Fakta om udbudet
Udbyder
Energinet Forretningsservice A/S
Rammeaftale vedr. operationel leasing af biler
Energinet Forretningsservice A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 39314797
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Indkøb H
E-mail: indkob@energinet.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Rammeaftale vedr. operationel leasing af biler
Rammeaftale vedr. operationel leasing af puljebiler og gulpladebiler
Erritsø
Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.
Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: https://energinet.dk/faktura (Evida selskaber er ikke omfattet af nærværende udbud).
Udbuddet omfatter en 5-årig rammeaftale, med mulighed for 1x3 års forlængelse. Rammeaftalen indgås med én leverandør vedr. operationel leasing af Energinets Puljebiler og Gulpladebiler (under 3500 kg).
Rammeaftalen omfatter ved operationel leasing af bilerne også:
• Administrative services (herunder omkostningskalkulation, rapportering, fakturering, håndtering af momsregler og grøn ejerafgift)
• Brugerservices og vejhjælp (herunder brændstofkort til kørevidere produkter, vejhjælp, dækskift og opbevaring af dæk, samt serviceeftersyn også afhentning og tilbagelevering ved serviceeftersyn)
• Afslutning af leasingaftale (herunder returneringspulje, tilbagelevering før tid, afleveringskasko, overskudsdeling, samt km-pulje)
• Rådgivning og sparringspartner (herunder åben dialog og rådgivning fra leverandøren omkring valg af bil)
• Miljø og bæredygtighed (herunder håndtering af el-biler, lade standere, samt overgang til bilflåde med grøn profil)
Energinet ønsker en bilflåde med en grøn profil, et højt sikkerheds-og komfortniveau, samtidig med at opnå kontante og administrative besparelser på anskaffelse og håndtering af bilflåden. Energinet ønsker dermed en samarbejdspartner, som vil være den proaktive part både ift. økonomi, HR (administration og politikker), samt miljø og bæredygtighed.
Rammeaftalen er en rullende aftale, hvilket betyder, at der ikke kommer en stor mængde udskiftninger ved Rammeaftalens indgåelse. Overgangen til ny leverandør foregår således som løbende, i takt med at nuværende leasingaftaler udgår og køretøjerne udskiftes.
Energinet har pt. en bilflåde på pulje-og gulpladebiler bestående af ca.:
i) 18 stk. Puljebiler
ii) 70 stk. Gulpladebiler (under 3500 kg)
Dertil har Energinet en række lønrelaterede biler, som ikke er omfattet af nærværende rammeaftale.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til
udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Følgende er konkret identificeret som forhandlingselementer: Krav i Bilag 1 – Ydelsesbeskrivelse (Dok. nr. 20/02672-9) angivet med ”Forhandlingskrav” under kravtype.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale vedr. operationel leasing af biler
CVR-nummer: 87573613
Postadresse: Helgeshøjs Alle 34
By: Taastrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk