Fakta om udbudet
Udbyder
Energinet Eltransmission A/S
Udbud af ledningsinspektion med helikopter for Energinet
Energinet Eltransmission A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 39314878
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Barløse
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
CVR-nummer: 37930393
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Junge Barløse
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Del II: Genstand
Udbud af ledningsinspektion med helikopter for Energinet
Ordregiver ønsker at anskaffe ledningsinspektion udført fra helikopter af Energinets el-transmissionsanlæg (luftledning/kabel) samt gas-transmissionsanlæg (rør). Opgaven skal gennemføres i overensstemmelse med gældende lovgivning inden for helikopterflyvning herunder bl.a. ”BL 5-36 bestemmelser om ledningsinspektion udført fra helikopter. Ledningsinspektionen skal gennemføres i overensstemmelse med Visuelflyveregler VFR (Visual Flight Rules). For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de i udbudsmaterialet med tilhørende bilag. Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud i henhold til rådets direktiv 2014/25/EU af 26. februar 2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og om ophævelse af direktiv 2004/17/EF.
Danmark
Ordregiver ønsker at anskaffe ledningsinspektion udført fra helikopter af Energinets el-transmissionsanlæg (luftledning/kabel) samt gas-transmissionsanlæg (rør).
Opgaven skal gennemføres i overensstemmelse med gældende lovgivning inden for helikopterflyvning herunder bl.a. ”BL 5-36 bestemmelser om ledningsinspektion udført fra helikopter.
Ledningsinspektionen skal gennemføres i overensstemmelse med Visuelflyveregler VFR (Visual Flight Rules).
For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de i udbudsmaterialet med tilhørende bilag.
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud i henhold til Rådets direktiv 2014/25/EU af 26. februar 2014 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og om ophævelse af direktiv 2004/17/EF.
Kontrakten indgås som en 5-årig aftale med mulighed for at forlænge i op til 3 x 12 måneder. Værdien af kontrakten er estimeret til 16 mio. DKK i alt.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af ledningsinspektion med helikopter for Energinet
CVR-nummer: 70033313
Postadresse: Hans Christian Andersen Airport, Lufthavnvej 131
By: Odense N
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 5270
Land: Danmark
E-mail: jea@uni-fly.dk
Telefon: +45 51666066
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply systemet. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”.
Bemærk venligst følgende:
— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk