Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/156166218.aspx
Udbyder
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Levering af cykelstativer og borner
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
E-mail: seg@horten.dk
Telefon: +45 52344335
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/156166218.aspx
Del II: Genstand
Levering af cykelstativer og borner
Udbuddet omfatter levering af borner/pullerter og cykelstativer.
Rammeaftalen indgås med 2 leverandører, idet tildeling i medfør af rammeaftalen sker efter en kaskademodel.
Den forventede samlede værdi er opgjort til 2,4 mio. DKK ekskl. moms i en 4-årig periode. Værdiansættelsen er baseret på ordregivers bedste skøn på grundlag af de tilgængelige historiske forbrugsdata og forventninger til fremtidigt behov.
Ordregiver kan frem til indkøbsperiodens udløb forhøje rammeaftalens værdi med 50 % af den opgjorte værdi med et varsel på 6 måneder, se bilag A. Hverken ordregiver, By & Havn eller Metroselskabet forpligter sig til at aftage en bestemt mængde under rammeaftalen.
Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen (Ordregiver) er ansvarlig for udbuddets tilrettelæggelse og gennemførelse, og eventuel aftale vil blive indgået med Ordregiver. Foruden Ordregiver (og de institutioner mv., som er nævnt i rammeaftalens pkt. 2.1.3) kan følgende selskaber anvende rammeaftalen: Udviklingsselskabet By & Havn I/S, CVR nr. 30 82 37 02, Nordre Toldbod 7, 1259 København K, herefter benævnt "By & Havn") samt Metroselskabet I/S, CVR nr. 30 82 36 99, Metrovej 5, 2300 København S, (herefter benævnt "Metroselskabet"). Ordregiver fungerer i dette udbud således som indkøbscentral, idet både Ordregiver, By & Havn og Metroselskabet kan gøre brug af rammeaftalen.
Ordregiver kan frem til indkøbsperiodens udløb kan forhøje rammeaftalens værdi med 50 % af den ovenfor opgjorte værdi med et varsel på 6 måneder.
Hverken Ordregiver, By & Havn eller Metroselskabet forpligter sig til at aftage en bestemt mængde. Leverandøren er derfor ikke garanteret en bestemt omsætning under rammeaftalen, ligesom leverandøren inden for de tilbudte enhedspriser skal tåle, at forbruget afviger fra de i tilbudslisten oplyste mængder. Der indgås rammeaftale med 2 tilbudsgivere.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: De tilbudsgivere, som står til at blive tildelt rammeaftalen, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter den 1. maj 2021.
Der stilles ikke krav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen.
Der stilles ikke krav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen.
For rammeaftalen gælder følgende mindstekrav til tilbudsgivers tekniske formåen:
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) har udført lignende levering af byinventar.
Med "lignende levering af byinventar" menes levering af borner og cykelstativer med en samlet værdi på mindst 600 000 DKK.
Mindstekravet kan opfyldes ved brug af flere forskellige referenceopgaver. Det er altså ikke et krav, at tilbudsgiver i én referenceopgave/til én kunde har leveret borner og cykelstativer med den ovenfor beskrevne værdi, men tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år sammenlagt have leveret borner og cykelstativ med en (samlet) værdi, som mindst svarer til den værdi, der fremgår herover. Det er herudover ikke et krav, at bornerne og cykelstativerne er leveret på samme kontrakt.
Med "udført" menes, at referenceopgaverne skal omfatte levering inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Tilbudsgiver kan alene medtage den del af en given referenceopgave, som er leveret inden for det anførte tidsrum.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et beskrive sine referenceopgaver. Beskrivelsen bør indeholde:
- Beskrivelse af kategorien af ydelsen (borner og/eller cykelstativer)
- Beregningsperiode (dvs. hvilken periode er værdien beregnet på grundlag af)
- Værdi i beregningsperioden
- Modtager og modtagers kontaktoplysninger.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) har udført lignende levering af byinventar.
Udbudsmaterialet omfatter Københavns Kommunes krav til CSR samt kommunens arbejdsklausul (bodsbelagt). Herudover indeholder rammeaftalen bodsbestemmelser vedrørende forsinket og/eller mangelfuld levering.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne er ikke berettiget til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver under dette udbud er: Københavns Kommune Teknik- og Miljøforvaltningen Parker, Kirkegårde og Renhold Islands Brygge 37 2300 København (herefter benævnt "Ordregiver"). Ordregiver er ansvarlig for udbuddets tilrettelæggelse og gennemførelse, og eventuel kontrakt (Rammeaftale) vil blive indgået med Ordregiver. Foruden Ordregiver (og alle Københavns Kommunes forvaltninger, institutioner og kontraktenheder, herunder selvejende institutioner) kan følgende selskaber anvende den udbudte rammeaftale (herefter benævnt "Rammeaftalen"): Udviklingsselskabet By & Havn I/S CVR nr. 30 82 37 02 Nordre Toldbod 7 1259 København K (herefter benævnt "By & Havn") Metroselskabet I/S CVR nr. 30 82 36 99 Metrovej 5 2300 København S (herefter benævnt "Metroselskabet"). Ordregiver fungerer i dette udbud således som indkøbscentral, idet både Ordregiver, By & Havn og Metroselskabet kan gøre brug af Rammeaftalen.
Ordregiver vil tildele Rammeaftalen til de 2 tilbudsgivere, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af tildelingskriteriet "Pris".
Tildeling sker altså til fordel for de 2 tilbudsgivere, som har givet de(n) laveste samlede pris(er) på rammeaftalen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk