23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 146-388472
Offentliggjort
30.07.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Naturstyrelsen

Rammeaftaler om lastbiltransport af rundtræ


Naturstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Naturstyrelsen
CVR-nummer: 33157274
Postadresse: Førstballevej 2
By: Randbøl
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7183
Land: Danmark
Kontaktperson: Chefkonsulent Inge Stage
E-mail: istag@nst.dk
Telefon: +45 22100258
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naturstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/250996
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftaler om lastbiltransport af rundtræ

Sagsnr.: 21/04310
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60100000 Vejtransport
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Naturstyrelsen udbyder 3 delaftaler som rammeaftaler med flere aktører om lastbiltransport af rundtræ som fortrinsvist skal udføres på henholdsvis Sjælland, Jylland og Fyn samt Bornholm. Træet afhentes hovedsageligt i de danske statsskove og transporteres til fx industri, havn, jernbanevogn eller depot. Rundtræ er træstammer, som i de fleste tilfælde er afkortede. Modtager vil primært være i Danmark og primært inden for delaftalens geografiske område, men der kan undtagelsesvist være tale om transport i en anden landsdel eller uden for landets grænser. Der er tale om rammeaftaler med genåbning af konkurrencen gennem miniudbud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 24 238 500.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Sjælland

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Hele Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lastbiltransport fra de sjællandske statsskove til modtagere som nærmere nævnt i II.1.4)

Modtager vil primært være i Danmark og primært inden for delaftalens geografiske område, men der kan undtagelsesvist være tale om transport i en anden landsdel eller uden for landets grænser. Der er tale om rammeaftaler med genåbning af konkurrencen gennem miniudbud med den hensigt at indgå leveranceaftale med vinderen af det enkelte miniudbud.

Værdien i pkt.II.2.6) er den højeste estimerede værdi af delaftalen i den længst mulige rammeaftaleperiode på 4 år.

Om mængder i KFM, kubikmeter fastmasse, der skal transporteres, henvises til udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udvidelsesklausul, jf. udbudslovens § 179, således: Såfremt kunden senest 3 måneder før rammeaftalens udløb har forbrugt 75 % af rammeaftalens samlede værdi, har kunden ret til at udvide rammeaftalens samlede værdi med 50 %, således at den maksimale værdi efter udvidelsen vil udgøre op til 150 % af rammeaftalens oprindelig udbudte værdi.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Højeste antal påtænkte deltagere i delaftale 1 er 10 aktører.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Jylland og Fyn

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

Hele Jylland og Fyn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lastbiltransport fra de jyske og fynske statsskove til modtagere som nærmere nævnt i II.1.4)

Modtager vil primært være i Danmark og primært inden for delaftalens geografiske område, men der kan undtagelsesvist være tale om transport i en anden landsdel eller uden for landets grænser. Der er tale om rammeaftaler med genåbning af konkurrencen gennem miniudbud med den hensigt at indgå leveranceaftale med vinderen af det enkelte miniudbud.

Værdien i pkt.II.2.6) er den højeste estimerede værdi af delaftalen i den længst mulige rammeaftaleperiode på 4 år.

Om mængder i KFM, kubikmeter fastmasse, der skal transporteres, henvises til udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udvidelsesklausul, jf. udbudslovens § 179, således: Såfremt kunden senest 3 måneder før rammeaftalens udløb har forbrugt 75 % af rammeaftalens samlede værdi, har kunden ret til at udvide rammeaftalens samlede værdi med 50 %, således at den maksimale værdi efter udvidelsen vil udgøre op til 150 % af rammeaftalens oprindelig udbudte værdi.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Højeste antal påtænkte deltagere i delaftale 2 er 10 aktører.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3: Bornholm

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK014 Bornholm
Hovedudførelsessted:

Hele Bornholm

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lastbiltransport fra de bornholmske statsskove til modtagere som nærmere nævnt i II.1.4)

Modtager vil primært være i Danmark og primært inden for delaftalens geografiske område, men der kan undtagelsesvist være tale om transport i en anden landsdel eller uden for landets grænser. Der er tale om rammeaftaler med genåbning af konkurrencen gennem miniudbud med den hensigt at indgå leveranceaftale med vinderen af det enkelte miniudbud.

Om mængder i KFM, kubikmeter fastmasse, der skal transporteres, henvises til udbudsmaterialet.

Værdien i pkt.II.2.6) er den højeste estimerede værdi af delaftalen i den længst mulige rammeaftaleperiode på 4 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udvidelsesklausul, jf. udbudslovens § 179, således: Såfremt kunden senest 3 måneder før rammeaftalens udløb har forbrugt 75 % af rammeaftalens samlede værdi, har kunden ret til at udvide rammeaftalens samlede værdi med 50 %, således at den maksimale værdi efter udvidelsen vil udgøre op til 150 % af rammeaftalens oprindelig udbudte værdi.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Højst påtænkte antal deltagere i delaftale 3 er 5 økonomiske aktører.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 091-235849
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1: Sjælland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
21/07/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Hededanmark A/S
CVR-nummer: 27623549
Postadresse: Klostermarken 12
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 8 517 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 8 517 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand
Andel: 100 %

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 1: Sjælland

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/07/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2</div>
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Wieland Vognmandsforretning Aps
CVR-nummer: 29240078
Postadresse: Storegade 51
By: Klovborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8765
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 8 517 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 8 517 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 2: Jylland og Fyn

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
21/07/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Hededanmark A/S
CVR-nummer: 27623549
Postadresse: Klostermarken 12
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 14 790 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 14 790 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise
Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand
Andel: 100 %

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2: Jylland og Fyn

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/07/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Wieland Vognmandsforretning Aps
CVR-nummer: 29240078
Postadresse: Storegade 51
By: Klovborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8765
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 14 790 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 14 790 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 3: Bornholm

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/07/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Vognmand Lennart Ipsen v/ Lisbeth Ager Ipsen
CVR-nummer: 27868568
Postadresse: Stavsdalvej 44
By: Gudhjem
NUTS-kode: DK014 Bornholm
Postnummer: 3760
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 931 500.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 931 500.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 3: Bornholm

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
23/07/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: BHS Logistics A/S
CVR-nummer: 35255516
Postadresse: Vesthavnsvej 4
By: Rønne
NUTS-kode: DK014 Bornholm
Postnummer: 3700
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 931 500.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 931 500.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

1) Hver af de 3 udbudte delaftaler er at betragte som separate udbud, og hver delaftale kan derfor i givet fald annulleres separat.

2) Ordregiver kræver, at tilbudsgiver og den juridiske enhed, som tilbudsgiveren baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, hæfter solidarisk for opfyldelse af rammeaftalen.

3) I relation til udbudsbekendtgørelsens afsnit om anslåede priser (og dertilhørende mængder som forudsætning) bemærkes, at tallene er behæftet med stor usikkerhed. Det skyldes at transportbehovet bl.a. er afhængigt af markedet både inden for og uden for landets grænser, og er påvirkeligt over for endnu ikke fastlagte planer om udlægning af urørt skov og andre beslutninger med tilsvarende betydning, ligesom transportbehovet kan ændres og/eller forskydes over tid som følge af stormfald og andre begivenheder uden for Naturstyrelsens kontrol.

4) Det understreges, at der ikke garanteres nogen omsætning på rammeaftalerne.

5) Foruden de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder den frivillige udelukkelsesgrund om konkurs mv. i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 anvendelse i dette udbud.

6) Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.

Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens § § 151 og 152.

En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.

Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:

— Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3.

— Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.

For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er intet mæglingsorgan i Danmark
By: Ingen
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/07/2021
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02