23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 198-480229
Offentliggjort
12.10.2020
Udbudstype
Innovationspartnerskab

Udbyder

Færgesekretariatet

Udvikling af standardfærgekoncept samt serviceydelser og finansiering i forbindelse med Færgesekretariatets medlemskommuners indkøb og drift af færger


Færgesekretariatet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Færgesekretariatet
Postadresse: c/o Ærøfærgerne, Vestergade 1
By: Ærøskøbing
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5970
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Fritz Hansen
E-mail: jfh@faergesekr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.faergesekr.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skive Kommune
CVR-nummer: 29189579
Postadresse: Torvegade 10
By: Skive
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7800
Land: Danmark
E-mail: sk@skivekommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skive.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Struer Kommune
CVR-nummer: 29189951
Postadresse: Østergade 11-15
By: Struer
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7600
Land: Danmark
E-mail: sikkerpost@struer.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://struer.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Norddjurs Kommune
CVR-nummer: 29189986
Postadresse: Torvet 3
By: Grenaa
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8500
Land: Danmark
E-mail: sikkerpost@norddjurs.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.norddjurs.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Horsens Kommune
CVR-nummer: 29189889
Postadresse: Rådhustorvet 4
By: Horsens
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8700
Land: Danmark
E-mail: horsens.kommune@horsens.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://horsens.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odder Kommune
CVR-nummer: 32264328
Postadresse: Rådhusgade 3
By: Odder
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8300
Land: Danmark
E-mail: odder.kommune@odder.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://odder.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hedensted Kommune
CVR-nummer: 29189587
Postadresse: Niels Espes Vej 8
By: Hedensted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8722
Land: Danmark
E-mail: mail@hedensted.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.hedensted.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Haderslev Kommune
CVR-nummer: 29189757
Postadresse: Gåskærgade 26
By: Haderslev
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6100
Land: Danmark
E-mail: post@haderslev.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.haderslev.dk/forside/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aabenraa Kommune
CVR-nummer: 29189854
Postadresse: Skelbækvej 2
By: Aabenraa
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6200
Land: Danmark
E-mail: post@aabenraa.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aabenraa.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Faaborg-Midtfyn Kommune
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Tinghøj Allé 2
By: Ringe
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5750
Land: Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fmk.dk/borger/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Svendborg Kommune
CVR-nummer: 29189730
Postadresse: Ramsherred 5
By: Svendborg
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5700
Land: Danmark
E-mail: svendborg@svendborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.svendborg.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Langeland Kommune
CVR-nummer: 29188955
Postadresse: Fredensvej 1
By: Rudkøbing
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5900
Land: Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://langelandkommune.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ærø Kommune
CVR-nummer: 28856075
Postadresse: Statene 2
By: Ærøskøbing
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5970
Land: Danmark
E-mail: sikkerpost@aeroekommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aeroekommune.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Kalundborg Kommune
CVR-nummer: 29189595
Postadresse: Holbækvej 141B
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4400
Land: Danmark
E-mail: kalundborg@kalundborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kalundborg.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Slagelse Kommune
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
E-mail: slagelse@slagelse.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.slagelse.dk/borger
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lolland Kommune
CVR-nummer: 29188572
Postadresse: Jernbanegade 7
By: Maribo
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4930
Land: Danmark
E-mail: lolland@lolland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lolland.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Kommune
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Boulevarden 13
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
E-mail: jfh@faergesekr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Assens Kommune
CVR-nummer: 29189692
Postadresse: Rådhus Allé 5
By: Assens
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5610
Land: Danmark
E-mail: jfh@faergesekr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.assens.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Holbæk Kommune
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
E-mail: jfh@faergesekr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://holbaek.dk/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=280951&B=DK_UDBUD
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=280951&B=DK_UDBUD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=280951&B=DK_UDBUD
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udvikling af standardfærgekoncept samt serviceydelser og finansiering i forbindelse med Færgesekretariatets medlemskommuners indkøb og drift af færger

II.1.2) Hoved-CPV-kode
73000000 Forsknings- og udviklingsvirksomhed og hermed beslægtet konsulentvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på aftale om udvikling af et standardfærgekoncept, og levering af serviceydelser og finansiering til brug ved medlemskommunernes indkøb af færger samt udvikling af et supportsystem til brug ved medlemskommunernes drift af færger indkøbt under indkøbsaftalen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 000 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60610000 Færgetransport
34512100 Færger
50241200 Reparation af færger
66000000 Finansielle tjenester og forsikringstjenester
79421100 Tilsyn med projekter, undtagen bygge- og anlægsarbejder
71621000 Tekniske undersøgelser eller rådgivning
72220000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik
72230000 Udvikling af kundespecificeret programmel
72240000 Systemanalyse og programmering
72250000 System- og supporttjenester
66122000 Tjenesteydelser i forbindelse med virksomhedsfinansiering og risikovillig kapital
71300000 Ingeniørvirksomhed
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
71333000 Tjenesteydelser inden for maskinteknik
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på aftale om udvikling af et standardfærgekoncept, og levering af serviceydelser og finansiering til brug ved medlemskommunernes indkøb af færger samt udvikling af et supportsystem til brug ved medlemskommunernes drift af færger indkøbt under indkøbsaftalen.

Formålet med aftalekomplekset er at etablere det bedst mulige grundlag for medlemskommunernes løbende udskiftning af de eksisterende færger samt at facilitere en optimal standardisering på tværs af medlemskommunernes færger, henset til medlemskommunernes forskellige forhold og omstændigheder. Derved forventes det, at der opnås stordriftsfordele samt effektivisering i forbindelse med driften af færger indkøbt under aftalekomplekset.

Innovationspartnerskabsaftalen er opdelt i 2 faser; Udviklingsfasen og indkøbsfasen. Efter udviklingsfasen kan medlemskommunerne i indkøbsfasen hver især vælge at benytte det udviklede standardfærgekoncept samt serviceydelser og finansiering ved køb af en ny færge.

Indkøbsfasen igangsættes efter ordregivers godkendelse af leverandørens opfyldelse af udviklingsfasen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Nøglepersoner / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Innovationsprojektforslag / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 30 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 000 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver vil prækvalificere tre (3) ansøgere. Såfremt ordregiver modtager ansøgninger fra mere end 3 egnede ansøgere, vil ordregiver ud fra nedenstående kriterier udvælge, hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud:

1) Bedste og mest relevante erfaring med udvikling af standardfærgekoncepter.

2) Størst erfaring med udvikling og gennemførelse af innovative løsninger.

Ovenstående 2 elementer vægter lige. Referencerne skal foreligge inden for de seneste tre (3) år fra tidspunktet for ansøgningsfristen.

Tidspunktet for referencen regnes fra leveringstidspunktet, hvis referencen angår en afsluttet opgave.

Udvælgelsen finder sted på grundlag af ansøgers oplysninger i ESPD’et (referencer). For hver reference bedes ansøger om at oplyse om følgende:

1) Perioden for opgavens udførelse, herunder leveringstidspunkt.

2) Kundens navn og kontaktperson hos kunden.

3) En kort beskrivelse af opgaven, herunder ansøgers rolle i opgaven.

4) Opgavens udførelsessted.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal i ESPD’ens del IV.B oplyse sin netto årsomsætning i de seneste tre (3) regnskabsår samt ansøgers egenkapital i seneste offentliggjorte årsregnskab.

Følgende krav til økonomisk og finansiel formåen skal være opfyldt:

1) Gennemsnitlig netto årsomsætning på baggrund af de tre (3) senest offentliggjorte årsregnskaber: 20 mio. DKK.

2) Netto årsomsætningen må ikke være under 10 mio. DKK for hvert af disse år.

3) Egenkapital: 5 mio. dkk i seneste offentliggjorte årsregnskab.

For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Fremgår ovenfor.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Følgende krav til egnethed skal være opfyldt:

— Ansøgeren har minimum én (1) reference på levering af hver af de nedenstående fire (4) typer ydelser inden for de seneste tre (3) år:

1) Udvikling af færgedesign.

2) Byggetilsyn i forbindelse med skibsbygningen.

3) Bistand i forbindelse med udbud af skibsbygningskontrakt.

4) Support med drift af færger.

Det præciseres, at de ovenfor nævnte ydelser ikke behøver at være indeholdt i samme reference. Det vil således være tilstrækkeligt, at ansøgeren angiver mindst én reference for hver type inden for de seneste tre (3) år fra tidspunktet for ansøgningsfristen.

Tidspunktet for leveringen regnes fra leveringstidspunktet, hvis referencen angår en afsluttet opgave.

Bemærk, at en ansøger i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis ansøgeren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor.

For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.

For hver reference bedes ansøger oplyse om følgende:

1) Perioden for opgavens udførelse, herunder leveringstidspunkt.

2) Kundens navn og kontaktperson hos kunden.

3) En kort beskrivelse af opgaven, herunder ansøgers rolle i opgaven.

4) Opgavens udførelsessted.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Fremgår ovenfor.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Innovationspartnerskab
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
I tilfælde af rammeaftaler – begrundelse for enhver løbetid over 4 år:

Da der er tale om en aftale om innovationspartnerskab, vil leverandørens indtjeningsperiode være afkortet, idet den først vil indtræde efter udviklingsfasen. Aftalens varighed er fastsat ud fra et afbalanceret hensyn til innovationspartnerens omkostninger og hensynet til at få forventeligt et hensigtsmæssigt antal indkøb i løbet af indkøbsfasen.

IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 114-276697
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/11/2020
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende i § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

Ordregiver tager forbehold for at foretage kontrakttildeling på baggrund af de modtagne første forhandlingstilbud.

Der vil ikke blive ydet vederlag til deltagerne.

Angivelsen i del IV.1.4) om, at der anvendes etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles, er alene udtryk for, at ordregiver forbeholder sig retten hertil.

Den i del II.1.5) anslåede værdi på 1 mia. DKK er beregnet på baggrund af ordregivers bedste skøn. Værdien udgøres af betaling for levering af ydelser i udviklingsfasen på 3 mio.DKK samt betaling for levering af serviceydelser i indkøbsfasen på 500 mio. DKK. Den resterende del af den estimerede værdi udgøres af betaling for finansiering.

Estimaterne for serviceydelser og finansiering er baseret på en forudsætning om, at samtlige medlemskommuner benytter Innovationspartnerskabsaftalen til at foretage indkøb i indkøbsfasen. Estimaterne er således forbundet med betydelig usikkerhed, da det ikke på nuværende tidspunkt vides, hvor mange medlemskommuner, der vil gennemføre indkøb i indkøbsfasen samt antallet og størrelsen af indkøb.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

1) Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

2) Klage over udbud eller beslutninger skal, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/10/2020

Send til en kollega

0.047