Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/884ca9a3-df53-4b6d-9154-ed8fd5476b2e/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
KVIk distribution
(16.09.2022)
Lyreco Danmark A/S
Roskilde
Levering af transport- og logistikydelser forbundet med det kommunale værnemiddelslager (KVIk)
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Steffen
E-mail: andst@aarhus.dk
Telefon: +45 41857134
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/884ca9a3-df53-4b6d-9154-ed8fd5476b2e/homepage
Del II: Genstand
Levering af transport- og logistikydelser forbundet med det kommunale værnemiddelslager (KVIk)
Udbuddet omfatter levering af system til bestilling af værnemidler på det kommunale værnemiddelslager (pt. Hedelandsvej 28A, 2640 Hedehusene), plukning og pakning fra lageret og udkørsel af værnemidlerne til 98 leveringssteder - én adresse for hver af Danmarks 98 kommuner.
Udbuddet omfatter levering af system til bestilling af værnemidler på det kommunale værnemiddelslager (pt. Hedelandsvej 28A, 2640 Hedehusene), plukning og pakning fra lageret og udkørsel af værnemidlerne til 98 leveringssteder - én adresse for hver af Danmarks 98 kommuner.
Aftalen kan forlænges i op til 42 måneder på uændrede vilkår ad en eller flere omgange. Første forlængelse skal meddeles senest den 1. januar 2023.
Fremtidige forlængelser skal ske senest 3 måneder før udløbet af aftalen.
Den forventede aftag på aftalen er på mellem 500.000 og 1.500.000 kolli pr år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive egenkapital for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som har en egenkapital på minimum 2 mio. danske kr. ekskl. moms i hvert af de sidste tre regnskabsår
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som i ESPD angiver referencer for logistikopgaver med lagerhåndtering, pluk og pak og distribution, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse.
Der skal angives minimum 1 reference og maksimalt 3 referencer, hvor mindst én reference indeholder levering til mindst 50 leveringssteder og med mindst 10 bestiller
Aftalen indeholder en arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Via Ethics
Der er ikke adgang til overværelse af åbningen
Del VI: Supplerende oplysninger
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund(e) (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
• Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, nr. 1.
• Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. Udbudslovens § 137, nr. 2.
• Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. Udbudslovens § 137, nr. 3. Vurderingen af, hvorvidt der er tale om alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, vil blive foretaget i henhold til proportionalitetsprincippet i Udbudslovens § 2, stk.1.
• Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, nr. 4.
• Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. Udbudslovens § 137, nr. 5.
• Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. Udbudslovens § 137, nr. 6.
Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalen, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den/de tilbudsgivere, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftalerne med.
Aarhus Kommune vil, i forbindelse med tildeling af rammeaftalen, indhente dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra de tilbudsgivere, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftale med.
De tilbudsgivere, som Aarhus Kommune forventer at indgå rammeaftaler med, skal fremsende dokumentation for ESPD inden for en passende frist, der meddeles af Aarhus Kommune.
I det omfang dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 12 måneder gammel. Der gøres opmærksom på, at der kan forventes op til 2 ugers behandlingstid ved udstedelse af serviceattester.
Serviceattesten kan kun indeholde oplysning om, hvorvidt virksomheder eller ledelsespersoner er dømt og/eller har vedtaget bødeforlæg for strafbare forhold, hvis de har givet samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter straffeattest. Vær derfor opmærksom på, at der aktivt skal gives dette samtykke i forbindelse med rekvirering af serviceattesten.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk