Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=337003&B=KA
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
4023239 - Udbud af reservedele samt reparations- og vedligeholdelsesydelser til Forsvarets køretøjer
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: KAPS - Fahad Anjum
E-mail: FAAN@KAMMERADVOKATEN.DK
Telefon: +45 31689477
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
4023239 - Udbud af reservedele samt reparations- og vedligeholdelsesydelser til Forsvarets køretøjer
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (herefter FMI) forbereder udbud af flere rammeaftaler angående (1) reservedele til Forsvarets vejkøretøjer under 3.500 kg (2) reparations- og vedligeholdelsesydelser til disse køretøjer samt (3) reservedele, specialværktøj og diagnostiske instrumenter/licenser til taktiske Mercedes-Benz køretøjer
FMI har på nuværende tidspunkt to forskellige rammeaftaler, som udløber tidsforskudt. FMI overvejer at udbyde anskaffelserne ved tre særskilte rammeaftaler fremadrettet:
1.Rammeaftale vedrørende reservedele til Forsvarets vejkøretøjer under 3.500 kg, inklusiv levering til dele af forsvarets garnisoner.
2.Rammeaftale vedrørende reparations- og vedligeholdelsesydelser, inkl. reservedele, til Forsvarets vejkøretøjer under 3.500 kg, inklusiv hente og bringe ordning.
3.Rammeaftale angående reservedele, specialværktøj og diagnostiske instrumenter/licenser til Mercedes-Benz køretøjer
Den første og tredje rammeaftale vil således udelukkende vedrøre levering af varer, hvorimod den anden rammeaftale vil omfatte både varer og tjenesteydelser. FMI overvejer desuden at slå den første og tredje rammeaftale sammen i én, ligesom FMI overvejer at opdele disse rammeaftaler i flere delaftaler.
Som en del af forberedelsen ønsker FMI med denne RFI (markedsundersøgelse) at indhente oplysninger om markedet fra branchens relevante virksomheder. Oplysningerne vil udgøre et væsentligt bidrag til tilrettelæggelsen af den samlede udbudsproces og -struktur, ligesom oplysningerne konkret vil blive nyttiggjort ved udarbejdelsen af udbudsmaterialet.
Formålet med indhentelsen af oplysningerne i denne markedsundersøgelse er således at afdække, hvordan FMI opnår de bedst mulige tilbud, og hvordan de bedst mulige kontrakter kan arrangeres for FMI og FMI’s kommende leverandør. Herunder ønskes det afdækket, hvorvidt det vil være mest hensigtsmæssigt at udbyde én eller flere rammeaftaler.
Datoen nævnt i II.3) er kun vejledende, da FMI på nuværende tidspunkt ikke kender den specifikke dato for udbuddets/udbuddenes offentliggørelse
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
FMI har udarbejdet en række spørgsmål (RFI), som interesserede leverandører anmodes om at besvare. FMI har udarbejdet en svarskabelon, som leverandørerne i den forbindelse bedes udfylde. Svarskabelonen kan findes på den digitale udbudssag, jf. linket i afsnit I.3.
Leverandører, som ønsker at besvare FMIs spørgsmål, skal først logge ind på det digitale udbudssystem. Har du ikke et login, skal du først registrere dig online. En vejledning for leverandører kan findes her: https://eu.eu-supply.com/img/brandings/ka_quickguide.pdf
Log ind i systemet og klik på ”Acceptér”. Ved at acceptere får du under "Dokumenter" adgang til svarskabelonen med FMI's spørgsmål, du modtager notifikationer og vil kunne uploade den udfyldte svarskabelon.
Svarskabelonen bedes uploadet via beskedmodulet på den digitale udbudssag senest den 17. august 2022, kl. 16:00.
Spørgsmål til forhåndsmeddelelsen, det forventede udbud eller de af FMI udarbejdede spørgsmål mv. bedes ligeledes stillet på den digitale udbudssag, jf. linket i afsnit I.3, senest den 05. august 2022, kl. 16.00.