Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Rammeaftaler om levering af løfte-, træk og surringsmateriel, sikrings- og nedfiringsudstyr samt trosser, liner og tovværk
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Mikkel Kurtzmann Hansen
E-mail: mikh@kammeradvokaten.dk
Telefon: +45 33152010
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftaler om levering af løfte-, træk og surringsmateriel, sikrings- og nedfiringsudstyr samt trosser, liner og tovværk.
FMI har indgået følgende 3 delaftaler:
1) Delaftale 1 om løfte-, træk og surringsmateriel;
2) Delaftale 2 om faldsikrings-, nedfirings- og evakueringsudstyr;
3) Delaftale 3 om trosser, liner og tovværk.
Rammeaftale om levering af løfte-, træk og surringsmateriel
Danmark
Materiellet anvendes indenfor områderne løft, træk og surring (LTS). Løftemateriel anvendes i forbindelse med løfteopgaver udført med kraner og lignende. Trækmateriel anvendes til brug på Forsvarets køretøjer ved flotbringning og bjærgning, dette er grej der i nogle tilfælde er specielt fremstillet til Forsvaret. Surringsmateriel anvendes ved transport af forsvarets gods på land, til vands samt i luften.
Materiellet anvendes på samtlige af forsvarets etablissementer inden for kongeriget Danmark, herunder Færøerne og Grønland.
Formålet med denne rammeaftale er at sikre Forsvarets fortsatte drift inden for LTS-området, da materiellet benyttes i alle dele og ved alle enheder i forsvaret. Forsvaret har et behov for at kunne rekvirere LTS-materiel samt rådgivning og vejledning i forbindelse med valg og anvendelse af LTS-materiel for at sikre den korrekte løsning af eksisterende og fremtidige opgaver. Ydermere er det vigtigt at kunne få hurtig genforsyning og levering i forbindelse med nationalt beredskab. Rammeaftalen indeholder muligheden for at få gennemført lovpligtige eftersyn, service og reparation af materiel samt certificering/recertificering af samme. Derudover skal aftalen indeholde mulighed for uddannelse af forsvarets faglige personel i eftersyn og service samt anvendelse af materiellet, således at dette personel kan autoriseres til certificering og re-certificering af forsvarets LTS-materiel i missioner uden for de danske grænser.
Det er hensigten med rammeaftalen, at leverandøren til stadighed tilstræber at levere Forsvaret produkter med lavest muligt egenvægt, så belastningen af Forsvarets personel minimeres mest muligt ved arbejde med materiellet. Dette indbefatter, at leverandøren altid leverer produkter sammensat med så få enkeltdele som muligt.
Endelig er det af høj prioritet for FMI, at materiellet kan leveres hurtigt.
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte Aftalen til indkøb af Leverancen på Aftalens vilkår og betingelser.
Rammeaftale om faldsikrings-, nedfirings-, og evakueringsudstyr
Danmark
Materiellet anvendes indenfor områderne faldsikring-, nedfirings-, og evakueringsudstyr (FNE). Materiellet anvendes af alle Forsvarets myndigheder. Faldsikring anvendes til at sikre ansatte i Forsvaret, som arbejder midlertidigt i en højde af over 2m fra jorden, og hvor forholdene ikke gør det muligt at anvende platform, stige, stillads, rækværk eller personlift til sikring. FNE-udstyret skal sikre personer, der arbejder på hhv. luftfartøjer, køretøjer, skibe, bygninger, antennemaster og arbejdsplatforme. Sikringen kan både være med sele, personelkurv eller lignende. Nedfiring anvendes til nedfiring fra helikopter samt høje objekter herunder bygninger, siloer, tankanlæg, kystradar master, øvrige master/antenner mv. med rappelleudstyr og mobile ankerpunkter. Evakueringsudstyr anvendes ved nedfiring og redning af tilskadekommet personel.
Materiellet anvendes på samtlige af forsvarets etablissementer inden for kongeriget Danmark, herunder Færøerne og Grønland.
Formålet med denne anskaffelse er at sikre forsvarets fortsatte drift inden for FNE-området, da materiellet benyttes i alle dele og ved alle enheder i Forsvaret. Ydermere er det vigtigt at kunne få hurtig genforsyning og levering i forbindelse med nationalt beredskab. Rammeaftalen indeholder muligheden for at få gennemført lovpligtige eftersyn, service og reparation af materiel samt certificering/recertificering af samme. Derudover skal aftalen indeholde mulighed for uddannelse af forsvarets faglige personel i eftersyn og service samt anvendelse af materiellet, således at dette personel kan autoriseres til certificering og re- certificering af forsvarets FNE-materiel i missioner uden for de danske grænser.
Det er hensigten med rammeaftalen, at leverandøren til stadighed tilstræber at levere Forsvaret produkter med lavest muligt egenvægt, således at belastningen, af Forsvarets personel minimeres mest muligt, ved arbejde med materiellet. Dette indbefatter at leverandøren altid leverer produkter sammensat med så få enkeltdele som muligt.
Endelig er det af høj prioritet for FMI, at materiellet kan leveres hurtigt.
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte Aftalen til indkøb af Leverancen på Aftalens vilkår og betingelser.
Rammeaftale om levering af trosser, liner og tovværk
Danmark
Materiellet anvendes indenfor områderne trosser, liner og tovværk (TLT).
Materiellet anvendes på samtlige af forsvarets etablissementer inden for kongeriget Danmark, herunder Færøerne og Grønland.
Formålet med denne rammeaftale er at sikre Forsvarets fortsatte drift inden for TLT-området, da materiellet benyttes i alle dele og ved alle enheder i forsvaret. Forsvaret har et behov for at kunne rekvirere TLT-materiel samt rådgivning og vejledning i forbindelse med valg og anvendelse af TLT-materiel forat sikre den korrekte løsning af eksisterende og fremtidige opgaver. Ydermere er det vigtigt at kunne få hurtiggenforsyning og levering i forbindelse med nationalt beredskab. Rammeaftalen indeholder muligheden for at få gennemført lovpligtige eftersyn, service og reparation af materiel samt certificering/recertificering af samme.
Det er hensigten med rammeaftalen, at Leverandøren til stadighed tilstræber at levere Forsvaret produkter med lavest muligt egenvægt, således at belastningen, af Forsvarets personel minimeres mest muligt, ved arbejde med materiellet. Dette indbefatter at Leverandøren altid leverer produkter sammensat med så få enkelt dele som muligt.
Endelig er det af høj prioritet for FMI, at materiellet kan leveres hurtigt.
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte Aftalen til indkøb af Leverancen på Aftalens vilkår og betingelser.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftaler om levering af løfte-, træk og surringsmateriel
CVR-nummer: 28109539
Postadresse: Brændekildevej 37
By: Odense SV
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5250
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale om faldsikrings-, nedfirings-, og evakueringsudstyr
CVR-nummer: 42946702
Postadresse: Prinsessens Kvarter 2
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale om levering af trosser, liner og tovværk
CVR-nummer: 28109539
Postadresse: Brændekildevej 37
By: Odense SV
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5250
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Værdien angivet i pkt. II.1.7) er den samlede evalueringstekniske pris af de 3 vindende tilbud på delaftale 1-3 og værdien angivet i pkt. V.2.4) er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud for hver delaftale, og er således ikke udtryk for rammeaftalernes endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til disse værdier.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 2, (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk