Del I: Ordregivende myndighed
 
  
   I.1)
  Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
  
   Miljø- og Fødevareministeriet, NaturErhvervstyrelsen
Nyropsgade 30
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33958000
Mailadresse: naturerhverv@naturerhverv.dk
   Internetadresse(r): 
   Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.fvm.naturerhverv.dk
   Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
   Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
   Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
   
  
  
 
  
   I.2)
  Type ordregivende myndighed
  
   Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
  
  
  
 
  
   I.3)
  Hovedaktivitet
  
   Generelle offentlige tjenester
  
  
  
 
  
   I.4)
  Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
  
   Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
  
  
  
 
 Del II: Kontraktens genstand
 
  
   II.1)
  Beskrivelse
 
 
  
   II.1.1)
  Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
   
   Køb af biler til Fiskerikontrollen.
 
  
  
  
 
  
   II.1.2)
  Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
  
   Varer
   Indkøb
   NUTS-kode DK0
   
  
  
 
  
   II.1.3)
  Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
  
   Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
  
  
  
 
  
   II.1.4)
  Oplysninger om rammeaftale
  
   Rammeaftale med en enkelt aktør
   Rammeaftalens varighed
   Varighed i år: 4
   Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
   Anslået værdi eksklusive moms: 
   interval: mellem 2 000 000 og 3 000 000 DKK
   
  
  
 
  
   II.1.5)
  Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
   
   Til brug for NaturErhvervstyrelsens kontrol af det erhvervsmæssige fiskeri, ønsker styrelsen en rammeaftale til indkøb af kassevogne med 4-hjulstræk. Efter levering indretter Ordregiver bilerne med et plasticcoatet varerum, og et areal mellem førersæde og varerum, hvor der enten kan placeres en sidebænk eller opbevares kontroludstyr. Kontrolbilerne indrettes således, at de opfylder betingelserne for momsfritagelse. Ved indkøb lægges der udover økonomien vægt på den rigtige balance mellem, at der er tilstrækkelig plads til kontroludstyr uden bilerne bliver for lange og for høje, således at køreegenskaberne ikke forringes væsentligt.
 
  
  
  
 
  
   II.1.6)
  CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
  
  
  
 
  
   II.1.7)
  Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
  
   Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
  
  
  
 
  
   II.1.8)
  Delaftaler
  
   Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
  
  
  
 
  
   II.1.9)
  Oplysninger om alternative tilbud
  
   Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
  
  
  
 
  
   II.2)
  Kontraktens mængde eller omfang
 
 
  
   II.2.1)
  Samlet mængde eller omfang:
   
   Der forventes indkøbt 12 biler, men ordregiver tager forbehold for ændringer i behovet.
 
  
  
  
 
  
   II.2.2)
  Oplysninger om optioner
  
   Optioner: nej
  
  
  
 
  
   II.2.3)
  Oplysninger om forlængelse
  
   Denne kontrakt kan forlænges: nej
  
  
  
 
  
   II.3)
  Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
 
 
 Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
 
  
   III.1)
  Kontraktbetingelser
 
 
  
   III.1.1)
  Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
 
 
  
   III.1.2)
  De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
 
 
  
   III.1.3)
  Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
 
 
  
   III.1.4)
  Andre særlige vilkår
  
   Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
  
  
  
 
  
   III.2)
  Betingelser for deltagelse
 
 
  
   III.2.1)
  De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
 
 
  
   III.2.2)
  Økonomisk og finansiel kapacitet
 
 
  
   III.2.3)
  Teknisk kapacitet
 
 
  
   III.2.4)
  Oplysning om reserverede kontrakter
 
 
  
   III.3)
  Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
 
 
  
   III.3.1)
  Oplysninger om en bestemt profession
 
 
  
   III.3.2)
  Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
 
 
 Del IV: Procedure
 
  
   IV.1)
  Type procedure
 
 
  
   IV.1.1)
  Type procedure
  
   Offentlig
  
  
  
 
  
   IV.1.2)
  Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
 
 
  
   IV.1.3)
  Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
 
 
  
   IV.2)
  Tildelingskriterier
 
 
  
   IV.2.1)
  Tildelingskriterier
  
   Laveste pris
  
  
  
 
  
   IV.2.2)
  Oplysninger om elektronisk auktion
 
 
  
   IV.3)
  Administrative oplysninger
 
 
  
   IV.3.1)
  Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
   
   15-7031-000005
 
  
  
  
 
  
   IV.3.2)
  Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
  
   nej
  
  
  
 
  
   IV.3.3)
  Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
 
 
  
   IV.3.4)
  Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
  
   21.9.2015 - 12:00
  
  
  
 
  
   IV.3.5)
  Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
 
 
  
   IV.3.6)
  Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
  
   dansk.
   Andet: Evt. dokumentations eller regnskabsoplysninger kan leveres på engelsk.
  
  
  
 
  
   IV.3.7)
  Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
  
   Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
  
  
  
 
  
   IV.3.8)
  Åbning af bud
  
   Dato: 21.9.2015 - 12:00
   Sted: 
   NaturErhvervstyrelsen
 
   
   Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
   
  
  
 
 Del VI: Supplerende oplysninger
 
  
   VI.1)
  Oplysninger om gentagelse
 
 
  
   VI.2)
  Oplysninger om EU-midler
  
   Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
  
  
  
 
  
   VI.3)
  Yderligere oplysninger
 
 
  
   VI.4)
  Klageprocedurer
 
 
  
   VI.4.1)
  Organ med ansvar for klageprocedurerne
  
  
  
 
  
   VI.4.2)
  Indgivelse af klager
 
 
  
   VI.4.3)
  Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
 
 
  
   VI.5)
  Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
  
   7.8.2015