23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 047-118684
Offentliggjort
09.03.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Den danske stat v/ Økonomistyrelsen

Udbud af taxakørsel


Den danske stat v/ Økonomistyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Den danske stat v/ Økonomistyrelsen
CVR-nummer: 10213231
Postadresse: Landgreven 4
By: København K
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 1301
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Navntoft Rørup
E-mail: manru@oes.dk
Telefon: +45 41782280
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://oes.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af taxakørsel

Sagsnr.: 2020 - 2450
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Økonomistyrelsen udbyder rammeaftale om indkøb af taxikørsel for statsligt ansatte. Rammeaftalen er opdelt i seks (6) delaftaler.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 106 360 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Hovedstaden

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Region Hovedstaden

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:

1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt

2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt

3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudt Nul-emissionskørsel / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftale annulleret.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Regioin Sjælland

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Region Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:

1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt

2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt

3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudt Nul-emissionskørsel / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Syddanmark

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Region Syddanmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:

1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt

2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt

3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudt Nul-emissionskørsel / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Delaftale annulleret.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Midjylland

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Region Midjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:

1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt

2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt

3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudt Nul-emissionskørsel / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Region Nordjylland

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Region Nordjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:

1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt

2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt

3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudt Nul-emissionskørsel / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Bornholms Regionskommune

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60120000 Taxikørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
Hovedudførelsessted:

Bornholm

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale vil omfatte følgende ydelser for statsligt ansatte i regionen:

1) Forudbestilte ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst på senere aftalt tidspunkt

2) Straks-ture, dvs. bestilling af en taxi til ankomst hurtigst muligt

3) Gade-ture, dvs. hyring af en taxi på gaden uden forudgående bestilling.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudt Nul-emissionskørsel / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 60 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 190-458974
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Region Sjælland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/02/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Dantaxi4x48 A/S
By: Bagsværd
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 6 600 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 6 600 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Region Hovedstaden

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Region Syddanmark

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Region Midtjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/02/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Dantaxi4x48 A/S
By: Bagsværd
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2880
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 11 500 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 11 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

Region Nordjylland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/02/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Dantaxi4x48 A/S
By: Bagsværd
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2880
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 6 600 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 6 600 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 6
Betegnelse:

Bornholms Regionskommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/02/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Dantaxi4x48 A/S
By: Bagsværd
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2880
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 660 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 660 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiveren skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-2 nævnte forhold: Der er tale om foreløbigt bevis for:

1) at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor, og

2) at tilbudsgiveren opfylder de mindstekrav til egnethed (økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig formåen), der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2).

Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i ESPD, del III, afsnit A, B og C.

Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalerne, skal ordregiver kræve, at de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalerne til, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159 stk. 2.

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) enten vedr. pkt. III.1.2), skal tilbudsgiver fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over denne formåen jf. udbudslovens § 144, stk.2. Skabelon for støtteerklæring kan hentes i Ethics.

I relation til punkt III.1.2) bemærkes, at såfremt rammeaftalerne tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal rammeaftalen underskrives af samtlige deltagere i sammenslutningen.

Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiveren baserer sin økonomiske og finansielle formåen på hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://www.naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud (kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på

https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/03/2021

Send til en kollega

0.094