23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 048-124741
Offentliggjort
09.03.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Slagelse Kommune

Opdateringer

Rettelse
(29.04.2022)



Yderligere oplysninger
Ordregiver har i forbindelse med spørgsmål/svar d. 8. april foretaget ændringer i aftalevilkårene for samtlige deltager, samt afgivet supplerende oplysninger for delaftale afgivet supplerende oplysninger vedrørende hjælpemidler for delaftale 6 og 7.
Desuden har Ordregiver afgivet supplerende oplysninger vedr. antallet af hjælpemidler til delaftale 1, 3, 4 og 5 via en meddelelse d. 21. april 2022.

Udbud af Borgerrettet Kørsel


Slagelse Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Slagelse Kommune
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Johanne Lam Rasmussen
E-mail: johra@slagelse.dk
Telefon: +45 58573011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=325656&B=SLAGELSE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=325656&B=SLAGELSE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Borgerrettet Kørsel

Sagsnr.: 150322
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Slagelse Kommune byder hermed alle kvalificerede tilbudsgivere velkommen til at deltage i Slagelse Kommunes (herefter ”Ordregiver”) udbud af en række kommunale kørsler inden for bl.a. børne, - unge,- og ældreområdet.

Udbuddet vedrører befordring af borgere for hvem, Slagelse Kommune efter lovgivningen kan og- /eller skal tilbyde befordring. Kørslen foretages primært inden for Slagelse kommune, dog gælder dette udbud også borgere i Slagelse Kommune, som er berettiget til at få kørsel til en anden kommune eksempelvis specialskole, m.m.

Det skal i forbindelse med dette udbud bemærkes, at Ordregiver afviser tilbud, der:

• Indeholder forbehold for eller afvigelser fra udbudsmaterialets krav og betingelser.

• Ikke er vedlagt de dokumenter, der er efterspurgt i udbudsmaterialet.

• Ikke er modtaget korrekt, herunder ikke modtaget rettidigt.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 187 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de følgende delkontrakter eller grupper af delkontrakter:

Opgaven er opdelt i 11 delaftaler.

Krav til opgavens udførsel (også for hver delaftale) er nærmere beskrevet i udbuddets kravsspecifikation (udbudsbilag 2).

Der kan afgives kombinationsbud, proceduren herfor er nærmere beskrevet i materialet.

Kombinationsbuddene, vejledning evaluering og tildeling for afgivelse af kombinationsbud er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af Borgerrettet Kørsel

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Hovedudførelsessted:

Slagelse

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1: Kørsel af skoleelever til Slagelse Kommunes folkeskoler (distriktsskoler), Estimeret kørselsmængde pr. år: 60.864 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 350 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Vedhæftet som dokument

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2: Kørsel af skoleelever til specialklasser, Estimeret kørselsmængde pr. år: 569.936 km.

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 31 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Som beskrevet ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 3: Kørsel af børn & unge til specialskoler, Estimeret kørselsmængde pr. år: 1.258.528 km.

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 69 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Som beskrevet ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 4: Kørsel af borgere med fysiske og/eller psykiske handicap, Estimeret kørselsmængde pr. år: 640.206 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 39 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 5: Kørsel af børnehave - og førskolebørn med specielle behov og sprogbørn til undervisning, Estimeret kørselsmængde pr. år: 94.695 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 6: Kørsel til dagcentre, Estimeret kørselsmængde pr. år: 87.686 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

se ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 7: Kørsel til genoptræning, Estimeret kørselsmængde pr. år: 90.218 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 100 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 8: Kørsel af borgere til Byskovskolen, Ringsted, Estimeret kørselsmængde pr. år: 23.360 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 9: Kørsel af skoleelever til svømmehal, Estimeret kørselsmængde pr. år: 10.380 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 370 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 10: Kørsel af Slagelse borgere til specialskoler uden for kommunen, Estimeret kørselsmængde pr. år: 54.848 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 700 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Som beskrevet ovenfor.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 11: Kørsel – særkørsel og sygekørsel

Estimeret kørselsmængde pr. år: 62.660 km

Nærmere beskrivelse af opgaven, krav m.v. fremgår af det øvrige udbudsmateriale.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 300 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten omfatter 3 optioner på forlængelse af aftalen á 3x1år. Dvs. kontrakten kan løbe 6 år i alt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se ovenfor

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Mindstekrav:

- Soliditetsgrad på min. 7 % for regnskabsåret 2020

- Erhvervsansvarsforsikring (eller produkt- og erhvervsansvarsforsikring) på minimum DKK 1.000.000.

Forholdene angives i ESPD'et

Læs nærmere herom i udbudsmaterialet

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Minimumskrav:

Angivelse af min. 1 - maksimum 3 referencer for udførsel tilsvarende opgaver. Referencer må ikke være mere end 3 år gamle.

Læs nærmere herom i udbudsmaterialet.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Som angivet i udbudsmaterialet

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/04/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 19/04/2022
Tidspunkt: 12:00
Sted:

Tilbuddet åbnes v. Slagelse Kommune.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Åbningen er lukket for andre end Slagelse Kommunens til åbningen betroede medarbejdere. Tilbudsgiver kan derfor ikke overvære åbningen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

2028

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Kombinationsbud kan ske i 5 forskellige kombinationssammensætninger (Kombinationsbud "A"-"E").

De billigste tilbud på delaftaler henholdsvis kombinationsbud sættes herefter ind i de maksimalt 9 forskellige scenarier.

De 9 scenarier forudsætter, at der er afgivet tilbud på alle 5 kombinationsbud fra en eller flere leverandører. Såfremt der er kombinationsbud, der ikke er afgivet tilbud på, så udgår den/de pågældende scenarie(r), hvor kombinationsbuddet indgår.

Såfremt der er en delaftale, der ikke er afgivet tilbud på, så fjernes delaftalen fra de kombinationer, hvori den indgår.

Den samlede pris for hver af de 9 kombinationer opgøres, og det vil herefter fremgå hvilken kombination der samlet set er den billigste kombination af tilbud for alle delaftaler under ét. Den billigste kombination vinder udbuddet.

Læs mere herom i Udbudsbetingelserne

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

•Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller

tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20

kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om

prækvalifikation.

•Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens

afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter

ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. •Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, klagefristen

på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

•Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192),

forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6

måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

•Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen

eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller

forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet

fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

•Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2)

skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har

offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).

•Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at

ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en

kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være inden 30

kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/03/2022

Send til en kollega

0.062