Del II: Kontraktens genstand
 
  
   II.1)
  Beskrivelse
 
 
  
   II.1.1)
  Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
   
   Udbud af biler.
 
  
  
  
 
  
   II.1.2)
  Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
  
   Varer
   Indkøb
   Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Kongens Lyngby.
   NUTS-kode DK012
   
  
  
 
  
   II.1.3)
  Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
  
   Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
  
  
  
 
  
   II.1.4)
  Oplysninger om rammeaftale
 
 
  
   II.1.5)
  Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
   
   Udbud af 3 el-varebiler, 2 el-personbiler samt 7 personbiler.
 
  
  
  
 
  
   II.1.6)
  CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
  
   34110000, 34115000, 34136000, 34144900
   
  
  
 
  
   II.1.7)
  Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
  
   Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
  
  
  
 
  
   II.1.8)
  Delaftaler
  
   Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
   Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
  
  
  
 
  
   II.1.9)
  Oplysninger om alternative tilbud
  
   Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
  
  
  
 
  
   II.2)
  Kontraktens mængde eller omfang
 
 
  
   II.2.1)
  Samlet mængde eller omfang:
   
   Indkøb af i alt 12 biler.
 
  
  
  
 
  
   II.2.2)
  Oplysninger om optioner
  
   Optioner: ja
   Beskrivelse af disse optioner: Der skal afgives en garanteret tilbagekøbspris.
  
  
  
 
  
   II.2.3)
  Oplysninger om forlængelse
  
   Denne kontrakt kan forlænges: nej
  
  
  
 
  
   II.3)
  Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
 
 
 Oplysninger om delaftaler
 Delaftale nr.: 1  
 Betegnelse: 3 el-varebiler
 
  
   1)
  Kort beskrivelse
   
   Indkøb af 3 e-varebiler.
 
  
  
  
 
  
   2)
  CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
  
   34144900, 34110000, 34115000, 34136000
   
  
  
 
  
   3)
  Mængde eller omfang
 
 
  
   4)
  Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
 
 
  
   5)
  Yderligere oplysninger om delaftaler
 
 
 Delaftale nr.: 2  
 Betegnelse: 2 el-personbiler
 
  
   1)
  Kort beskrivelse
   
   Indkøb af 2 el-personbiler.
 
  
  
  
 
  
   2)
  CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
  
   34144900, 34110000, 34115000, 34136000
   
  
  
 
  
   3)
  Mængde eller omfang
 
 
  
   4)
  Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
 
 
  
   5)
  Yderligere oplysninger om delaftaler
 
 
 Delaftale nr.: 3  
 Betegnelse: 7 personbiler
 
  
   1)
  Kort beskrivelse
   
   Indkøb af 7 personbiler.
 
  
  
  
 
  
   2)
  CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
  
   34110000, 34115000, 34136000, 34144900
   
  
  
 
  
   3)
  Mængde eller omfang
 
 
  
   4)
  Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
 
 
  
   5)
  Yderligere oplysninger om delaftaler
 
 
 Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
 
  
   III.1)
  Kontraktbetingelser
 
 
  
   III.1.1)
  Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
 
 
  
   III.1.2)
  De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
 
 
  
   III.1.3)
  Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
   
   Der kræves ingen bestemt retlig form, men hvor tilbud afgives af et konsortium — en sammenslutning af økonomiske aktører — bør deltagerne udpege en fælles befuldmægtiget, som ordregiver med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med, og konsortiedeltagerne skal hæfte solidarisk. En virksomhed kan maksimalt deltage i 1 konsortium.
 
  
  
  
 
  
   III.1.4)
  Andre særlige vilkår
  
   Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
  
  
  
 
  
   III.2)
  Betingelser for deltagelse
 
 
  
   III.2.1)
  De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
  
   Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Beskrivelse af tilbudsgivers virksomhed, herunder ejerforhold, jf. udbudsmaterialet.
   2. Tro og love-erklæring om at tilbudsgiver ikke har forfalden udbetalt gæld til det offentlige, jf. udbudsmaterialet.
   3. Tro og love-erklæring om at tilbudsgiver ikke er omfattet af 1/flere af udelukkelseskriterierne i art. 45 i Rdir. 20004/18/EF, jf. udbudsmaterialet.
   4. Erklæring om arbejdsforhold.
  
  
  
 
  
   III.2.2)
  Økonomisk og finansiel kapacitet
  
   Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysning om ansøgerens økonomiske forhold i form af nøgletal for de seneste tilgængelige 3 regnskabsår for omsætning, resultat og egenkapital.
  
  
  
 
  
   III.2.3)
  Teknisk kapacitet
 
 
  
   III.2.4)
  Oplysning om reserverede kontrakter
 
 
  
   III.3)
  Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
 
 
  
   III.3.1)
  Oplysninger om en bestemt profession
  
   Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
  
  
  
 
  
   III.3.2)
  Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
  
   Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
  
  
  
 
 Del IV: Procedure
 
  
   IV.1)
  Type procedure
 
 
  
   IV.1.1)
  Type procedure
  
   Offentlig
  
  
  
 
  
   IV.1.2)
  Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
 
 
  
   IV.1.3)
  Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
 
 
  
   IV.2)
  Tildelingskriterier
 
 
  
   IV.2.1)
  Tildelingskriterier
  
   Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
  
  
  
 
  
   IV.2.2)
  Oplysninger om elektronisk auktion
  
   Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
  
  
  
 
  
   IV.3)
  Administrative oplysninger
 
 
  
   IV.3.1)
  Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
 
 
  
   IV.3.2)
  Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
  
   nej
  
  
  
 
  
   IV.3.3)
  Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
  
   Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 26.11.2015 - 12:00
   Skal der betales for dokumenterne?: nej
  
  
  
 
  
   IV.3.4)
  Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
  
   26.11.2015 - 12:00
  
  
  
 
  
   IV.3.5)
  Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
 
 
  
   IV.3.6)
  Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
  
   dansk.
  
  
  
 
  
   IV.3.7)
  Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
  
   Varighed i måneder: 003 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
  
  
  
 
  
   IV.3.8)
  Åbning af bud
  
   Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
  
  
  
 
 Del VI: Supplerende oplysninger
 
  
   VI.1)
  Oplysninger om gentagelse
  
   Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
  
  
  
 
  
   VI.2)
  Oplysninger om EU-midler
  
   Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
  
  
  
 
  
   VI.3)
  Yderligere oplysninger
 
 
  
   VI.4)
  Klageprocedurer
 
 
  
   VI.4.1)
  Organ med ansvar for klageprocedurerne
  
   Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
   
  
  
 
  
   VI.4.2)
  Indgivelse af klager
  
   Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klagefrister fremgår af Håndhævelseslovens § 7:
   Har en ordregiver iværksat et begrænset udbud, et udbud efter forhandling med forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse eller et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog, efter udbudsdirektivet, skal en virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
   Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet, som ikke er omfattet af ovenstående, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
   1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
   2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
   3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
   Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: http://www.klfu.dk/
   
  
  
 
  
   VI.4.3)
  Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
  
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
   
  
  
 
  
   VI.5)
  Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
  
   15.10.2015