23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 025-063068
Offentliggjort
04.02.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bustransport for Forsvaret


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: KAPS - Laura Tengler
E-mail: lten@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Bustransport for Forsvaret

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

FMI har indgået et tillæg til rammeaftale om levering af bustransport til Forsvaret med VIKINGBUS A/S.

Tillægget vedrører en tilføjelse til rammeaftalens eksisterende faktureringsbetingelser, hvorved VIKINGBUS A/S, frem til 30. juni 2022, kan fakturere via sin underleverandør. Herudover medfører tillægget ingen ændringer af rammeaftalen – hverken i forhold til ydelser, levering, priser eller andet.

Tillægget er nødvendigt, da VIKINGBUS A/S, grundet en omfattende fusion, ikke på nuværende tidspunkt har et funktionsdygtigt regnskabssystem, hvorfra der kan faktureres.

Efter anmodning fra VIKINGBUS A/S har FMI derfor accepteret en midlertidig ændring i rammeaftalens faktureringsbetingelser, således at fakturering kan ske via en underleverandør.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 32 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000 Vejtransport
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til pkt. II.1.4

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

FMI har indgået et tillæg til rammeaftale nr. (4600005727) med VIKINGBUS A/S om bustransport til Forsvaret. Det følger af rammeaftalen, at fakturering skal ske via VIKINGBUS A/S. Med tillægget er dette ændret, så fakturering frem til 30. juni 2022 kan ske via VIKINGBUS A/S’s underleverandør Papuga Bus A/S. Dette skyldes, at VIKINGBUS A/S først fra dette tidspunkt har sit eget regnskabssystem, hvorfra der kan ske fakturering.

Det er FMI’s vurdering, at tillægget til rammeaftalen ikke udgør en ændring af et grundlæggende element, jf. udbudslovens § 178, idet tillægget alene er begrundet i det administrative forhold, at VIKINGBUS A/S endnu ikke har et funktionsdygtigt regnskabssystem, hvorfra der kan faktureres. Tillægget indebærer således kun den ændring af rammeaftalen, at faktureringen frem til 30. juni 2022 sker via Papuga Bus A/S. Derudover medfører tillægget ingen ændringer af rammeaftalen – hverken i forhold til ydelser, levering, priser eller andet.

Det er således FMI’s vurdering, at ændringen af faktureringsbetingelserne i rammeaftalen ikke ville have påvirket feltet af potentielle leverandører eller udfaldet af udbuddet. Det er desuden FMI’s vurdering, at den økonomiske balance ikke forrykkes til fordel for leverandøren, ligesom aftalens anvendelsesområde ikke udvides.

FMI har på denne baggrund indgået tillægget til rammeaftalen med VIKINGBUS A/S.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Tillægsaftale til Kontrakt nr. 4600005727 for ændring af faktureringsbetingelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/01/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: VIKINGBUS A/S
CVR-nummer: 30527887
Postadresse: Kanalholmen 1
By: Hvidovre
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2650
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 32 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 32 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Værdien angivet i pkt. II.1.7 er udtryk for værdien anført i udbudsbekendtgørelsen. Ændringen har ingen økonomisk værdi, da der som anført i pkt. II.1.4 alene er tale om en ændring af faktureringsbetingelserne.

Idet der er tale om en direkte tildeling, skal der ses bort fra tildelingskriteriet i pkt. II.2.5.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 2, (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/01/2022
BREAKING
{{ article.headline }}
0.129