23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 073-196073
Offentliggjort
13.04.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Danmarks Radio

Udbud af Sikkerhed og Intern Service til DR


Danmarks Radio

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danmarks Radio
Postadresse: DR Byen
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: TICL
E-mail: ticl@dr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b1d05012-deae-4ee2-a8d0-0e629be1ccde/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Medie

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Sikkerhed og Intern Service til DR

II.1.2) Hoved-CPV-kode
79710000 Sikkerhedstjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Delaftale 1: Sikkerhed og Intern Service, (DR Aarhus og DR Byen)

• Brandberedskab (Firefightere), vagt og sikkerhed (Brandberedskab (Firefightere), vagt og sikkerhed er i DR Byen et specielt beredskab i form af tre firefighte-re i døgndrift, som også er vagtuddannede).

• Reception, omstilling og servicecenter (Service2000) (Receptionen og omstillingen er indgangen til DR, dertil har DR et internt servicecenter rettet mod medarbejderne )

• Post og distribution (Ydelserne understøtter DR’s medarbejdere i at modtage og afsende interne og eksterne breve og pakker og sikre, at alle forsendelser bliver håndteret korrekt, professionelt og rettidigt)rund.

Delaftale 2: Vagt og Sikkerhed i DR's distrikter, Vagt foregår i DR’s distrikter via runderinger. Distrikterne består af DR Aarhus, DR Holstebro, DR Aalborg, DR Vejle, DR Esbjerg, DR Aabenraa, DR Odense, DR Næstved og DR Rønne. Runderingydelsen i DR’s distrikter er i forbindelse med lukkeeftersyn og tilsyn

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 131 665 050.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Sikkerhed og Intern Service

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
79992000 Receptionsarbejde
64112000 Postbefordring af breve
79900000 Øvrig forretningsservice og andre tjenester
79713000 Vagttjenester
79711000 Alarm-overvågningstjenester
79710000 Sikkerhedstjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til pkt. II.1.4) ovenfor.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

DR har vurderet, at der er en sammenhæng imellem de udbudte ydelser indeholdt i delaftale 1, og dermed er ydelserne ikke egnet til yderlig opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i mere end 2 delkontrakter. bl.a. grundet driftssikkerheden, leveringsrisiko, der vil være forbundet med at have flere leverandører til at forestå forskellige ydelser i delaftale 1, samt den evt. øgede kontraktstyring.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Vagt og sikkerhed i DR's distrikter

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
79713000 Vagttjenester
79711000 Alarm-overvågningstjenester
79710000 Sikkerhedstjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til pkt. II.1.4) ovenfor.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 206-537741
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1- Sikkerhed og Intern Service

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
15/03/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: ISS Facility Service A/S
By: Søborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 120 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 126 455 050.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2 - Sikkerhed og Intern Service

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)</span>Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
15/03/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: G4S Security Services A/S
By: Albertslund
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2620
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 4 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 5 200 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbud skal afleveres på dansk, og den endelige kontrakt vil blive indgået på dansk. Tilbud afgivet på andre sprog end dansk erklæres for ukonditionsmæssige. DR accepterer dog, at evt. bilagsmateriale, fx referenceblade, produktblade mv., tillige afleveres på engelsk.

Ansøger skal udfylde og vedlægge ESPD’et til foreløbig dokumentation for Ansøgers opfyldelse af DR’s krav til egnethed samt økonomisk og teknisk formåen. Det er ikke nødvendigt at underskrive ESPD’et, men DR har ikke mulighed for at fjerne feltet. DR’s formular til ESPD’et findes i DR’s elektroniske udbudsportal og udfyldes ligeledes i DR’s elektroniske udbudsportal.

Ansøgere kan basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle kapacitet og tekniske/faglige kapacitet, jf. punkt III.1.2) og III.1.3). Hvis Ansøger – baserer sig på andre enheders formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD’et afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være Ansøgerteamets samlede egnethed, der vurderes.

DR er forpligtet til at udelukke Ansøgere mod hvem, der er afsagt endelig dom vedr. et eller flere af de forhold, som er nævnt i udbudsloven § 135, stk. 1 og 2.

DR er endvidere forpligtet til at udelukke Ansøgere, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder på 100.000 kr. eller derover, jf. udbudsloven § 135, stk. 3, medmindre en af betingelserne i stk. 4 er opfyldt. Såfremt DR kan påvise, at Ansøger er omfattet af udbudsloven § 136, er DR forpligtet til at udelukke den pågældende Ansøger.

DR har derudover valgt, at Ansøger bliver udelukket, hvis Ansøger er omfattet af nedenstående udelukkelsesgrunde: § 137, stk. 1, nr. 2 – Insolvensbehandling.

Før DR’s beslutning om tildeling af kontrakten skal DR kræve, at den Tilbudsgiver, som DR har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Dokumentationen vedrører de stillede krav til Tilbudsgivers personlige forhold samt økonomisk og teknisk formåen. DR anmoder jf. udbudslovens § 151, stk. 2 de prækvalificerede Ansøgere om at fremsende dokumentation for oplysningerne angivet i ESPD’et forud for tilbudsfrist .

Der vil blive afholdt besigtigelse for delaftale 1 tirsdag og torsdag i uge 50 for de prækvalificerede.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der beg&aelig;res opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/04/2022
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|