Del II: Kontraktens genstand
 II.1) Beskrivelse
 II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Biler til hjemmeplejen og andre kommunale virksomheder i Slagelse kommune.
 
 II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
 Indkøb
 Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Slagelse Kommune.
NUTS-kode DK022
 
 
 II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
 
 II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
 II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Slagelse Kommune (herefter ordregiver) gennemfører offentligt EU-udbud på levering af 78 fabriksnye biler til Slagelse Kommunes hjemmepleje og andre kommunale virksomheder (Administrationsbiler) samt 7 fabriksnye arbejdsbiler/varevogne (< 2 500 kg.) til andre kommunale virksomheder til levering i 2016.
 
 II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
 
 II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
 
 II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
 Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
 
 II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
 
 II.2) Kontraktens mængde eller omfang
 II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
 II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
 Beskrivelse af disse optioner: Der vil i perioden 2017-2019 skulle ske udskiftning af yderligere et mindre antal biler. Det nærmere antal kendes i øjeblikket ikke.
 
 II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
 
 II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)
 
 
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Hjemmepleje/administrationsbiler
 1) Kort beskrivelse
Levering af biler til burg i hjemmeplejen og administrationen.
 
 2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
 
 3) Mængde eller omfang
 4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
 5) Yderligere oplysninger om delaftaler
 
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Varebiler/arbejdsbiler
 1) Kort beskrivelse
Levering af vare/arbejdsbiler til brug for Slagelse kommunes enheder.
 
 2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
 
 3) Mængde eller omfang
 4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
 5) Yderligere oplysninger om delaftaler
 
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
 III.1) Kontraktbetingelser
 III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
 III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
 III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
 III.1.4) Andre særlige vilkår
 III.2) Betingelser for deltagelse
 III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Generel præsentation af tilbudsgivers virksomhed, jf. Bilag 3.
 Underskrevet tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke opfylder nogle af udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og stk. 2, jf. Bilag 1.
 
 III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Det er et mindstekrav at tilbudsgiver er i besiddelse af en erhvervs- og produktansvarsforsikring, jf. kravene til forsikringsdækning i Udkast til kontrakt, § 19.
 Det er et mindstekrav at tilbudsgiver indsender seneste aflagte revisionspåtegnede årsregnskab.
 Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Et tilbud er ikke konditionsmæssigt såfremt regnskabstallene fra en tilbudsgiver eller fra en deltager i et konsortium afspejler en ringe økonomi.
 
 III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
 Referenceliste med tilsvarende leverancer til private eller offentlige myndigheder, som den udbudte, for de seneste 5 år, jf. beskrivelsen i punkt 3
 eller
 Beskrivelse af de tekniske og kompetencemæssige ressourcer i tilbudsgivers virksomhed, som må anses som værende nødvendige i forhold til levering af biler og tilhørende serviceaftale.
 
 III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
 III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
 III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
 III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
 
Del IV: Procedure
 IV.1) Type procedure
 IV.1.1) Type procedure
Offentlig
 
 IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
 IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
 IV.2) Tildelingskriterier
 IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
 
 IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
 
 IV.3) Administrative oplysninger
 IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
 IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
 
 IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
 IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
8.2.2016 - 12:00
 
 IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
 IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
 
 IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
 
 IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
 
 
Del VI: Supplerende oplysninger
 VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
 
 VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
 
 VI.3) Yderligere oplysninger
 VI.4) Klageprocedurer
 VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
 
 
 VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til §7 i henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv., som følger:
 Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 30 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
 Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
 Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
 
 
 VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
 
 
 VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21.12.2015