23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 153-436502
Offentliggjort
10.08.2022
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen

Anskaffelse af busser over 3500 kg


Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Mikkel Kurtzmann Hansen
E-mail: mikh@kammeradvokaten.dk
Telefon: +45 33152010
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=338339&B=KA
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af busser over 3500 kg.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34121000 Busser
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (herefter FMI) forbereder et udbud af busser over 3500 kg. i klasserne middel, tung og svær, samt periodisk syn, service og reparationer i hele anskaffelsens levetid. FMI ønsker i den forbindelse af stille en række spørgsmål til potentielle leverandører heraf. Se endvidere afsnit VI.3.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 58 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34100000 Motorkøretøjer
34120000 Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover
34114400 Minibusser
34121400 Lavtgulvsbusser
34121500 Turistbusser
34144910 El-busser
34211100 Karosserier til busser
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Forsvaret ønsker at anskaffe en buskapacitet via en rammeaftale med en initialanskaffelse af forvente-ligt 39 busser over 3500 kg. i klasserne middel, tung og svær fordelt på:

2 stk. mini-busser, specialbygget med kontor og VIP.

7 stk. mini-busser, ca. 16-19 pers rutebiler.

4 stk. midi-busser, ca. 29 pers rutebil.

5 stk. busser, ca. 39 pers. turistbus.

3 stk. busser, ca. 54 pers. rutebil.

18 stk. busser, ca. 54 pers. turistbus.

13 stk. bagagetrailer, 3500kg synsfri sammenkobling.

Sammen med anskaffelsen ønskes det at indgå en aftale med leverandøren som omfatter, service og reparationer inden for buskapacitetens levetid – forventet 12-15 år samt uddannelse af betjeningsper-sonel og tekniskpersonel. Der kræves som minimum medkøbt levering af teknisk support og mulighed for køb af komplet reservedelsforsyning i 12 år fra leveringsdato.

Som en del af beskrivelsen af anskaffelsens genstand har FMI fremlagt et udkast til kravspecifikation, som mere detaljeret beskriver den ønskede anskaffelse. FMI understreger, at der med dette dokument alene er tale om et foreløbigt arbejdsudkast til brug for denne forhåndsmeddelelse, som illustrerer FMIs forventninger til, hvordan anskaffelsen vil være beskrevet i udbuddet. Udkast til kravspecifikation kan findes på den digitale udbudssag, jf.linket i afsnit I.3.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Den for udbuddet gældende endelige kravspecifikation vil blive offentliggjort samtidig med udbuddets offentliggørelse, og det på nuværende tidspunkt fremlagte udkast til kravspecifikationen kan og skal således ikke ses som en integreret del af det forestående udbud.

Til afsnit II.1.6) bemærker FMI, at det endnu er uafklaret i hvilket omfang rammeaftalen vil blive opdelt i delaftaler.

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
31/10/2022

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

FMI har udarbejdet en række spørgsmål (RFI), som interesserede leverandører anmodes om at besvare.

FMI har udarbejdet en svarskabelon, som leverandører i den forbindelse bedes udfylde. Svarskabelonen kan findes på den digitale udbudssag, jf.linket i afsnit I.3.

Leverandører, som ønsker at besvare FMIs spørgsmål, skal først logge ind på det digitale udbudssytem. Har du ikke et login, skal du først registrere dig online. En vejledning for leverandører kan findes her: https://eu.eu-supply.com/img/brandings/ka_quickguide.pdf

Log ind i systemet og klik på ”Acceptér”. Ved at acceptere får du under "Dokumenter" adgang til svarskabelonen med FMIs spørgsmål, du modtager notifikationer og vil kunne uploade den udfyldte svarskabelon.

Svarskabelonen bedes uploadet via beskedmodulet på den digitale udbudssag senest 26. august 2022, kl.13.00.

Spørgsmål til forhåndsmeddelelsen, det forventede udbud eller de af FMI udarbejdede spørgsmål mv. bedes ligeledes stillet på den digitale udbudssag, jf. linket i afsnit I.3, senest 22. august 2022, kl. 13.00.

Det bemærkes, at datoen i II.3) er tentativ.

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/08/2022

Send til en kollega

0.046