23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 201-525910
Offentliggjort
15.10.2021
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Sydtrafik

Vindere

18. udbud, Fredericia bybusser, pakke 1873

(24.06.2022)
Umove Vest A/S
Gotlandsvej 1
8700 Horsens

18. udbud af buskørsel, Fredericia bybusser


Sydtrafik

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Sydtrafik
CVR-nummer: 29942897
Postadresse: Banegårdspladsen 5
By: Vejen
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 6600
Land: Danmark
Kontaktperson: Jørgen Fischer
E-mail: jf@sydtrafik.dk
Telefon: +45 76608680
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/edd26e8d-8986-4e52-9095-9abb5f3045b5/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/edd26e8d-8986-4e52-9095-9abb5f3045b5/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/edd26e8d-8986-4e52-9095-9abb5f3045b5/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/edd26e8d-8986-4e52-9095-9abb5f3045b5/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

18. udbud af buskørsel, Fredericia bybusser

Sagsnr.: 21/02442
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte kørsel omfatter bybuskørsel i Fredericia Kommune.

Kørslen udføres som almindelig rutekørsel. Kørselsomfanget for de enkelte

ruter er meget varierende. Detaljerede køre- og vognløbsplaner fremgår af udbudsmaterialet. Udover den

planlagte faste kørsel kan der være behov for dublerings- og ekstrakørsel. Driftsstart er søndag d. 25.06.2023.

Den samlede udbudte kørsel omfatter cirka 39.128 køreplantimer fordelt på 12 driftsbusser.

Der er virksomhedsoverdragelse af personale.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Fredericia Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter bybuskørsel i Fredericia Kommune. Samlet anvendes 12 busser plus reservemateriel til udførelse af 39.128 årlige køreplantimer.

Busserne skal være nul-emissionsbusser.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Vognmanden kan forlænge kontrakten med 2 år.

Eventuel kontraktforlængelse skal meddeles Sydtrafik senest 2 år før ordinært kontraktudløb.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 8
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Sydtrafik vil prækvalificere de 8 egnede ansøgere pr. udbudsenhed, der har de bedste og mest relevante referencer i forhold til den type kørsel, som udbuddet omfatter.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Vognmanden kan forlænge kontrakten med 2 år.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal have tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring efter buslovens § 1 samt tilladelse for det nødvendige antal busser eller et forhåndstilsagn fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen om opnåelse af det nødvendige antal tilladelser til erhvervsmæssig befordring.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Det er et krav for at opnå udvælgelse, at ansøgers årlige omsætning i det seneste regnskabsår udgør minimum DKK 10.000.000, og at egenkapitalen i det seneste regnskabsår udgør minimum DKK 500.000. Såfremt virksomheden er nyetableret og derfor endnu ikke har aflagt regnskab skal kravet til egenkapital dokumenters på anden vis og budgetteret årlig omsætning skal udgøre minimum DKK 10.000.000. Der skal stilles en garantistillelse på 1,5 mio. kr. forud for kontraktindgåelse.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et krav for at opnå udvælgelse, at ansøgers årlige omsætning i det seneste regnskabsår udgør minimum DKK 10.000.000, og at egenkapitalen i det seneste regnskabsår udgør minimum DKK 500.000. Såfremt virksomheden er nyetableret og derfor endnu ikke har aflagt regnskab skal kravet til egenkapital dokumenters på anden vis og budgetteret årlig omsætning skal udgøre minimum DKK 10.000.000. Der skal stilles en garantistillelse på 1,5 mio. kr. forud for kontraktindgåelse.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Dokumentation for tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring (vognmandstilladel-se/fællesskabstilladelse) skal afleveres i forbindelse med prækvalifikationsansøgningen.

Ansøger skal aflevere en referenceliste over opgaver af tilsvarende omfang og kompleksitet udført for andre offentlige virksomheder eller myndigheder eller på anden solid vis kan godtgøre at kunne magte opgaven.

Det er en forudsætning for udvælgelse til at byde på pakke 1873, at ansøger på ledelsesniveau har erfaring med drift af bybusnet med mindst 25.000 årlige køreplantimer og kan dokumentere det.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Dokumentation for tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring (vognmandstilladel-se/fællesskabstilladelse) skal afleveres i forbindelse med prækvalifikationsansøgningen.

Ansøger skal aflevere en referenceliste over opgaver af tilsvarende omfang og kompleksitet udført for andre offentlige virksomheder eller myndigheder eller på anden solid vis kan godtgøre at kunne magte opgaven.

Det er en forudsætning for udvælgelse til at byde på pakke 1873, at ansøger på ledelsesniveau har erfaring med drift af bybusnet med mindst 25.000 årlige køreplantimer og kan dokumentere det.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Forud for kontraktindgåelse skal der stilles en anfordringsgaranti på DKK 125.000 pr. driftsbus, der indgår i tilbud - i alt 1.500.000 DKK.

I forbindelse med ansøgning om prækvalifikation skal ansøger/tilbudsgiver fremsende et bindende tilsagn fra et pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab om, at denne vil stille ovenstående anfordringsgaranti(er), såfremt tilbudsgiver bliver valgt.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Tilbuddet angives i prisniveau for oktober 2021 (indeks = 121,7 for el-busdrift).

I kontraktperioden reguleres betalingssatserne månedsvis efter udviklingen i Trafikselskaberne i Danmarks fælles omkostningsindeks. Ved kontraktstart reguleres for udviklingen fra tilbudsgivningen til kontraktstart.

Der reguleres i forhold til det drivmiddel, der anvendes. Såfremt kørslen udføres med brint-busser, vil der blive anvendt et indeks for brint til kontraktreguleringen, hvis et sådant indeks udvikles og både Sydtrafik og vognmanden er indstillet herpå.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Udførelse er forbeholdt personer med tilladelse til Erhvervsmæssig Personbefordring jf. busloven.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/11/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 24/11/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/11/2022

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Der forventes offentliggjort nyt udbudsmateriale i efteråret 2031.

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/10/2021

Send til en kollega

0.047