Fakta om udbudet
Udbyder
FynBus
Vindere
Pakke NF-2
(25.04.2022)
Taagaards Busser
Otterup
Pakke NF-4
(25.04.2022)
Bergholdt.dk A/S
Odense
Pakke NF-1
(25.04.2022)
Bergholdt.dk A/S
Odense
Pakke NF-3
(25.04.2022)
Søndersø Taxi
Søndersø
Profylaksebekendtgørelse - tillæg til kontrakter vedr. FR4 - Udbud af specialkørsel i Assens og Nordfyns Kommune
FynBus
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29979944
Postadresse: Tolderlundsvej 9
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Holst Nicolaisen
E-mail: chn@fynbus.dk
Telefon: +45 63112220
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/829e1efc-18cb-42e0-b1fe-31c22a0cf236/homepage
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse - tillæg til kontrakter vedr. FR4 - Udbud af specialkørsel i Assens og Nordfyns Kommune
FynBus ønsker at prisregulere i kontrakterne efter FR4 - Udbud af specialkørsel i Assens og Nordfyns Kommune, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov for en yderligere regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefyld for leverandørerne.
Pakke NF-1
Nordfyns Kommune
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi FynBus ønsker at prisregulere i kontrakterne efter FR4 - Udbud af specialkørsel i Assens og Nordfyns Kommune, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
FynBus ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til priser pr. persontur som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Prisen pr. persontur reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er FynBus' vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til Udbudslovens § 183, stk. 1, litra 1 og 2.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Pakke NF-2
Nordfyns Kommune
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi FynBus ønsker at prisregulere i kontrakterne efter FR4 - Udbud af specialkørsel i Assens og Nordfyns Kommune, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
FynBus ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til priser pr. persontur som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Prisen pr. persontur reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er FynBus' vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til Udbudslovens § 183, stk. 1, litra 1 og 2.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Pakke NF-3
Nordfyns Kommune
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi FynBus ønsker at prisregulere i kontrakterne efter FR4 - Udbud af specialkørsel i Assens og Nordfyns Kommune, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
FynBus ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til priser pr. persontur som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Prisen pr. persontur reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er FynBus' vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til Udbudslovens § 183, stk. 1, litra 1 og 2.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Pakke NF-4
Nordfyns Kommune
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi FynBus ønsker at prisregulere i kontrakterne efter FR4 - Udbud af specialkørsel i Assens og Nordfyns Kommune, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
FynBus ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til priser pr. persontur som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Prisen pr. persontur reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er FynBus' vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til Udbudslovens § 183, stk. 1, litra 1 og 2.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed er offentliggjort fordi FynBus ønsker at prisregulere yderligere i kontrakterne efter FR4 - Udbud af specialkørsel i Assens og Nordfyns Kommune, da der på grund af de uforudsete stigninger på brændstof er behov en regulering af prisen i den periode, hvor stigningerne gør kontrakten betydeligt mere byrdefuld for leverandørerne.
FynBus ønsker at regulere via delindekset for diesel i Trafikselskabernes omkostningsindeks. Øvrig delindeks i reguleringen berøres ikke.
Så længe krigen i Ukraine pågår (plus 2 måneder, da dieselindekset er 2 måneder forskudt), sammenlignes dieselindekset hver efterfølgende måned med ’nulpunktet’ i marts 2022. Op til 10% stigning gives ingen regulering, og der afregnes til prisen pr. persontur som pr. 1. marts 2022. Er dieselindekset steget mere end 10% i en måned, reguleres for den del der ligger over med den vægtede værdi på 17% i omkostningsindekset. Prisen pr. persontur reduceres igen, hvis der sker en reduktion i dieselprisen; dog maximalt ned til niveauet, pr. 1. marts 2022.
Det er FynBus' vurdering, at prisreguleringen i kontrakterne kan gennemføres under henvisning til Udbudslovens § 183, stk. 1, litra 1 og 2.
Den anførte yderligere prisregulering af kontrakterne vil ikke blive gennemført før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Pakke NF-1
By: Odense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Pakke NF-2
By: Otterup
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Pakke NF-3
By: Søndersø
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Pakke NF-4
By: Odense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsen pkt. V.2.1) er datoen for den tidligste mulige prisregulering.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FynBus følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Tillægget til kontrakten vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået et tillæg til kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået et tillæg til kontrakten, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at indgå tillæg til kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk