger" i denne udbudsbekendtgørelse.

For øvrige krav til kontrakten henvises til udbuddets kontraktudkast.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/12/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/12/2020
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136.

Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 1-7.

Før beslutning om tildeling af kontrakt vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra de(n) tilbudsgiver(e), som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt.Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:

— Vedr. udelukkelsesgrunde: Gyldig serviceattest, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.

— Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskaber eller uddrag heraf for det senest afsluttede regnskabsår. Regnskabsoplysninger skal være revisorpåtegnet.

Referencelisten fra ESPD'et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.

Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse.

Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.

Leverandøren skal inden underskrift af kontrakten stille sikkerhed for opfyldelse af denne.

Sikkerhedsstillelsen afhænger af antallet af delaftaler der vindes:

Skolebuskørsel:

- Vindes 1 delaftale = 100 000 DKK

- Vindes 2 delaftaler = 250 000 DKK

- Vindes 3 delaftaler = 450 000 DKK

- Vindes 4 delaftaler = 700 000 DKK

- Vindes 5 delaftaler = 1 000 000 DKK.

Anden kørsel:

- Vindes 1 delaftale = 250 000 DKK

- Vindes 2 delaftaler = 560 000 DKK

- Vindes 3 delaftaler = 1 050 000 DKK

- Vindes 4 delaftaler = 1 700 000 DKK

- Vindes 5 delaftaler = 2 500 000 DKK.

Ønsker tilbudsgiver at afgive tilbud, kan køreplaner og kørselsbestillinger i bilag 6-7 rekvireres ved at sende en mail til ordregiver på udbud@viborg.dk

Bilagsmateriale vil blive sendt via sikker mail. Tilbudsgiver bedes angive kontaktperson, CVR-nr. samt hvilke delaftaler der ønskes bilagsmateriale på.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den ag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/10/2020

Send til en kollega

0.047