Del II: Kontraktens genstand
 
  
   II.1)
  Beskrivelse
 
 
  
   II.1.1)
  Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
   
   Køb af bybus.
 
  
  
  
 
  
   II.1.2)
  Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
  
   Varer
   Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Busselskabet Aarhus Sporveje, Jegstrupvej 5, 8361 Hasselager, Danmark.
   NUTS-kode DK042
   
  
  
 
  
   II.1.3)
  Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
  
   Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
  
  
  
 
  
   II.1.4)
  Oplysninger om rammeaftale
 
 
  
   II.1.5)
  Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
   
   Indkøb af bybusser.
 
  
  
  
 
  
   II.1.6)
  CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
  
  
  
 
  
   II.1.7)
  Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
  
   Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
  
  
  
 
  
   II.1.8)
  Oplysninger om delaftaler
  
   Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
   Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
  
  
  
 
  
   II.1.9)
  Oplysninger om alternative tilbud
  
   Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
  
  
  
 
  
   II.2)
  Kontraktens mængde eller omfang
 
 
  
   II.2.1)
  Samlet mængde eller omfang:
   
   Busselskabet Aarhus Sporveje har et behov for at anskaffe indtil 20 stk. lavgulvsbybusser til levering primo august 2016. Busselskabet Aarhus Sporveje forbeholder sig ret til frit at sammensætte mængden af de enkelte delaftaler.
 
  
  
  
 
  
   II.2.2)
  Oplysninger om optioner
 
 
  
   II.2.3)
  Oplysninger om forlængelse
  
   Denne kontrakt kan forlænges: nej
  
  
  
 
  
   II.3)
  Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
 
 
 Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
 
  
   III.1)
  Kontraktbetingelser
 
 
  
   III.1.1)
  Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
 
 
  
   III.1.2)
  De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
   
   Finansierings- og betalingsbetingelser vil blive fastlagt under forhandling.
 
  
  
  
 
  
   III.1.3)
  Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
 
 
  
   III.1.4)
  Andre særlige vilkår:
 
 
  
   III.2)
  Betingelser for deltagelse
 
 
  
   III.2.1)
  De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
  
  
  
 
  
   III.2.2)
  Økonomisk og finansiel kapacitet
  
   Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Virksomhedens 2 seneste årsrapporter.
  
  
  
 
  
   III.2.3)
  Teknisk kapacitet
  
   Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Liste over de væsentligste leveringer, der er foretaget i de sidste 2 år, oplistet med antal og aftagere.
  
  
  
 
  
   III.2.4)
  Oplysning om reserverede kontrakter
 
 
  
   III.3)
  Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
 
 
  
   III.3.1)
  Oplysninger om en bestemt profession
 
 
  
   III.3.2)
  Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
 
 
 Del IV: Procedure
 
  
   IV.1)
  Type procedure
 
 
  
   IV.1.1)
  Type procedure
  
   Forhandling
  
  
  
 
  
   IV.2)
  Tildelingskriterier
 
 
  
   IV.2.1)
  Tildelingskriterier
  
   Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
  
  
  
 
  
   IV.2.2)
  Oplysninger om elektronisk auktion
  
   Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
  
  
  
 
  
   IV.3)
  Administrative oplysninger
 
 
  
   IV.3.1)
  Sagsnummer hos ordregiveren:
 
 
  
   IV.3.2)
  Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
  
   nej
  
  
  
 
  
   IV.3.3)
  Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter (med undtagelse af dynamiske indkøbssystemer)
  
   Skal der betales for dokumenterne?: nej
  
  
  
 
  
   IV.3.4)
  Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
  
   4.1.2016 - 12:00
  
  
  
 
  
   IV.3.5)
  Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
  
   dansk.
  
  
  
 
  
   IV.3.6)
  Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
 
 
  
   IV.3.7)
  Åbning af bud
 
 
 Del VI: Supplerende oplysninger
 
  
   VI.1)
  Oplysninger om gentagelse
  
   Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
  
  
  
 
  
   VI.2)
  Oplysninger om EU-midler
  
   Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
  
  
  
 
  
   VI.3)
  Yderligere oplysninger:
 
 
  
   VI.4)
  Klageprocedurer
 
 
  
   VI.4.1)
  Organ med ansvar for klageprocedurerne
 
 
  
   VI.4.2)
  Indgivelse af klager
 
 
  
   VI.4.3)
  Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
 
 
  
   VI.5)
  Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
  
   4.12.2015