EU-udbud på levering af hjemmeplejebiler til Viborg Kommune.
                                    
                                    
                                        
                                    
                                    Viborg Kommune
Direktiv 2004/18/EF
 Del I: Ordregivende myndighed
 
  
   I.1)
  Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
  
   Viborg Kommune
Prinsens Allé 5
Att: Udbudskonsulent Søren Betzer
8800 Viborg
DANMARK
Telefon: +45 41933476
Mailadresse: udbud@viborg.dk
   Internetadresse(r): 
   Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.viborg.dk/udbud
   Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
   Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
   Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
   
  
  
 
  
   I.2)
  Type ordregivende myndighed
  
   Regional eller lokal myndighed
  
  
  
 
  
   I.3)
  Hovedaktivitet
  
   Generelle offentlige tjenester
  
  
  
 
  
   I.4)
  Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
  
   Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
  
  
  
 
 Del II: Kontraktens genstand
 
  
   II.1)
  Beskrivelse
 
 
  
   II.1.1)
  Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
   
   EU-udbud på levering af hjemmeplejebiler til Viborg Kommune.
 
  
  
  
 
  
   II.1.2)
  Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
  
   Varer
   Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Viborg Kommune.
   NUTS-kode DK04
   
  
  
 
  
   II.1.3)
  Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
  
   Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
  
  
  
 
  
   II.1.4)
  Oplysninger om rammeaftale
 
 
  
   II.1.5)
  Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
   
   Udbuddet vedrører levering af hjemmeplejebiler til Viborg Kommune.
 
  
  
  
 
  
   II.1.6)
  CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
  
  
  
 
  
   II.1.7)
  Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
  
   Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
  
  
  
 
  
   II.1.8)
  Delaftaler
  
   Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
  
  
  
 
  
   II.1.9)
  Oplysninger om alternative tilbud
  
   Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
  
  
  
 
  
   II.2)
  Kontraktens mængde eller omfang
 
 
  
   II.2.1)
  Samlet mængde eller omfang:
 
 
  
   II.2.2)
  Oplysninger om optioner
  
   Optioner: ja
   Beskrivelse af disse optioner: Viborg Kommune ønsker en option på levering af yderligere hjemmeplejebiler. Der henvises til udbudsmaterialet, som kan findes på www.viborg.dk/udbud
   
  
  
 
  
   II.2.3)
  Oplysninger om forlængelse
  
   Denne kontrakt kan forlænges: nej
  
  
  
 
  
   II.3)
  Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
 
 
 Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
 
  
   III.1)
  Kontraktbetingelser
 
 
  
   III.1.1)
  Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
   
   Vindende tilbudsgiver er forpligtet til at tegne erhvervs- og produktansvarsforsikring.
 
   For nærmere beskrivelse af kravene henvises til www.viborg.dk/udbud
 
   
  
  
 
  
   III.1.2)
  De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
   
   Finansieringen af bilkøbet sker gennem Kommunens leasingpartner (KommuneLeasing). Der henvises til udbudsmaterialet, som kan findes på www.viborg.dk/udbud
 
   
  
  
 
  
   III.1.3)
  Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
 
 
  
   III.1.4)
  Andre særlige vilkår
  
   Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
   Beskrivelse af de særlige vilkår: Der henvises til udbudsmaterialet, som kan findes på www.viborg.dk/udbud
   
  
  
 
  
   III.2)
  Betingelser for deltagelse
 
 
  
   III.2.1)
  De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
  
   Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Kopi af Tilbudsgivers autorisation for at udøve erhvervet med køb/salg af det pågældende bilmærke. Dette kan være en importør der afgiver autorisationsbevis for den respektive forhandler.
   Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997).
   Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004.
   Der henvises til udbudsmaterialet, som kan findes på www.viborg.dk/udbud
   
  
  
 
  
   III.2.2)
  Økonomisk og finansiel kapacitet
  
   Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Hvis tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 3 år, skal tilbudsgiver på anden egnet måde dokumentere tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen, eksempelvis ved fremlæggelse af perioderegnskab, budget eller soliditetserklæring.
   Der henvises til udbudsmaterialet, som kan findes på www.viborg.dk/udbud
   
  
  
 
  
   III.2.3)
  Teknisk kapacitet
  
   Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
 
   Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leverancer for de sidste 3 år med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner
 
   Der henvises til udbudsmaterialet, som kan findes på www.viborg.dk/udbud
 
   
  
  
 
  
   III.2.4)
  Oplysning om reserverede kontrakter
 
 
  
   III.3)
  Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
 
 
  
   III.3.1)
  Oplysninger om en bestemt profession
 
 
  
   III.3.2)
  Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
 
 
 Del IV: Procedure
 
  
   IV.1)
  Type procedure
 
 
  
   IV.1.1)
  Type procedure
  
   Offentlig
  
  
  
 
  
   IV.1.2)
  Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
 
 
  
   IV.1.3)
  Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
 
 
  
   IV.2)
  Tildelingskriterier
 
 
  
   IV.2.1)
  Tildelingskriterier
  
   Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
   1. Pris. Vægtning 60
   2. Kvalitet. Vægtning 40
   
   
  
  
 
  
   IV.2.2)
  Oplysninger om elektronisk auktion
  
   Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
  
  
  
 
  
   IV.3)
  Administrative oplysninger
 
 
  
   IV.3.1)
  Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
 
 
  
   IV.3.2)
  Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
  
   nej
  
  
  
 
  
   IV.3.3)
  Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
  
   Skal der betales for dokumenterne?: nej
  
  
  
 
  
   IV.3.4)
  Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
  
   26.10.2015 - 10:00
  
  
  
 
  
   IV.3.5)
  Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
 
 
  
   IV.3.6)
  Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
  
   dansk.
  
  
  
 
  
   IV.3.7)
  Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
  
   Varighed i måneder: 5 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
  
  
  
 
  
   IV.3.8)
  Åbning af bud
  
   Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
  
  
  
 
 Del VI: Supplerende oplysninger
 
  
   VI.1)
  Oplysninger om gentagelse
 
 
  
   VI.2)
  Oplysninger om EU-midler
 
 
  
   VI.3)
  Yderligere oplysninger
   
   Udbuddet vedrører levering af 89 fabriksnye hjemmeplejebiler til Viborg Kommune. Finansieringen af bilkøbet sker gennem Kommunens leasingpartner (KommuneLeasing). Viborg Kommune forventer at leasingperioden vil være på min. 4 år.
 
  
  
  
 
  
   VI.4)
  Klageprocedurer
 
 
  
   VI.4.1)
  Organ med ansvar for klageprocedurerne
  
  
  
 
  
   VI.4.2)
  Indgivelse af klager
  
   Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage: 
   Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
   I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
   1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
   2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Lige som ovenfor er det en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
   3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
   Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
  
  
  
 
  
   VI.4.3)
  Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
  
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
   
  
  
 
  
   VI.5)
  Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
  
   10.9.2015