Fakta om udbudet
Udbyder
Skanderborg Kommune
Udbud af udførelse af kommunal befordring for Skanderborg Kommune
Skanderborg Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189633
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Asbjørn Kjærgaard
E-mail: asbjorn.maindal.kjaergaard@skanderborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/171320141.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/
Del II: Genstand
Udbud af udførelse af kommunal befordring for Skanderborg Kommune
Denne kontrakt omfatter udførelse af kommunal befordring i Skanderborg Kommune på områderne specialskole (herunder STU, aflastning, m.v.), dagcenter, genoptræning, læge og speciallæge.
Skanderborg Kommune
Med denne kontrakt får den vindende leverandør en ret og en pligt til at befordre de borgere, der er visiterede til kørsel, inden for de angivne områder jf. udbudsmaterialet i øvrigt. Det bemærkes herunder, at der kan ske en tilgang/afgang af borgere, ændringer i opsamlings- og afleveringssteder mv. afhængig af, hvilke borgere der bevilliges kørsel i Kommunen. Der kan således på baggrund af de konkrete bevillinger forventes udsving i antallet af kørte borgere fra år til år og fra måned til måned afhængig af det konkrete og faktiske behov. Tilsvarende gælder for mængder/km angivet i tilbudslisten.
Kørselsomfanget er baseret på september måned 2021, da det er den mest retvisende måned, Ordregiver har pga. Covid-19 situationen - dels i 2020 og dels i 2021. Historisk har september måned udgjort ca. 10% af det årlige kørselsomfang hvorfor det årlige kørselsomfang er estimeret ved at gange antallet af km fra september 2021 med en faktor 10. I bilag 8 er der vedlagt konkrete kørelister for september 2021.
Udbuddet er opdelt i følgende Kørselskategorier:
1) Specialskole (inkl. STU, aflastning m.v.) og dagcenter. På udbudstidspunktet er der bevilget specialskolekørsel m.v. til ca. 250 elever.
På dagcenterområdet er der på udbudstidspunktet ca. 260 borgere tilknyttet kørslen. Den enkelte dagcenter borger kører typisk 1 eller 2 gange om ugen og få borgere 3 gange om ugen.
Det årlige kørselsomfang for specialskole og dagcenterkørsel er estimeret til ca. 1.200.000 km.
2) Variabel kørsel/ad hoc (genoptræning og læge/speciallæge).
Til læge-/speciallægekørsel er der på udbudstidspunktet ca. 700 borgere med aktive bevillinger.
Til genoptræningskørsel, er der i oktober måned 2021 35 aktive bevillinger.
Det årlige kørselsomfang er estimeret til ca. 28.000 km.
Der skal afgives priser på begge kørselskategorier for at byde på kontrakten.
Tilbudsgiver skal ud over kørslen varetage kørselsplanlægning og koordinering for al kørsel omfattet af kontrakten.
For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav ydelserne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (bilag 3) og kravspecifikationen (bilag 2), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Option på ekstra rengøringsydelse såfremt den udnyttes: Sundhedsstyrelsens retningslinjer om forebyggelse af smittespredning skal følges, og det omfatter at leverandøren dagligt rengør kontaktpunkter i køretøjerne hvor der er stor udskiftning af borgere, samlet set 30 min pr. dag. Optionen kan bestilles løbende med 2 dages varsel i hele kontraktperioden og opsiges med 1 uges varsel.
Den udbudte kontrakt indgås på de vilkår, der fremgår af den vedlagte kontrakt til udbudsmaterialet jf. bilag 4.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af udførelse af kommunal befordring for Skanderborg Kommune
Postadresse: Fabriksparken 19
By: Glostrup
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Telefon: +45 36721010
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiveren skal i forbindelse med tilbudsafgivelsen udfylde et fælles europæisk udbudsdokument (ESPD) vedrørende egnethedskrav, udelukkelsesgrunde og for eventuelt andre støttende virksomheder eller virksomheder i eventuelt konsortie.
Tilbudsgiver skal udfylde ESPD'et i Mercell via fanebladet "Udbud" i henhold til de efterspurgte oplysninger. Der stilles ikke krav om underskrift på ESPD-dokumentet.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit "Udelukkelse").
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: "Udelukkelse"): Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
For danske virksomheders vedkommende vil der blive anmodet om en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen som dokumentation for, at den vindende tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. Udbudslovens § 153, og denne serviceattest må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen.
Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land.
Den maksimale værdi og dermed det maksimale træk på kontrakten over de potentielt 6 år kan max være DKK 140.000.000. Såfremt dette beløb skulle overstiges i kontraktperioden, vil kontrakten have udtømt sin virkning.
Ønsker Tilbudsgiver at afgive tilbud, kan Bilag 8 - Kørelister rekvireres ved at sende en mail til Ordregiver på asbjorn.maindal.kjaergaard@skanderborg.dk .
Bilagsmateriale vil blive sendt via sikker mail eller via virksomhedens e-boks/digitale postkasse. Tilbudsgiver bedes i mailen angive kontaktperson, den sikre email og CVR-nr.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk