Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=280951&B=DK_UDBUD
Udbyder
Færgesekretariatet
Vindere
Udvikling af standardfærgekoncept samt serviceydelser og finansiering i forbindelse med Færgesekretariatets medlemskommuners indkøb og drift af færger
(17.05.2021)
Odense Maritime Technology
Sverigesgade 4
5000 Odense C
Udvikling af standardfærgekoncept samt serviceydelser og finansiering i forbindelse med Færgesekretariatets medlemskommuners indkøb og drift af færger
(17.05.2021)
PensionDanmark Pensionsforsikringsaktieselskab
Langelinie Allé 43
2100 København Ø
Udvikling af standardfærgekoncept samt serviceydelser og finansiering i forbindelse med Færgesekretariatets medlemskommuners indkøb og drift af færger
Færgesekretariatet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: c/o Ærøfærgerne, Vestergade 1
By: Ærøskøbing
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5970
Land: Danmark
Kontaktperson: Jan Fritz Hansen
E-mail: jfh@faergesekr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.faergesekr.dk/
CVR-nummer: 29189579
Postadresse: Torvegade 10
By: Skive
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7800
Land: Danmark
E-mail: sk@skivekommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skive.dk/
CVR-nummer: 29189951
Postadresse: Østergade 11-15
By: Struer
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7600
Land: Danmark
E-mail: sikkerpost@struer.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://struer.dk/
CVR-nummer: 29189986
Postadresse: Torvet 3
By: Grenaa
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8500
Land: Danmark
E-mail: sikkerpost@norddjurs.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.norddjurs.dk/
CVR-nummer: 29189889
Postadresse: Rådhustorvet 4
By: Horsens
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8700
Land: Danmark
E-mail: horsens.kommune@horsens.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://horsens.dk/
CVR-nummer: 32264328
Postadresse: Rådhusgade 3
By: Odder
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8300
Land: Danmark
E-mail: odder.kommune@odder.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://odder.dk/
CVR-nummer: 29189587
Postadresse: Niels Espes Vej 8
By: Hedensted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8722
Land: Danmark
E-mail: mail@hedensted.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.hedensted.dk/
CVR-nummer: 29189757
Postadresse: Gåskærgade 26
By: Haderslev
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6100
Land: Danmark
E-mail: post@haderslev.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.haderslev.dk/forside/
CVR-nummer: 29189854
Postadresse: Skelbækvej 2
By: Aabenraa
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6200
Land: Danmark
E-mail: post@aabenraa.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aabenraa.dk/
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Tinghøj Allé 2
By: Ringe
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5750
Land: Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fmk.dk/borger/
CVR-nummer: 29189730
Postadresse: Ramsherred 5
By: Svendborg
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5700
Land: Danmark
E-mail: svendborg@svendborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.svendborg.dk/
CVR-nummer: 29188955
Postadresse: Fredensvej 1
By: Rudkøbing
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5900
Land: Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://langelandkommune.dk/
CVR-nummer: 28856075
Postadresse: Statene 2
By: Ærøskøbing
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5970
Land: Danmark
E-mail: sikkerpost@aeroekommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aeroekommune.dk/
CVR-nummer: 29189595
Postadresse: Holbækvej 141B
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4400
Land: Danmark
E-mail: kalundborg@kalundborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kalundborg.dk/
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
E-mail: slagelse@slagelse.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.slagelse.dk/borger
CVR-nummer: 29188572
Postadresse: Jernbanegade 7
By: Maribo
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4930
Land: Danmark
E-mail: lolland@lolland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lolland.dk/
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Boulevarden 13
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
E-mail: jfh@faergesekr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk/
CVR-nummer: 29189692
Postadresse: Rådhus Allé 5
By: Assens
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 5610
Land: Danmark
E-mail: jfh@faergesekr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.assens.dk/
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
E-mail: jfh@faergesekr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://holbaek.dk/
Del II: Genstand
Udvikling af standardfærgekoncept samt serviceydelser og finansiering i forbindelse med Færgesekretariatets medlemskommuners indkøb og drift af færger
Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på aftale om udvikling af et standardfærgekoncept, og levering af serviceydelser og finansiering til brug ved medlemskommunernes indkøb af færger samt udvikling af et supportsystem til brug ved medlemskommunernes drift af færger indkøbt under indkøbsaftalen.
Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på aftale om udvikling af et standardfærgekoncept, og levering af serviceydelser og finansiering til brug ved medlemskommunernes indkøb af færger samt udvikling af et supportsystem til brug ved medlemskommunernes drift af færger indkøbt under indkøbsaftalen.
Formålet med aftalekomplekset er at etablere det bedst mulige grundlag for medlemskommunernes løbende udskiftning af de eksisterende færger samt at facilitere en optimal standardisering på tværs af medlemskommunernes færger, henset til medlemskommunernes forskellige forhold og omstændigheder. Derved forventes det, at der opnås stordriftsfordele samt effektivisering i forbindelse med driften af færger indkøbt under aftalekomplekset.
Innovationspartnerskabsaftalen er opdelt i 2 faser; Udviklingsfasen og indkøbsfasen. Efter udviklingsfasen kan medlemskommunerne i indkøbsfasen hver især vælge at benytte det udviklede standardfærgekoncept samt serviceydelser og finansiering ved køb af en ny færge.
Indkøbsfasen igangsættes efter ordregivers godkendelse af leverandørens opfyldelse af udviklingsfasen.
Ordregiver vil prækvalificere tre (3) ansøgere. Såfremt ordregiver modtager ansøgninger fra mere end 3 egnede ansøgere, vil ordregiver ud fra nedenstående kriterier udvælge, hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud:
1) Bedste og mest relevante erfaring med udvikling af standardfærgekoncepter.
2) Størst erfaring med udvikling og gennemførelse af innovative løsninger.
Ovenstående 2 elementer vægter lige. Referencerne skal foreligge inden for de seneste tre (3) år fra tidspunktet for ansøgningsfristen.
Tidspunktet for referencen regnes fra leveringstidspunktet, hvis referencen angår en afsluttet opgave.
Udvælgelsen finder sted på grundlag af ansøgers oplysninger i ESPD’et (referencer). For hver reference bedes ansøger om at oplyse om følgende:
1) Perioden for opgavens udførelse, herunder leveringstidspunkt.
2) Kundens navn og kontaktperson hos kunden.
3) En kort beskrivelse af opgaven, herunder ansøgers rolle i opgaven.
4) Opgavens udførelsessted.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD’ens del IV.B oplyse sin netto årsomsætning i de seneste tre (3) regnskabsår samt ansøgers egenkapital i seneste offentliggjorte årsregnskab.
Følgende krav til økonomisk og finansiel formåen skal være opfyldt:
1) Gennemsnitlig netto årsomsætning på baggrund af de tre (3) senest offentliggjorte årsregnskaber: 20 mio. DKK.
2) Netto årsomsætningen må ikke være under 10 mio. DKK for hvert af disse år.
3) Egenkapital: 5 mio. dkk i seneste offentliggjorte årsregnskab.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.
Fremgår ovenfor.
Følgende krav til egnethed skal være opfyldt:
— Ansøgeren har minimum én (1) reference på levering af hver af de nedenstående fire (4) typer ydelser inden for de seneste tre (3) år:
1) Udvikling af færgedesign.
2) Byggetilsyn i forbindelse med skibsbygningen.
3) Bistand i forbindelse med udbud af skibsbygningskontrakt.
4) Support med drift af færger.
Det præciseres, at de ovenfor nævnte ydelser ikke behøver at være indeholdt i samme reference. Det vil således være tilstrækkeligt, at ansøgeren angiver mindst én reference for hver type inden for de seneste tre (3) år fra tidspunktet for ansøgningsfristen.
Tidspunktet for leveringen regnes fra leveringstidspunktet, hvis referencen angår en afsluttet opgave.
Bemærk, at en ansøger i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis ansøgeren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.
For hver reference bedes ansøger oplyse om følgende:
1) Perioden for opgavens udførelse, herunder leveringstidspunkt.
2) Kundens navn og kontaktperson hos kunden.
3) En kort beskrivelse af opgaven, herunder ansøgers rolle i opgaven.
4) Opgavens udførelsessted.
Fremgår ovenfor.
Del IV: Procedure
Da der er tale om en aftale om innovationspartnerskab, vil leverandørens indtjeningsperiode være afkortet, idet den først vil indtræde efter udviklingsfasen. Aftalens varighed er fastsat ud fra et afbalanceret hensyn til innovationspartnerens omkostninger og hensynet til at få forventeligt et hensigtsmæssigt antal indkøb i løbet af indkøbsfasen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende i § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Ordregiver tager forbehold for at foretage kontrakttildeling på baggrund af de modtagne første forhandlingstilbud.
Der vil ikke blive ydet vederlag til deltagerne.
Angivelsen i del IV.1.4) om, at der anvendes etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles, er alene udtryk for, at ordregiver forbeholder sig retten hertil.
Den i del II.1.5) anslåede værdi på 1 mia. DKK er beregnet på baggrund af ordregivers bedste skøn. Værdien udgøres af betaling for levering af ydelser i udviklingsfasen på 3 mio.DKK samt betaling for levering af serviceydelser i indkøbsfasen på 500 mio. DKK. Den resterende del af den estimerede værdi udgøres af betaling for finansiering.
Estimaterne for serviceydelser og finansiering er baseret på en forudsætning om, at samtlige medlemskommuner benytter Innovationspartnerskabsaftalen til at foretage indkøb i indkøbsfasen. Estimaterne er således forbundet med betydelig usikkerhed, da det ikke på nuværende tidspunkt vides, hvor mange medlemskommuner, der vil gennemføre indkøb i indkøbsfasen samt antallet og størrelsen af indkøb.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
1) Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
2) Klage over udbud eller beslutninger skal, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk