Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8e71378f-e63b-4120-bc17-42f7e9a24f14/publicMaterial
Udbyder
Frederiksberg Kommune
Opdateringer
I forbindelse med kommunens udbud af transport af hjælpemidler er der kun modtaget et tilbud.
Kommunen finder derfor ikke, at der har været en tilstrækkelig konkurrencesituation, og kommunen har på denne baggrund besluttet af annullere udbuddet.
Frederiksberg Kommune påregner i løbet af november/december 2021 at gennemføre dialogmøder med relevante markedsaktører for at afklare, hvordan kommunens udbudstilgang og stillede krav (kravspecifikationen) m.v. eventuelt kan ændres for at sikre større konkurrence om den udbudte kontrakt.
Udbud af kontrakt om transport af hjælpemidler for Frederiksberg Kommune
Frederiksberg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 11259979
Postadresse: Frederiksberg Rådhus
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Weigand
E-mail: mowe03@frederiksberg.dk
Telefon: +45 28982053
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8e71378f-e63b-4120-bc17-42f7e9a24f14/homepage
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om transport af hjælpemidler for Frederiksberg Kommune
Dette genudbud vedrører udførelse af transport af hjælpemidler, eksempelvis kørestole, rollatorer, el-senge, personlifte m.m. for Hjælpemiddelcentret i Frederiksberg Kommune.
Dette genudbud vedrører udførelse af transport af hjælpemidler, eksempelvis kørestole, rollatorer, el-senge, personlifte m.m. for Hjælpemiddelcentret i Frederiksberg Kommune.
Transporten sker mellem Frederiksberg Kommunes Hjælpemiddelcenter og borgernes bopæl. Borgerne er primært bosiddende inden for kommunens bygrænse. Der kan dog forekomme enkelte transporter uden for kommunen. I disse tilfælde er der tale om adresser på Sjælland.
I forbindelse med afleveringen skal nogle hjælpemidler monteres og samles, og der skal kunne gives en let instruktion i brugen af hjælpemidlet.
Der henvises i øvrigt til det samlede udbudsmateriale.
Frederiksberg kommune har option på forlængelse i 2 x 12 måneder (option 1).
Kommunen har tillige option på, at al kørsel med ”lette” hjælpemidler, dog undtaget akut kørsel og kørsler udenfor Frederiksberg Kommune, fra senest d. 1. august 2022 udføres ved emissionsfri kørsel, fx el elle brint (option 2).
Der henvises herudover til udbudsmaterialet.
Den i pkt. II.2.6) anførte anslåede værdi udgør kommunens skøn over kontraktværdien i kontraktperioden inkl. optionsudnyttelse på 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal være i besiddelse af en vognmandstilladelse og leve op til færdselsstyrelsens uddannelseskrav til varebilskørsel, eller have tilsvarende autorisation eller medlemskab i det land, hvor tilbudsgivers virksomhed er etableret.
Tilbudsgiver skal oplyse sin soliditetsgrad for de seneste 3 regnskabsår.
Soliditetsgrad er her defineret som (egenkapitalen divideret med de samlede aktiver) x 100
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en soliditetsgrad på mindst 20 % i gennemsnit i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, eller for tilbudsgivere, der har eksisteret kortere tid, en soliditetsgrad på mindst 20 i gennemsnit i den periode, tilbudsgiver har eksisteret.
Tilbudsgiver skal fremlægge 1 reference/kontrakt vedr. tilsvarende kørsler som de med nærværende udbud udbudte, tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år, med beskrivelse af kørslernes indhold, det årlige antal kørsler/adressedrop (ESPD feltet ”Beskrivelse”), den årlige omsætning på kontrakten i kr. ekskl. moms (ESPD feltet ”Beløb”), kontraktforholdets start- og sluttidspunkt (fESPD felterne ”Startdato” og ”Slutdato”) og navnet på den offentlige eller private kunde (ESPD feltet ”Modtagere”), i ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”
Med ”tilsvarende kørsler” forstås transportopgaver som involverer både kørsel til eller fra borgers hjem samt borgerkontakt. Med borgerkontakt forstås vejlednings- eller montageopgaver eller hjælp på borgeres opholdsadresse.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers reference omhandler transport af løsgods, hvor transportopgaver som involverer både kørsel til eller fra borgers hjem samt borgerkontakt udgør den overvejende del af kontrakten (målt i kontraktværdi), og at denne kontrakt samtidig har en årlig kontraktværdi på min. kr. 500.000.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
I udbuddet finder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2) og 7) anvendelse.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk